2019-09-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är inte alls märkligt att han blev trodd med tanke på alla poliser som sprungit i svängdörren hemma hos dom, alla LOBar, alla anmälningar från henne. Hon har varit känd av polisen länge och troligen ett samtalsämne på kafferasterna.

Troligen ett samtalsämne? No shit. Dagens underdrift.

Finns en hel del som fascinerar med en toppjurist, fd åklagare och domare som nu förvandlats till en människa som slår kvinnliga poliser, lyfts in i polisbilar, lobas, avvisas, omhändertages och fejkar misshandel, mm mm. Se bara på den här tråden.
Senast redigerad av Avel 2019-09-23 kl. 23:38.
Citera
2019-09-23, 23:34
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hon kanske inte minns att hon tappat en del minne, haha. Det var ett skämt. Men kan hända.

LOBarna är ju tyvärr inte dokumenterade med alko/drogtest, vilket jag tycker är en brist, specifikt i detta fall. Det finns rätt många personer som blivit LOB pga sjukdom.

I en vårdnadstvist försöker båda parter att undanhålla mindre fördelaktiga omständigheter om sig. Verkligen inte ovanligt.

Hehe, nä så kan det förstås vara.

Det gör det säkert, men i det här fallet är det lite för många LOB kan jag tycka.

Absolut, det är helt mänskligt att göra det.
Citera
2019-09-23, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Hehe, nä så kan det förstås vara.

Det gör det säkert, men i det här fallet är det lite för många LOB kan jag tycka.

Absolut, det är helt mänskligt att göra det.
Man tar sällan in nån på LOB bara för man är lite vinglig och full. Det krävs aggression, tjafs, bråk osv. Att KL skyller på hjärnskada är bara dumt.
Citera
2019-09-23, 23:54
Medlem
Pandalina4s avatar
Ordet Torped i sammanhanget kommer väl från msm. Sen anknyter KL på ordet?
Citera
2019-09-24, 00:06
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Man tar sällan in nån på LOB bara för man är lite vinglig och full. Det krävs aggression, tjafs, bråk osv. Att KL skyller på hjärnskada är bara dumt.

Måste säga att jag är dåligt bevandrad i LOB-verkligheten. Men jag vill gärna tro att det är som du säger. Ja, men så verkar det som att hon lever i TOTAL förnekelse för sitt alkoholmissbruk. Griper efter ett halmstrå som går av gång på gång på gång.
Citera
2019-09-24, 00:13
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Hon kanske inte minns att hon tappat en del minne, haha. Det var ett skämt. Men kan hända.

LOBarna är ju tyvärr inte dokumenterade med alko/drogtest, vilket jag tycker är en brist, specifikt i detta fall. Det finns rätt många personer som blivit LOB pga sjukdom.

I en vårdnadstvist försöker båda parter att undanhålla mindre fördelaktiga omständigheter om sig. Verkligen inte ovanligt.
Du menar att LOBarna beror på KLs påhittade minimala hjärnblödning?
Att konstatera stark alkoholberusning kan man oftast dofta sig till.
Behöver det dokumenteras med test?
KL har garanterat vägrat allt och vart extremt påfrestande under dessa LOBar.
Detta hanterades säkerligen endast med att KL låstes in tills hon lugnat ner sig.
Citera
2019-09-24, 00:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Måste säga att jag är dåligt bevandrad i LOB-verkligheten. Men jag vill gärna tro att det är som du säger. Ja, men så verkar det som att hon lever i TOTAL förnekelse för sitt alkoholmissbruk. Griper efter ett halmstrå som går av gång på gång på gång.
Vi är ju några som har funderat på vad Karins beteende beror på, narcissistisk personlighetsstörning eller något annat som ligger i grunden. Något är ju väldigt fel med henne och hennes beteende kan ju inte enbart förklaras av att hon är alkoholist.
Den stora aggressiviteten när hon blir LOBad är ju väldigt underlig för en kvinna...

Intressant artikel i dag i AB

"Omkring en procent av alla människor klassas som psykopater visar forskning. Sannolikheten att vi råkar på en psykopat är ungefär en på hundra. Jobbar du inom ett högpresterande yrke är risken tio gånger större.

Finansvärlden, advokatyrket och mediabranschen är typiska yrken där det förekommer psykopater, hävdar den norske psykologen och författaren Dag Øyvind Engen Nilsen.

– Psykopater arbetar hierarkiskt och mår bra av att trycka ner andra för att tjäna sina egna syften. Därför dras de ofta till yrken med hög prestige och extrem konkurrens, säger Dag Øyvind Engen Nilsen till Aftonbladet.

– Jag fick väldigt många frågor från patienter som levde i destruktiva relationer, både i arbetslivet och privat. Historierna som de berättade var lika varandra på många sätt, och den gemensamma faktorn var att de hade med en psykopat att göra.

Att försöka första sig på psykopaten eller diskutera med hen är lönlöst. Kontroll, status och makt är allt som existerar i psykopatens hjärna. Dag Øyvind Engen Nilsen kallar personlighetstypen för ett ”rovdjur”.

– Psykopaten saknar mänsklig empati och förståelse för andra, och går inte att ”bota”. Precis som ett rovdjur agerar psykopaten med sin egen aggression mot yttre hot, för att nå sina egna mål.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/RR8bxd/sa-kanner-du-igen-psykopaten

Sen kan man ju fråga sig också varför 2 systrar blir alkoholister?
Citera
2019-09-24, 00:41
Medlem
Jofs avatar
Ja, om hon inte har, eller får, någon psykiatrisk diagnos så kan man ju verkar vara är ett hår av hin, och i fyllan helt omdömeslös.
Citera
2019-09-24, 00:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Detta hanterades säkerligen endast med att KL låstes in tills hon lugnat ner sig.

Nej, jag menar det jag skriver.

Jag tycker att det är en rättssäkerhetsfråga faktiskt, för alla egentligen.

Men vissa i samhället kan riskera mera, som domare, politiker, kändisar m.m. det kommer ut i media.

Och då kan det ju vara bra med riktiga bevis.

Sedan så har ju en hel del personer dött hos polisen under LOB. Så polisernas fysiska bedömingar av rustillståndet verkar ju inte helt oproblematiskt ur flera perspektiv.

Här där jag bor tillkallas alltid läkare som gör bedömningen. Säkrast för alla parter. Och på minst 15 år har ingen dött i tillnyktringscellerna här.
Citera
2019-09-24, 00:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Har svårt att tro att hon skulle ha såna kontakter, och dessa kriminella vill nog inte vara i närheten av en snuthäck :-). Så du har säkert rätt. Ett stolpskott den gången också.
Stolpskott?
Citera
2019-09-24, 00:51
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Nej, jag menar det jag skriver.

Jag tycker att det är en rättssäkerhetsfråga faktiskt, för alla egentligen.

Men vissa i samhället kan riskera mera, som domare, politiker, kändisar m.m. det kommer ut i media.

Och då kan det ju vara bra med riktiga bevis.

Sedan så har ju en hel del personer dött hos polisen under LOB. Så polisernas fysiska bedömingar av rustillståndet verkar ju inte helt oproblematiskt ur flera perspektiv.

Här där jag bor tillkallas alltid läkare som gör bedömningen. Säkrast för alla parter. Och på minst 15 år har ingen dött i tillnyktringscellerna här.
Så varför tror du KL blivit LOBad flertalet gånger?
Citera
2019-09-24, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik

K har inte hittat på någon hjärnblödning och inte heller följdproblemen som finns efter hjärnblödningen.
Det har en överläkare konstaterat i ett domslut. Liten stroke kan vara nog så påfrestande gällande tal, yrsel och balans vilket också kan uppfattas som att hon är berusad enligt överläkaren. Däremot så tror inte domstolen att alla LOB är sviter av en hjärnblödning. Alkohol och hjärnblödning, skilsmässa, bli av med vårdnaden, och bostaden kan nog orsaka en hel del med en människa. I dag är nog bostadsrätten mer värd än vad K tilldelas i bodelningen. Mycket mer värd skulle jag vilja säga. Sparka den som ligger och roffa åt sig är inte särskilt snyggt det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in