Citat:
Ursprungligen postat av
morboso
Jag har också funderat på detta, att det är märkligt att hon säger "oavsett vem som har lejt skytten..."- just för att skytten inte behöver vara lejd är det en konstig sak att säga. Men vi vet inte vilken fråga som har ställts, vilket ordagrant svar hon gett och vilka repliker som utelämnats i artikeln. Därför har jag valt att hittills inte kommentera det uttalandet i tråden, eftersom det inte nödvändigtvis återspeglar exakt vad hon sagt och kontexten hon sagt det i. Alltså kan vi inte riktigt dra några slutsatser av det. Hade det rört sig om ett ordagrant återgivet polisförhör hade det varit en annan femma.
Jag förundras över det mesta hon sa. Det här är ju rena klyschorna med tanke på vad som hänt, får mig att fundera på om hon har nån grad empatistörning (ter sig mer kognitiv i reaktionerna, avtrubbad). "Boende i området" och "barn till skolan" lär inkludera hennes egna. Hon låter mer som en programledare än orolig mamma..
"– Ja, självklart. Det hoppas väl alla. Inte bara de som kände den skjutne utan det blir säkert en osäkerhet för många, inte bara boende i området. Även för att ge en generell trygghet för alla i landet. Vi kan inte ha kallblodiga mördare som mitt på dagen, när folk är på väg till jobbet och barn till skolan gör det här."