2020-05-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Du får väl tycka vad du vill. Jag har inga problem med det. Greger är inte av intresse för mig, Rechnik 1 desto mer.

Om det är husen på leråkern i Ryssland så kanske du ska måla ut texten här istället för att bara droppa ett namn på något som större delen av läsarna har noll koll på? Eller är det det nya nu? Droppa namn kors och tvärs för att ”alla” ska fatta en gång för alla att KL & Co inte ligger bakom detta?

Vi har varit inne på Billys koppling till ekonomisk brottslighet då han var anställd av ett företag och fick lite problem med skattedeklarationen. Sen har vi varit inne på att han varit anställd av Reclaim Justice och lyft 300 000 kr i lön som rådgivare och researcher.

Men nått byggprojekt med skum bakgrund får du gärna berätta mer om.
Citera
2020-05-05, 20:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja men alltså hon får vara rena rama Grace Kelly utseendemässigt men tänk allt härjande hos lyckats åstadkomma som kommit fram här i tråden. Lägg till det vi inte vet vilket antagligen är än mer och toppa det med att ratta runt alla dessa hot mot HOL som dykt upp nu och nämnts i fup.

Sen ovanpå det anstiftat eller stämplat minst två mordförsök.

Vafasen, det här är ju Stockholms mest galna och farliga kvinna just nu. En fara för sig själv och andra. Som har soffsurfat i nåt decennium. Tusentals dagar i vilka konstiga sammanhang som helat. Ständigt med vedergällning och fortsatt konflikt som mål.

Istället för att bara lägga ner. Tycker hon det var/är värt det?
Hon är ju helt besatt av HOL och är liksom beredd att supa och leva rövare och vara martyr för att visa hur dåligt det var att hon blev lämnad.
Kalla det älta men man baxnar ju alltså vid blotta tanken på vad hon utsatt sig själv och dragit med andra i på sina olika korståg.
Hon har en meritlista få förunnade, helt rabiat.
Dokumenterad sakfakta.
Men det kan man se mellan fingrarna.

Utan Karin inga mordförsök.
Karin, centralfiguren, ska man dock inte diskutera.
Det ska hellre spreta åt alla håll, mängder med irrationella förgreningar och sidospår från FO, vildsvin och Tjocka Steffar.
Nu ett tappert försök till omtag i samma anda.

Hur har hon kommit i kontakt med en tonåring?
Droger?
Citera
2020-05-05, 20:59
Medlem
Citat:
Möjligen för att det finns en viss koppling till norrort inom ramen för det nätverket. Tänker i huvudsak på ett återkommande namn, Hayder/Haydar-någonting. Bekant?

H*aydar A*bdullah ja men vad skulle han ha med detta att göra?
Men han hade ju koppling söder om stan och suttit för mordförsök osv

Många namn som droppas nu du...
Citera
2020-05-05, 21:02
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Om det är husen på leråkern i Ryssland så kanske du ska måla ut texten här istället för att bara droppa ett namn på något som större delen av läsarna har noll koll på? Eller är det det nya nu? Droppa namn kors och tvärs för att ”alla” ska fatta en gång för alla att KL & Co inte ligger bakom detta?

Jag är inte intresserad av det som du kallar för "husen på leråkern i Ryssland". Jag är, som sagt, intresserad av en eventuell koppling till Rechnik 1. Jag förstår att du inte har kännedom om det, det har jag inga problem med. Någon annan som läser denna tråd kanske har det. I så fall är jag intresserad - det går bra att skicka PM också.

Citat:
Vi har varit inne på Billys koppling till ekonomisk brottslighet då han var anställd av ett företag och fick lite problem med skattedeklarationen. Sen har vi varit inne på att han varit anställd av Reclaim Justice och lyft 300 000 kr i lön som rådgivare och researcher.

Jag är medveten om vad som har avhandlats i tråden. BR är inte av intresse för mig. Han sitter där han sitter. Möjligen hoppas jag att HovR:n skärper påföljden till 14 år. Men det återstår att se.
Citera
2020-05-05, 21:05
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
H*aydar A*bdullah ja men vad skulle han ha med detta att göra?
Men han hade ju koppling söder om stan och suttit för mordförsök osv

Många namn som droppas nu du...

Vi pratar ej om samma person.
Återigen, jag postar i tråden och efterfrågar eventuell info från andra som kanske känner till mer saker än vad, nödvändigtvis, du gör. Vi är ju här för att diskutera, inte sant.
Citera
2020-05-05, 21:10
Medlem
Citat:
Jag är inte intresserad av det som du kallar för "husen på leråkern i Ryssland". Jag är, som sagt, intresserad av en eventuell koppling till Rechnik 1. Jag förstår att du inte har kännedom om det, det har jag inga problem med. Någon annan som läser denna tråd kanske har det. I så fall är jag intresserad - det går bra att skicka PM också.

Jag är medveten om vad som har avhandlats i tråden. BR är inte av intresse för mig. Han sitter där han sitter. Möjligen hoppas jag att HovR:n skärper påföljden till 14 år. Men det återstår att se.

Jag är rätt insatt ja. Därför kanske den enda som svarar dig...

Du har ju dessutom ställt samma fråga i tråden om TM och Rechnik och Ryssland snälla rara? Du kanske ska lattja runt om detta med Rechnik i den relevanta tråden istället?

Sen din Haydar, om det är han som är född 92 du menar, så dömdes ju han och några andra i hovrätten 2017 till tre år. Berätta nu varför du droppar hans namn i samband med plan för mordförsök på HOL?
Citera
2020-05-05, 21:13
Medlem
Citat:
Vi pratar ej om samma person.
Återigen, jag postar i tråden och efterfrågar eventuell info från andra som kanske känner till mer saker än vad, nödvändigtvis, du gör. Vi är ju här för att diskutera, inte sant.

Du nämner Haydar och gäng i söderort. Hur många Haydar finns där? En till tung Haydar? Berätta mer!

Återigen är det bara från mig du får respons kanske. Rätt insatt i söderort också.

Men klart alla ska dm:a dig om Haydar och Rechnik och alla dina andra fantasispår. Du får nog massor att läsa nu du. Det blir att dygna några dar framöver.
Citera
2020-05-05, 21:14
Medlem
StiftelseInsyns avatar
Citat:
Därför är ÖG personligen inte särskilt intressant i sammanhanget.

Citat:
Greger är inte av intresse för mig

Citat:
Jag är inte intresserad av det som du kallar för "husen på leråkern i Ryssland".

Citat:
BR är inte av intresse för mig.

Citat:
Jag är, som sagt, intresserad av en eventuell koppling till Rechnik 1.
Äntligen, något av intresse! Tala ur skägget, eller ta det i en annan tråd.
Citera
2020-05-05, 21:18
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StiftelseInsyn
Äntligen, något av intresse! Tala ur skägget, eller ta det i en annan tråd.

Jag föreslår att du läser rätt, intresse med eventuell koppling till HOL. Därav relevans för tråden. Eftersom det inte är av intresse för dig, har vi inget att orda om.
Citera
2020-05-05, 21:22
Medlem
StiftelseInsyns avatar
Citat:
Jag föreslår att du läser rätt, intresse med eventuell koppling till HOL. Därav relevans för tråden. Eftersom det inte är av intresse för dig, har vi inget att orda om.
Vari ligger den "eventuella kopplingen"? Berätta om det så kanske någon lyssnar. Annars inte.
Citera
2020-05-05, 21:31
Medlem
Citat:
För det första, jag har inte bett dig att besvara mig. Det gör du på eget bevåg. Att du anser att du är insatt bekommer inte mig.

Jag har inget intresse av att älta saker ihop med dig, eftersom det inte ger mig någonting. Jag har skrivit vad jag är intresserad av. Den som känner sig manad och har någon information rörande Rechnik 1 och eventuell koppling till HOL, får gärna skicka PM. Trevlig kväll.

Men du kommer ju inte få nån respons. Du kan få numret till Z så kan du ju ringa och kolla läget ang HOL och Rechnik själv om det är så spännande. Men att leka att du vet nåt som ingen annan vet har du ju inte så mkt för om du nu tyckte det var relevant för tråden alltså. 3 maj är du den ende som väcker frågan om Rechnik någonsin på Flashback. Men vad det har i den här tråden nu har jag svårt att fatta. Kvällen blir trevligare om du talar ur skägget.

Du och Rechnik 1:

(FB) Next House, dess VD Thomas Mårtensson, anställda mfl.

Mer för den oinsatte:

https://www.realtid.se/strid-om-miljonkrav-i-next-house-konkursen
Senast redigerad av Avel 2020-05-05 kl. 21:45.
Citera
2020-05-05, 21:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Vart är kopplingen till Karin?

Alltså självaste Hondjävulen mitt i spindelnätet:

Karin som är häktad på sannolika skäl för stämpling till mord och förberedelse till mord.

Karin som är fortsatt misstänkt för anstiftan mordförsök på sitt ex.

Eller har du en parallell liten egen förundersökning på anstiftare och lejd torped som polisen missat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in