Citat:
Så K som beskrivs i tråden som värsta fyllot med diverse diagnoser ska alltså vara kapabel till att meddela en annan person via media i intervjuer. Tillåt mig småle. Hon ska dessutom vara så pass att hon är anstiftare till mord. Det krävs ju en del till det och åklagarens klocka tickar men det ser inte ut som åklagaren får till lägsta misstankegraden ens. I alla domstolshandlingar ser man att K inte får till det öht utan är mest rörig och lämnar in försent och har inte undertecknat själv osv. Leif GW hade ju helt fel i precis allting här gällande häktning där han sa 100% häktas K. Samma med skytten han skulle hittas omgående, och hennes mobiler och datorer skulle ge åklagaren bevis. Nej, tiden går och det händer absolut ingenting.
Ett möjligt - för egen del; rent av troligt - alternativ är att hon inte alls är särskilt tossig, utan faktiskt fortfarande ganska klipsk i nyktert tillstånd. Sen synes det finnas en del oförätter (faktiska och/eller upplevda), en hjärnskada (mer eller mindre stor, mer eller mindre läkt?) och ett missbruk (mer eller mindre omfattande) under viss tid, vilka omständigheter kan grumla förnuftet en smula. I nyktert eller salongsberusat tillstånd kan det nog mycket väl kunna tänkas finnas kapacitet att både anstifta och klura ut ett meddelande genom pressen.
Nu tror jag för egen del inte att man bör överskatta uttalandet i pressen, då vi inte riktigt vet kontexten i vilken orden föll. Det kan mycket väl vara så att de bara talade generellt om mördare och sättet att komma åt dem, varvid hon broderade ut texten lite för mycket (med facit på hand, givet alla spekulationer) med hjälp av sin erfarenhet.
Att inte inlämna handlingar i tid ser jag inte som en motsättning till att kunna anstifta ett mord. Många personlighetstyper kan slarva med viktiga saker till men för sig själva, fast man vet bättre, och har man då dessutom ett missbruk är det kanske lätt hänt att skjuta på inlämnande av dokument. Har man däremot ett stort incitament för något man tycker är viktigt, så brukar de flesta kunna uppbåda energi till detta. Om incitament/väsentlighet föreligger här vet vi ju inte, men om så är fallet så ser jag som sagt ingen nödvändig motsättning mellan dokument och planera en hämnd.
Angående GW:s uttalande så är åtminstone min uppfattning att han ändå hade lite på fötterna när han uttalade sig om häktningen. Inte 100% såklart och enligt min mening inte därför att jag finner så värst mycket starka bevis mot KL, utan av den anledning att det faktiskt är tämligen enkelt att få någon häktad i Sverige. Jag håller för troligt är att en kvinna från en annan, lägre, social klass i en förort skulle häktats under likadana omständigheter.