Citat:
Ursprungligen postat av
BillBass
Måste säga att jag är dåligt bevandrad i LOB-verkligheten. Men jag vill gärna tro att det är som du säger.

Ja, men så verkar det som att hon lever i TOTAL förnekelse för sitt alkoholmissbruk. Griper efter ett halmstrå som går av gång på gång på gång.
Vi är ju några som har funderat på vad Karins beteende beror på, narcissistisk personlighetsstörning eller något annat som ligger i grunden. Något är ju väldigt fel med henne och hennes beteende kan ju inte enbart förklaras av att hon är alkoholist.
Den stora aggressiviteten när hon blir LOBad är ju väldigt underlig för en kvinna...
Intressant artikel i dag i AB
"Omkring en procent av alla människor klassas som psykopater visar forskning. Sannolikheten att vi råkar på en psykopat är ungefär en på hundra.
Jobbar du inom ett högpresterande yrke är risken tio gånger större.
Finansvärlden,
advokatyrket och mediabranschen är typiska yrken där det förekommer psykopater, hävdar den norske psykologen och författaren Dag Øyvind Engen Nilsen.
– Psykopater arbetar hierarkiskt och mår bra av att trycka ner andra för att tjäna sina egna syften.
Därför dras de ofta till yrken med hög prestige och extrem konkurrens, säger Dag Øyvind Engen Nilsen till Aftonbladet.
– Jag fick väldigt många frågor från patienter som levde i destruktiva relationer, både i arbetslivet och privat. Historierna som de berättade var lika varandra på många sätt, och den gemensamma faktorn var att de hade med en psykopat att göra.
Att försöka första sig på psykopaten eller diskutera med hen är lönlöst.
Kontroll, status och makt är allt som existerar i psykopatens hjärna. Dag Øyvind Engen Nilsen kallar personlighetstypen för ett ”rovdjur”.
– Psykopaten saknar mänsklig empati och förståelse för andra, och går inte att ”bota”. Precis som ett rovdjur agerar psykopaten med sin egen aggression mot yttre hot, för att nå sina egna mål.
https://www.aftonbladet.se/relationer/a/RR8bxd/sa-kanner-du-igen-psykopaten
Sen kan man ju fråga sig också varför 2 systrar blir alkoholister?