2019-10-02, 17:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikdenfule
Vi åkte till Julias tidigare vårdmottagning och en av hennes tidigare kollegor sydde mej.
Jaha... och då lär den tidigare kollegan få en rejäl varning och kanske blir av med sin legitimation.
Citera
2019-10-02, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jaha... och då lär den tidigare kollegan få en rejäl varning och kanske blir av med sin legitimation.

Vi sa inte att det var något skottsår. Julia hade dessutom tvättat rent hemma och tejpat såret. Hon hade kunnat sy men hade inte sakerna hemma. Så vi åkte till hennes tidigare mottagning och hon sa att jag skadat mej när jag skulle arbeta på ett bygge. Så läkaren som sydde mej trodde jag hade skadat mej på bygget på Torsplan. Den gråa tröjan som de sa att jag hade på mej var en grå tröja med ett tryck och logga på ett byggföretag.
Citera
2019-10-02, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Lägg av med det då det står kan ha problematik inte att det är så för Kriminalvården kan inte ge diagnoser. Det är dessutom vunnit laga kraft inte hunnit laga kraft.

Om det syns eller uppges ja inte annars.

Hunnit laga kraft kanske var lite slarvigt skrivet.

Från DN.se:
”...lägga ned sina röster, så länge lagförslaget inte hunnit vinna laga kraft.”.
Citera
2019-10-02, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hem? Är hem den till studenter uthyrda lägenheten?

Vi hyrde ut lägenheten sedan 15 September.
Citera
2019-10-02, 17:59
Medlem
Citat:
Det är verkligen Lilla Julafton här idag när er nye idol charmören, bedragaren och kvinnomisshandlaren ger ”sin sanna version” av ”exakt vad som hände” den morgonen. Nu har han gått in på polisstation i Norge för att stötta JL ang hotmejl och hon stöttar honom i Hovrätten när hon själv är målsägande och han är tilltalad.

HOL skjuten med sin egen pistol. Advokathoror och flatlöss. Gärningsmannen skjuten. Volvo upp på återvändsgatan. Marockanska prostituerade, fel nedbrända villa i Bromma, utpressning osv. Det är klart ni sväljer allt detta med hull och hår utan någon som helst kritiskt tänkande.

Vi har sett själva definitionen av troll in action.

JA! Vem har sagt att "vi" sväljer allt detta med hull och hår? Du inbillar dig, är rädd för att "vi" gör det!
Jag för min del har mina tankar och funderingar som en kommentar förstärker en annan fäller. Detta kan komma från en och samma skribent. Jag kan tänka mig att tillhöra till både "ni" och "vi" allteftersom nya troll kommer och går, de gamla står stadigt kvar och tramppar takten.
Citera
2019-10-02, 18:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Hur vet du det?
HOL har säkert föreläst för väldigt många eftersom hans advokatbyrå har utbildningar så att påstå att just en person ska ha haft speciell kontakt med honom är bara båg.
"Vi erbjuder speciellt utformade utbildningar för exempelvis advokatbyråer, organisationer och företag.

https://olssonlilja.se/utbildning/
Citera
2019-10-02, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Undrar om väggarna var i metall i trapphuset eftersom rikoschetterna studsade så bra.
Gamla putsade väggar ger knappast det resultatet.
Jag ser det som otroligt att det finns ens någon sanning i det här svamlet.

Åkte till fel adress och brände ner fel hus

Vad är det för väggar/golv på Mälarstrand? Kulan och hastigheten? Bögpistol?
Citera
2019-10-02, 18:02
Medlem
Citat:
Vi hyrde ut lägenheten sedan 15 September.

Men i vilket hem gjorde ni rent såret i då?
Citera
2019-10-02, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Nu handlade detta om ytliga sår, för van personal så går det att avgöra om det är en skottskada, ytliga sår kan uppkomma av diverse andra orsaker/verktyg/ett antal saker som finns i hemmen, på arbetsplatser, osv. Jag vet att ALL vårdpersonal måste anmäla/dokumentera skador som är misstänkt uppkomna av ett skjutvapen.

Vårdcentraler brukar inte behandla ytliga lätta skador på patienter som inte är listad hos dem. Så att FO bara åkte förbi en VC och fick hjälp på en gång låter inte trovärdigt. I så fall är det nog någon VC som Julia har jobbat på som har hjälpt honom.
Citera
2019-10-02, 18:06
Medlem
Citat:
Vi sa inte att det var något skottsår. Julia hade dessutom tvättat rent hemma och tejpat såret. Hon hade kunnat sy men hade inte sakerna hemma. Så vi åkte till hennes tidigare mottagning och hon sa att jag skadat mej när jag skulle arbeta på ett bygge. Så läkaren som sydde mej trodde jag hade skadat mej på bygget på Torsplan. Den gråa tröjan som de sa att jag hade på mej var en grå tröja med ett tryck och logga på ett byggföretag.

Revolver eller pistol?
Citera
2019-10-02, 18:06
Medlem
Citat:
Men i vilket hem gjorde ni rent såret i då?

Hemma hos Julia lägenheten var inte uthyrd då. VI hyrde ut den senare den 15 September.
Citera
2019-10-02, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Revolver eller pistol?

Det gick fort men det var en pistol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto