2019-09-09, 13:54
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeRed
Tingsrätt och Hovrätt brukar medge ett försvararbyte. Efter det är det mycket svårt att få till ett byte av en offentlig försvarare. Det finns ett flertal exempel på när åtalade fått dras med ett ombud som de försökt att byta ut under lång tid.
Självklart måste rätten godkänna ett byte men det finns flera exempel på att det har godkänts.
Glenn Schiller och hans motpart fick bägge byta GS tom två ggr och det kostar inte dom ett öre.
Citera
Medlem
vittne-xs avatar
Mycket som skaver nu.
Inga publicerade bilder på SUV eller info trots påslagna tullkameror utmed flyktvägen.
Inga rapporter om brinnande/slaktad SUV finns heller-standard vid morduppdrag.
Ingen info varför en polisbil stod utanför timmen innan.
Finns minst 2 pers till våningarna ovanför som också kan ha bäring i fallet, som klart påvisar årets klant i undre världen.

Den här tråden har chans att bli lika omtalad som ASAP-rocky tråden med korkade afghaner....
Leif GW får börja kränga sina vinsorter istället, om nu inte KL lägger in en stämning mot honom då han är ganska tät.

Viss risk att tråden kan hamna i humordelen.....
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Tror knappast någon advokat och kollega agerar på Flashback. Dom är mer sofistikerade än så. Läser gör kanske några men agerar till försvar för var sig den ena eller den andra tror jag inte de gör.

De nyreggade som, ser det ut som, endast har ros att ge till den förre detta domaren med idel tveksam vandel de många senaste åren. Och, de har all avsky att hälla över HOL. De nyreggade är troll och charlataner.

Tycker om den formuleringen. Men också troll och charlataner har agendor.
Sen verkar en eller flera här vara väl förtrogen med deras yrkesmässiga karriärer.
Citera
2019-09-09, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Man tycker ju att om hon som sägs anlitat en torped för stora pengar måste väl ett bankuttag synas på kontot.
Så det känns lite öppet hela fallet.

Hon kanske inte betalat med pengar
Citera
2019-09-09, 13:55
Medlem
Min spontana tanke när allt det här hände är att det här mycket väl skulle kunna den där helgalan A*e*a W*lf som anlitat någon för att nita HOL.
Citera
2019-09-09, 13:57
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Hon kanske inte betalat med pengar
Nja så billig är nog ingen torped.
Citera
2019-09-09, 13:57
Medlem
Citat:
Min spontana tanke när allt det här hände är att det här mycket väl skulle kunna den där helgalan A*e*a W*lf som anlitat någon för att nita HOL.

Det stämmer, hon är helt galen. @sef@ W0lf har galenskapen i sitt DNA
Citera
2019-09-09, 13:59
Medlem
Citat:

Varför DÅ?
Citera
2019-09-09, 13:59
Medlem
MILFMANs avatar
KL häktades inte. Iof inte så konstigt då det inte finns ngn bevisning som pekar på henne. Hon ör dock sannolikt inte avförd från utredningen.
Citera
2019-09-09, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det stämmer, hon är helt galen. @sef@ W0lf har galenskapen i sitt DNA

Ni måste utveckla? Vad i henne är galet i såfall? Inte konstruktivt att bara häva ur sig utan att förklara?!
Citera
2019-09-09, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalletaz
Varför DÅ?

Hon förlorade nyligen ett stort förtalsmål och HOL var hennes försvarare.

https://nyheteridag.se/hangde-ut-ulf-malmros-som-rasistisk-valdtaktsman-doms-for-grovt-fortal/
Citera
2019-09-09, 14:04
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kom en granne springande så har var väl tvungen att ta till schappen?
Kom grannen före eller efter han flytt? Varför sköt han inte grannen om det var så han lämnar två vittnen. Jag läste att han själv tog sig ut på gatan för att ropa på hjälp. Hur i hela friden lyckas han hamna i fysisk kontakt med offret lämna dna vill man inte. Något här skaver. Jag tror inte att det är hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in