2019-10-02, 21:31
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Här händer det grejer! En nyreggad talang dyker upp. En flyhänt skribent som bemästrar olika stilar. Ingen dyslexi där. Ger sig till känna som FO. Berättar hur det "egentligen" gick till då HOL blev skjuten.

Börjar med samma stil som i de meddelanden från FO som 08, tror jag det var, la ut som bilder här på tråden. Det var någon FUP vill jag minnas. Ändrar till vanlig, välskriven svenska. Snabb och träffsäker.

Måste ha datorn full med domar och anteckningar eller så har hen ett monsterminne för detaljer. Imponerande. Trovärdigt? Nja.

Det är kanske många som researchar detta case för andra ändamål. Kanske ett halvfärdigt manus för publicering.

Uppfriskande i vilket fall som helst.

Aaaaah mycket bra inlägg, äntligen en deltagare som har hjärnan inkopplad! Årets trolltråd detta tror jag.
Citera
2019-10-02, 21:33
Medlem
Den riktiga Fredrik har ett kännetecken. Om Fulis är han så kan han berätta vad kännetecknat är. Då kommer jag tro på honom.
Citera
2019-10-02, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nu är du ute på rätt tunn is här.

Vilken dom pratar du i fallet med ingen ersättning till vittnet? Menar du målet?

Kom igen nu, vad blev påföljden i Hovrätten när JL var där och stöttade dig även om hon var målsägande och du var tilltalad?
Ett målnummer skulle öka skribentens trovärdighet väsentligt.

På ett ungefär från Dålig karikatyr av knarkande buse som trollar tråden för fullt genom att prata med sig själv genom att alternera mellan olika konton till Troligtvis ett troll men bör kontrolleras genom att begära ut handlingarna från Hovrätten.
Citera
2019-10-02, 21:37
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Tar man bort de grova orden har vi en utmärkt svenska: klara, tydliga meningar med ibland rätt så komplexa meningsbyggnader utan att texten blir tung. Språket är klart och smidigt utan språkliga oklarheter, syftningsfel, stavfel eller andra brister. Bara några smärre saker som "15 September". I bisatserna finns det också skriftspråksliga drag, som kännetecknar god skriven svenska, så som i t.ex. offentliga texter, där hjälpverbet har/ hade försvinner i bistats:

"Så vi åkte till hennes tidigare mottagning och hon sa att jag (hade) skadat mej när jag skulle arbeta på ett bygge."

I tal har vi ju alla "hade" här och många skriver också så.

Jag må ha mina fördomar men jag har svårt att tro att diversearbetaren med en rad våldsdomar bakom sig har denna säkerhet i skrift.

Instämmer i den bedömningen, och någon norrman är det inte heller som skrev detta. Med så många inlägg skulle det finnas små detaljer som avslöjat ett norskt ursprung. Personen ifråga talar rikssvenska med ett inledningsvis grovt språkbruk som dock känns påklistrat eftersom det sedan försvinner.
Citera
2019-10-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende

Fantastiskt!

Spasibo. När man fattar att det är verkliga människor som sitter och skriver den här dyngan så måste man ju misstänka att de får betalt för det...och har en viss talang för jag skulle inte kunna skriva så korkat även om jag försökte.

Fokus ska bort från KL. Det är uppenbart. Att hon inte supit bort alla polarna är rätt tydligt det med.
Citera
2019-10-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73

På ett ungefär från Dålig karikatyr av knarkande buse som trollar tråden för fullt genom att prata med sig själv genom att alternera mellan olika konton till Troligtvis ett troll men bör kontrolleras genom att begära ut handlingarna från Hovrätten.

Citat:
Ursprungligen postat av henrikdenfule
Hor rättens B9682-18 lyssnade på mej och Julia att jag var oskyldig till rån och bedrägeri.

Hittade detta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inte speciellt märkligt, man känner sina löss på gången liksom.

A*ki M*ller pekade ut Johanna Möller djävligt snabbt, fan vet om det inte var redan i ambulansen.

Jo, det är extremt anmärkningsvärt.
HOL har nyss skjutit en person som han känner igen, och i tumultet själv blivit träffad.

Han vilseleder/styr polisen åt 'rätt' håll med en ren lögn.

HOL borde vara rökt om det som kommit fram idag stämmer.
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne.Larsson
Sade inte Henrikdenfule först att han besökte HOL och horan för att be henne sluta förfölja dem, men i något av de senare inläggen att han var där för att försöka få pengar från henne? (Och HOL?) Förvirrat, eller i alla fall som två svårkombinerade målsättningar.

Känns inte som om man bör fästa något större värde vid den fules utsagor. Vem hen än är.

Men visst, vi ponerar att den fule mot förmodan är HO, och att HO är MGM. Är det då inte rimligt att han uppfattar att det ligger i hans intresse att torgföra en sådan här justerad version av vad som hände vid mötet med HOL? En version som beskriver HOL som boven i dramat.

Eller för den delen om den fule är KL, se ovan.
Ja känns som han börjat fila på ett försvar. Inte så smart att skriva här. Snart i en cell.
Citera
2019-10-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, det ska de inte. Då kan de ju få besittningsrätten. Och sedan var det studenter de hade hyrt ut till, studenter brukar inte folkbokföra sig på sina tillfälliga adresser.

Och alla som jobbar tillfälligt i Stockholm och hyr i andra hand, de folkbokför sig INTE i andrahandslägenheten!

Så ingenting är "bullshit" här!
Det är riktigt det du säger. Det är ett avtalsbrott att inte ha hyresvärdens tillstånd. I övrigt är det lite snårigt.
Citera
2019-10-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Du slår dig själv på fingrarna, du vet inte ett skit om hur det fungerar. Flashback är inte svensk rätt kompis, förstå detta.

Nej, DET märker man ofta här. Okunnigheten är enorm.
Nu har vi mest att sitta och väntar på att FO skall fängslas för det ena eller det andra. Det blir spännande.
Citera
2019-10-02, 21:42
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73

Han gav ett målnummer, vilket förvånad mig nästan mer än något annat. Nu spekulerar även jag friskt, men av vad man tror sig veta om FO, så känns han inte som typen som sparar gamla domar (eller den som kan målnummer utantill).

Möjligen hade han fått domen skickad till sig på mailen och kunde rota fram den, men varför ödsla en massa tid på att "pleasea" folk här i förhållande till just domen, när det fanns en massa andra enklare saker att avhandla än att sätta sig och rota fram ett gammalt målnummer - känns atypiskt.
Citera
2019-10-02, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Trots sin perfekta svenska så fortsatte han hela tiden att kalla Henrik för bögadvokaten och M@ria för horan. Uppenbart är han förbannad på dom.

KL är rätt arg på de båda också. Just saying. Argare än JL och FO tillsammans. Nä den här fule får nog dra tillbaka kavalleriet. Han gjorde rätt med en reträtt från tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in