2019-09-27, 13:10
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har det gått upp till tre tillfällen nu? Senast jag kikade in här hade hon försökt leja torped "bara" en gång innan.

Ändå ifrågasätter man om hon är den skyldiga i det här fallet?

Det har visat sig vara tre tillfällen. Aftonbladet gick ut med det häromdagen. Två gånger 2015 och nu senast. Karin förlorade viktiga tvister mot HOL både 2015 och 2019.

Det måste bevisas att han ligger bakom attackerna. Det är nog inte så många som tvivlar på att det är hon men det måste ändå bevisas. Vi får se vd som händer framöver.
Citera
2019-09-27, 14:29
Medlem
BillBasss avatar
Angående hunden Ester:

Har vi belägg för att det berömda facebook-inlägget verkligen handlar om KL?

Det kanske framkommer i kommentarer till inlägget? Kan någon skärmdumpa i så fall? Jag har inget facebook-konto och kan därför bara se inlägget, men inga kommentarer.
Har för mig att någon kollat upp att familjen L åtminstone hade en hund av spanieltyp registrerad.

Tacksam för svar.
Citera
2019-09-27, 14:39
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
En eloge för att du orkar läsa igenom mina inlägg. Det kanske beror på att de numera är korta?

Jag svarar dig nu, som jag gjorde förra gången, det är en annan användare med (som de flesta trott) med insyn, som påstått detta, förhållandesvis tidigt i tråden. Om de nu inte tagit bort sitt inlägg, men det tror jag inte.

Och jag tänker inte ödsla min kväll på att plocka fram det åt dig, för jag tycker att du låter otrevlig gentemot mig.

Jag tror faktiskt aldrig jag har läst en tråd här på FB som varit så otrevlig. På flera plan!

Samma användare- nu avstängd- som kommit med bögspåret i ett inlägg? Det inlägget kunde du plocka fram till slut. Gör det nu igen. Just nu är dina påståenden endast huvudlösa fantasier från din sida och jag tycker du ska tänka ett par gånger till på vad du skriver.
Citera
2019-09-27, 14:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ni känner igen åklagaren P*ernvis namn från en annan utredning där KL inte ens hördes och utredningen lades ned va?
Misshandeln av HOL utanför bostaden.

https://www.expressen.se/nyheter/olsson-lilja-misshandlad-vid-sin-port-redan-2015/

Sorry om jag missat att någon skrivit om kopplingen tidigare.
OJ... det hade jag missat Lite mycket namn som snurrar nu. NU LUKTAR DET SKIT!
Aftonbladet har info om när det var och det var i dec 2015 HOL blev misshandlad och vårdnadstvisten förlorade Karin 2015-12-07
Bara dagar efter att Karin har förlorat för gott skjuts HOL 2019.

Chefsåklagare Jan Pernvi minns utredningen mycket väl. 2016 lade han ner de två förundersökningarna i ärendet rörande misshandel och anstiftan.
Så båda gångerna 2015 är det han som lägger ner
Jan Pernvis lägger även ner när Karin blir anmäld för falskt larm och falsk tillvitelse när hon fejkar en misshandel. Hur mycket är sant om att det lades ner " för att andra inblandade kunde fara illa av fortsatt utredning"?

Hur ska åklagare Jan Pernvi ha det?
I intervjun i Expressen har han delvis tappat minnet
Hörde ni den utpekade, tidigare domaren under utredningen av misshandeln?
Nej, det tror jag inte det gjordes. Det fanns ju ingen konklusion annat än advokatens aningar om att det möjligen skulle vara hon som låg bakom. Jag kan inte minnas att hon hördes i den saken, säger Jan Pernvi.

I intervjun i Aftonbladet minns han fallet mycket väl
Chefsåklagare Jan Pernvi gick i pension förra året men minns utredningen mycket väl.
2016 lade han ner de två förundersökningarna i ärendet rörande misshandel och anstiftan.

Olsson Lilja misshandlad vid sin port redan 2015
Redan 2015 ska den skjutne advokaten Henrik Olsson Lilja ha blivit attackerad utanför sin bostad, rapporterar Aftonbladet.
Advokaten anade oråd och ska ha knuffat en av männen – men de hann i fatt och misshandlade honom med slag och spark mot huvudet, enligt polisanmälan.

– När jag hörde att det var en skjutning på samma adress som den här gamla händelsen så gick tankarna i den riktningen att det skulle kunna vara hon som ligger bakom, säger den pensionerade åklagaren Jan Pernvi till Expressen.

Tidigare domaren hördes aldrig i utredningen
Det bekräftas av pensionerade chefsåklagaren Jan Pernvi som ledde förundersökningen om misshandeln.

– Det är en händelse där han blev överfallen av två personer vid trappuppgången där han bor. Och det är den händelsen som ligger till grund för hans anmälan, att det möjligen kunde vara en anstiftan, säger Jan Pernvi.
Duon som ska ha misshandlat Olsson Lilja kunde aldrig hittas. Förundersökningen lades ner.
https://www.expressen.se/nyheter/olsson-lilja-misshandlad-vid-sin-port-redan-2015/

Kunde inte bevisas
I utredningen stöds Henrik Olsson Liljas uppgifter av ett utomstående vittne som noterat de två männen. Vittnet frågade männen som stod i trapphuset om de sökte någon och fick svaret:
– Ja, det gör vi.
Både vittnet och Henrik Olsson Lilja överlämnade överensstämmande signalement till polisen rörande de två männen.

Chefsåklagare Jan Pernvi gick i pension förra året men minns utredningen mycket väl. 2016 lade han ner de två förundersökningarna i ärendet rörande misshandel och anstiftan.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Lor8/toppjuristen-utreddes-for-tredje-anstiftan--i-samma-trapphus

Här lägger Jan Pervis ner en tredje gång.
Toppjuristens osanningar har avslöjats av polis och domstol

Larmade om våld: ”Sanningslöst”
En aprilkväll för några år sedan ringde toppjuristen 112 och viskade att ”X slår mig hela tiden.” Larmet orsakade en fullskalig utryckning med ambulans och flera polispatruller. Toppjuristen hittades liggandes på bottenplan i en lägenhetsbyggnad. Hon påstod att hon blivit knuffad nedför trappan.
Men alla poliser som ryckte ut drog, enligt utredningshandlingar Expressen tagit del av, samma slutsats: Hon hade inte utsatts för våld. I anteckningar från förhöret med en av poliserna står:
”Ambulanspersonalen tillfrågades om eventuell skadebild men svarade att det inte fanns något.”

Toppjuristen anmäldes för falskt larm angående 112-samtalet och falsk tillvitelse angående utpekandet av en namngiven person som våldsverkare.

Chefsåklagare Jan Pernvis skrev i sina utredningsdirektiv till polisen att toppjuristen ”sanningslöst uttryckt att hon vid tillfället blev slagen” och hon ”genom den oriktiga uppgiften (...) föranlett att onödiga säkerhetsåtgärder vidtagits.”

Förundersökningen lades ned. Inte för att brott inte kunde styrkas utan för att andra inblandade kunde fara illa av fortsatt utredning.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/
Citera
2019-09-27, 15:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Angående hunden Ester:

Har vi belägg för att det berömda facebook-inlägget verkligen handlar om KL?

Det kanske framkommer i kommentarer till inlägget? Kan någon skärmdumpa i så fall? Jag har inget facebook-konto och kan därför bara se inlägget, men inga kommentarer.
Har för mig att någon kollat upp att familjen L åtminstone hade en hund av spanieltyp registrerad.

Tacksam för svar.
Jag har läst det och kopierat in det i tråden tidigare och jag är helt övertygad om att det är samma hund, Ester som Karin står ägare till. Karin står ägare till en COCKER SPANIEL med chipnummer 977200008649143 född 2014-09-29.

Här firar zoobutiken Esters födelsedag.
29 september 2015 ·
Idag säger vi hipp hipp hurra till Ester som fyller 1 år.
Det firar vi lite på lördag med 20% rabatt på allt hundgodis och alla hundleksaker (ej aktiveringsspel) till alla som kommer in och säger grattis till Ester. Vi kommer även ha lite olika foder erbjudanden.

Där gjorde ju polisen ingenting heller trots att den som mordhotade den som hade haft Ester i 11 månader. Nedlagt i vanlig ordning.
"Trots vittnen och tips på vem han var la polisen ner fallet." Var det Pernvis igen?
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
När Karin stal hunden Ester finns en del intressant info. Karin har berättat mycket för dom som tog hand om hunden för dom har haft många långa samtal.. som Karin inte minns dagen efter.
Intressant att borderline dyker upp här...

Det är långt och långa texter har vissa svårt att förstå... så jag fetmarkerar det som visar på Karins beteende och gör ny rad och nytt stycket så det blir lättläst för allt är så hopskrivet.

17 feb 2016
Vår hund Ester är stulen
Den 25 jan vart Ester stulen i butiken. Ska försöka göra historien kort.
Ester kom till oss i februari 2015. Dåvarande ägaren hade haft henne i ca 2 mån och bad oss från början att vara hundvakt i 1 vecka.
Efter någon vecka kom hon hem till oss och förklarade att hennes familje situation var kaos och att hon inte kunde behålla Ester. Vi fick även ägarbevis, stamtavla, veterinär besiktning och alla andra papper. Sen gick hon upp i rök.

Ester hade bott hos oss i 11 mån när hon plötsligt ringer och först bara vill träffa Ester för att se att hon har det bra. Hon får ta med sig Ester hem i några timmar på fredag för att barnen ska få träffa henne.
Efter 2 dagar ändrar hon totalt beteendet. Helt plötsligt ville hon ha tillbaka alla papper för att hon behöver visa dom till veterinären för att kunna vaccinera Ester samtidigt som hon gav bort Esters gamla bädd och foder till oss. Dubbla budskap. Hon fick inte papperna.

Ester vart jätte orolig över att bli hämtad och lämnad av dom varje dag och på 4 dagar fick hon kraftig diarré, slutade leka med sina vänner och började morra åt alla som kom nära. Då satte jag ner foten.
Vi hade flera långa samtal, både i telefonen, ansikte mot ansikte och via mail där jag förklarade att det här inte fungerade.
Antingen får dom ta tillbaka Ester och ersätta oss för allt vi har lagt ut samt inackorderingsavgift för 11 mån eller så måste hon skriva över Ester på oss så får dom komma hit och hälsa på.

Trots samtalen tog det bara 1 dag så ringde hon och frågade igen.
Efter 1 vecka förstod jag att hon mådde mycket sämre än jag trodde. Hon verkade inte minnas eller förstå våra tidigare samtal.

Trots att jag förklarade vid flera tillfällen att Ester mådde dåligt så ringde hon och tjatade ändå och spelade på ”känslomässiga utpressningskortet”.
Enligt henne var hennes dotter självmordsbenägen och Ester var hennes ända ljusglimt.

Vi bestämmer att ha ett möte alla 3, jag , hon och hennes dotter där jag skulle förklara till dottern varför dom inte kan komma och hämta Ester varje dag.
Dom kommer till butiken och dottern tar Ester och ska gå utanför för att inte höra när vi pratar.
Hon säger då rakt ut att hon inte kan planera flera veckor fram men att dom måste träffa Ester just NU.

Trots mina varningar att Ester mår dåligt så säger hon att det är så här det måste vara.
Hon ska stå som ägare, vi ska ta hand om Ester, uppfostra henne och stå för alla kostnader och sen ska dom komma och hämta henne när det passar dom.
Jag förklarar att det är orimligt för oss och att Ester är en hund, ingen leksak.
När jag sen får en kund passar hon på att sticka och sen är dom borta.

3 dagar senare kastar dottern in Esters sele och koppel i butiken och sticker.
Jag åker in till stan och hittar dom av en slump. Dom slänger in Ester längst in i bilen och binder fast henne i ratten.
När jag försöker ta henne blir jag knäad, biten och slagen och dom är 3 personer mot mig.

Händelsen är polisanmäld men med tanke på polisens redan tunga arbetsbelastning kommer det här ta tid. Jag ringde 3 ggr när jag vart attackerad och ingen kom.

Då fick jag även höra vad hon sa till polisen och vad hon antagligen har sagt till barnen. Att vi bara hade varit hundvakt i 5 mån och att hon nu hade hämtat tillbaka sin hund?? Det är bara att kolla våra foton här på facebook, första fotot vi la ut på Ester var från april.

Det här är en kvinna vars liv är totalt koas. Hon har åkt in och ut på psyket sista åren, är bostadslös (bor just nu i 3:e hand), inkomstlös och ligger i en kraftig vårdnadstvist.
Hon förklarade själv 10 min innan dom tog Ester att hon inte hade möjlighet att ha henne, varken ekonomiskt, tidsmässigt eller känslomässigt.

Jag tror att hon upptäckte efter någon dag att när hon hade Ester ville barnen umgås med henne.
Sen har hon ljugit för dottern och sagt att Ester är deras och att hon har ringt och hälsat på oss under hela tiden vi har ”tagit hand” om henne så jag kan förstå dotterns beteende som har blivit totalt lurad.

Dom kommer behålla henne i några månader, sen kommer dom dumpa henne igen någon annanstans. Ester är uppvuxen med oss, vi är hennes familj och vi vill nu ha hjälp att få tillbaka henne.
Jag kommer inte ge mig för än hon är tillbaka hos oss.
Dela gärna.

17 feb 2016
Hon står kvar som ägare för att vi inte har kunnat skriva över henne.
Hon var hemma hos oss 1 gång när hon gav bort henne med alla papper.
För det första var hon stupfull och jag kunde inte be en människa som inte var i sina sinnesfulla bruk skriva på en överlåtelse
plus att vi har ingen skrivare hemma så vi kunde inte skriva ut överlåtelseavtalet.
Det var typ i mars 2015. Efter det gick hon upp i rök och vi har inte hört ett ljud för än nu i januari, ca 11 mån efter vi fick henne.

14 nov 2016
Tyvärr inte. Då vi inte står som ägare på pappret har vi inga rättigheter.
För några mån sedan skickade även hon en Person till butiken som mord hotade mig gör att få tillbaka alla papper på Ester.
Trots vittnen och tips på vem han var la polisen ner fallet.

Det finns inte så mycket hjälp att få utan det enda vi kan göra är att vänta på att Länsstyrelsen hör av sig nästa gång hon sjabblar till det.

Hon har borderline och får inte ens träffa sina barn då hon inte kan sköta om dom så hon kommer strula till det med Ester någon gång. Frågan är bara när?
Länsstyrelsen vet om allt och sa att dom ska höra av sig nästa gång dom tar henne.
Citera
2019-09-27, 15:21
Medlem
capires avatar
Henrik passerade jag idag exakt klockan 10:04 precis vid Nybrogatan 34.
Han såg mycket stilig ut i ljus trekvartslång rock. Min blick mötte hans och han såg en aningens osäker/rädd ut.

Så här i efterhand önskade jag att jag hade stannat honom och frågat ödmjukt, ” Hur mår du? Jag följer dramatsskriverier på flashback.”

Nämnde även detta till några advokater vid Nybrogatan (kontoret) som blev häpna att han var ute och spatserade. Alla tre lika nyfikna som mig själv men inget som de nämnvärt ville diskutera vidare.
Citera
2019-09-27, 15:28
Medlem
Citat:
Jag har läst det och kopierat in det i tråden tidigare och jag är helt övertygad om att det är samma hund, Ester som Karin står ägare till. Karin står ägare till en COCKER SPANIEL med chipnummer 977200008649143 född 2014-09-29.

29 september 2015 ·
Det firar vi lite på lördag med 20% rabatt på allt hundgodis och alla hundleksaker (ej aktiveringsspel) till alla som kommer in och säger grattis till Ester. Vi kommer även ha lite olika foder erbjudanden.

Där gjorde ju polisen ingenting heller trots att den som mordhotade den som hade haft Ester i 11 månader. Nedlagt i vanlig ordning.
"Trots vittnen och tips på vem han var la polisen ner fallet." Var det Pernvis igen?

Inte säker men kan ha varit. Han var ju chefsåklagare vid särskilda åklagarkammaren. Tidigare riksenheten för polismål. Nu pensionerad och har fått reda ut mycket skit genom åren som poliser, åklagare, rådmän mfl hittat på. Nog väl värd pensionen efter det.

Vid särskilda åklagarkammaren handläggs:

ärenden om brott av åklagare eller annan anställd inom åklagarväsendet, med vissa undantag,

ärenden om brott utanför tjänsten av justitieråd, justitiesekreterare i Högsta domstolen, hovrättsdomare och domare i allmän underrätt,

ärenden om brott av justitiesekreterare i Högsta förvaltningsdomstolen och domare vid kammarrätt och förvaltningsrätt,

ärenden om brott utanför tjänsten av statsråd, riksdagens ombudsmän och justitiekanslern,

ärenden om brott av riksdagsledamöter och riksdagens talman med undantag för ärenden om brott av den art som handläggs vid Riksenheten mot korruption och som avser riksdagsledamöter.

ärenden där åklagaruppgiften av särskilda skäl inte bör utföras vid en annan åklagarkammare och
utredningar om brott i tjänsten av åklagare eller domare där riksdagens ombudsmän, justitiekanslern eller riksåklagaren har beslutat att inleda förundersökning och annan handläggning inte särskilt bestäms.

Källa: Wikipedia
Senast redigerad av Avel 2019-09-27 kl. 15:34.
Citera
2019-09-27, 15:30
Medlem
BillBasss avatar
Två män ska ha varit inblandade i misshandeln av HOL i december 2015. I anslutning till (dagen före? Samma dag? Minns inte nu.) mordförsöket 2019 noterades två "skumma" män av en krögare.

Samma två män tro? Tänker närmast på en viss gruppering som rotesau har nämnt nån gång. Å andra sidan är jag tveksam till att krögarens iakttagelse verkligen är kopplad till mordförsöket.
Citera
2019-09-27, 15:39
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Han såg mycket stilig ut i ljus trekvartslång rock. Min blick mötte hans och han såg en aningens osäker/rädd ut.

Så här i efterhand önskade jag att jag hade stannat honom och frågat ödmjukt, ” Hur mår du? Jag följer dramatsskriverier på flashback.”

Nämnde även detta till några advokater vid Nybrogatan (kontoret) som blev häpna att han var ute och spatserade. Alla tre lika nyfikna som mig själv men inget som de nämnvärt ville diskutera vidare.

Vid såna här tillfällen ångrar man sig ofta efteråt. Varför sa jag ingenting? Jag hoppas att han känner att han har mycket stöd även från oss som inte känner honom.
Citera
2019-09-27, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capire

Om det stämmer så är det ju toppen att han är back in business.
Jag tror inte att han är någon mjukis med tanke på brottmålsadvokat med det klientelet han möter varje dag.
Bra att han är ute och visar att han inte är rädd.
Citera
2019-09-27, 15:43
Medlem
BillBasss avatar
Citat:

29 september 2015 ·

Tackar för det! Det hela rimmar väldigt väl med den bild man fått av KL i domar och dagboksblad.
Hm, ja, den där Pernvi verkar ju onekligen intressant.
Citera
2019-09-27, 15:46
Medlem
develis avatar
Citat:

29 september 2015 ·

Det har tillkommit uppgifter över tid. Du som har mkt info tillgänglig - vore det möjligt att sammanställa detta kronologisk vid tillfälle? Det är mycket text och svårt att få en överblick av alla turer i "lösa" inlägg. Det motsägelsefulla torde framkomma tydligare inkl vem som lett utredningarna. Typ datum - rubrik - spoiler med fakta.
Jag hjälper gärna till men har inte domarna. Det går ju att komplettera fortlöpande om vi hjälps åt allihop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in