2019-09-24, 19:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, ingen HAR KUNNAT KOLLAT nån riktig dokumentation eftersom det läkarintyg, som möjligen behandlar just den skadan, är sekretessbelagt. Lägg av nu.
Verkade det finnas bifogade bilder i mailet eller minns jag fel?
(hittar inte det citerade mailet just nu i tråden)
Citera
2019-09-24, 19:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Så K som beskrivs i tråden som värsta fyllot med diverse diagnoser ska alltså vara kapabel till att meddela en annan person via media i intervjuer. Tillåt mig småle. Hon ska dessutom vara så pass att hon är anstiftare till mord. Det krävs ju en del till det och åklagarens klocka tickar men det ser inte ut som åklagaren får till lägsta misstankegraden ens. I alla domstolshandlingar ser man att K inte får till det öht utan är mest rörig och lämnar in försent och har inte undertecknat själv osv. Leif GW hade ju helt fel i precis allting här gällande häktning där han sa 100% häktas K. Samma med skytten han skulle hittas omgående, och hennes mobiler och datorer skulle ge åklagaren bevis. Nej, tiden går och det händer absolut ingenting.

Ja, jag håller helt med dig.

Har du läst Allra-tråden? Om Ewran Mersin som fått kvarstad och som HOL är försvarare för.

https://www.expressen.se/dinapengar/pension/allra-harvan-gomde-en-miljon-pa-hustruns-konto/
Citera
2019-09-24, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Verkade det finnas bifogade bilder i mailet eller minns jag fel?
(hittar inte det citerade mailet just nu i tråden)
Ja, det fanns det. Men dessa hade tagits bort och är sekretessbelagda.
Citera
2019-09-24, 19:50
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Jag har också funderat på detta, att det är märkligt att hon säger "oavsett vem som har lejt skytten..."- just för att skytten inte behöver vara lejd är det en konstig sak att säga. Men vi vet inte vilken fråga som har ställts, vilket ordagrant svar hon gett och vilka repliker som utelämnats i artikeln. Därför har jag valt att hittills inte kommentera det uttalandet i tråden, eftersom det inte nödvändigtvis återspeglar exakt vad hon sagt och kontexten hon sagt det i. Alltså kan vi inte riktigt dra några slutsatser av det. Hade det rört sig om ett ordagrant återgivet polisförhör hade det varit en annan femma.
Håller med om att det är vanskligt att dra några slutsatser ur en text där ett samtal återges. Samtidigt finner jag det också väldigt intressant då jag har svårt att se att citatet skulle kunna vara särskilt långt från vad som faktiskt sades. Givet känsligheten i ärendet, att det rör sig om ett uppmärksammat mordförsök med en misstänkt - men ännu inte dömd - anhörig, så får man nog förutsätta att korrekturläsningen är mer noggrann än vanligt.

Å andra sidan, eftersom i princip alla (nästan?) hela tiden utgått från att skytten var lejd så är det kanske inte konstigt att också KL talar i de termerna. Det kan ju även vara så att KL och journalisten redan innan KL:s citat befann sig i en hypotetisk diskussionskontext att skytten var lejd, i vilket fall citatet inte nödvändigtvis är lika konstigt.
Citera
2019-09-24, 19:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, det fanns det. Men dessa hade tagits bort och är sekretessbelagda.
Aha. Jag såg att mailet var citerat nyss igen när jag läste vidare.
Citera
2019-09-24, 19:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om det är skällsorden är det väl bättre du ger dig på dem? Att försöka försvara henne via att tona ner hennes uppenbara alkoholproblematik genom åren är väl meningslöst och inte förbättrar det situationen - det sysslar hon med på egen hand på klassiskt manér. Det är tragiskt, både för hennes del men främst barnen. Hon dricker inte enbart för mycket, hon tappar konceptet. Stackars barn.

Det är fan märkligt hur det jobbas för att tona ner K*rin,s uppenbara alkoholproblematik, ett flertal LOB, mist vårdnaden om sina barn med mera allt på grund av sin törst.

Man skulle ju önska att några av K*rin,s vänner lade ner lika mycket energi på att få henne nykter till gagn både för henne själv och hennes omgivning.

Hade det varit HOL som haft den problematiken emot sig så tror jag knappast någon hade försökt att komma till försvar.
Citera
2019-09-24, 19:59
Medlem
Den sista gången Fredrik Olafsen syntes i Stockholm var vid 20 tiden den 21 Augusti. Fredrik träffade Julia under några dagar och festade med Julias bror och syster när systern fyllde år den helgen.
Citera
2019-09-24, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Den sista gången Fredrik Olafsen syntes i Stockholm var vid 20 tiden den 21 Augusti. Fredrik träffade Julia under några dagar och festade med Julias bror och syster när systern fyllde år den helgen.
Utöver det, har du hört något nytt? Hur är det med KL?
Citera
2019-09-24, 20:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Jag har också funderat på detta, att det är märkligt att hon säger "oavsett vem som har lejt skytten..."- just för att skytten inte behöver vara lejd är det en konstig sak att säga. Men vi vet inte vilken fråga som har ställts, vilket ordagrant svar hon gett och vilka repliker som utelämnats i artikeln. Därför har jag valt att hittills inte kommentera det uttalandet i tråden, eftersom det inte nödvändigtvis återspeglar exakt vad hon sagt och kontexten hon sagt det i. Alltså kan vi inte riktigt dra några slutsatser av det. Hade det rört sig om ett ordagrant återgivet polisförhör hade det varit en annan femma.
Jag förundras över det mesta hon sa. Det här är ju rena klyschorna med tanke på vad som hänt, får mig att fundera på om hon har nån grad empatistörning (ter sig mer kognitiv i reaktionerna, avtrubbad). "Boende i området" och "barn till skolan" lär inkludera hennes egna. Hon låter mer som en programledare än orolig mamma..

"– Ja, självklart. Det hoppas väl alla. Inte bara de som kände den skjutne utan det blir säkert en osäkerhet för många, inte bara boende i området. Även för att ge en generell trygghet för alla i landet. Vi kan inte ha kallblodiga mördare som mitt på dagen, när folk är på väg till jobbet och barn till skolan gör det här."
Citera
2019-09-24, 20:08
Medlem
Citat:
Utöver det, har du hört något nytt? Hur är det med KL?

Jag har inte pratat mer med henne. Hon sa ju att hon ville ha distans till allt så jag vill inte höra av mig. Hon får höra av sig om hon vill prata. Nästa event är om en månad så då får vi se om hon kommer. Hon har inte anmält sitt deltagande ännu.

När hon sa att Fredrik var oskyldig så fick jag intrycket av att hon pratat med honom.
Citera
2019-09-24, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag har inte pratat mer med henne. Hon sa ju att hon ville ha distans till allt så jag vill inte höra av mig. Hon får höra av sig om hon vill prata. Nästa event är om en månad så då får vi se om hon kommer. Hon har inte anmält sitt deltagande ännu.

När hon sa att Fredrik var oskyldig så fick jag intrycket av att hon pratat med honom.

Undrar om hon är beredd att ta upp det sociala livet efter att ha schavotterat i pressen. Men det lär du ju märka.
Citera
2019-09-24, 20:11
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Undrar vad hundvakten tänker nu om Karin efter alla info som har kommit fram.
Han ska ju ha plockat bort sin profil från "vad det nu hette" när tråden gick igång.

Funderar på hur han ska "göra en pudel" nu? Han kan ju knappast längre tro på Karins historier för jag misstänker att många av hennes påstådda skador har varit antingen mycket mindre eller inte funnits alls.
För många påstådda skador för att det ska verka troligt... och varför i samband med att hon ska komma in med underlag för fortsatt tvist... som hon aldrig kommer in med och rätten är tvungna att döma utan hennes underlag. Tror kanske att hon inte hade något att komma med men försökte fördröja allt i vanlig ordning. Att en så kallad "toppjurist" agerar så här är väldigt underligt när det gäller underlagen.
Sen allt dravel om att hon inte får tag i advokat för alla är jäviga eller vill inte åta sig fallet.
Karin har fallit djupt ner för underlagen hade hon mycket väl kunnat komma in med själv.

Ja, han hade nog inte räknat med att hans goda gärning skulle få såna konsekvenser. Jag undrar lite varför hon väljer just honom. Hur blev han hennes hundvakt (om det är det han är)? Varför betror hon honom med en så viktig uppgift? Lättledd och lättmanipulerad person kanske. Och ja, varför ens agera genom "ombud".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in