Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Har du hängt med dåligt eller?
Då en intervention genomförs 2012 så innebär det att Karin har inte bara supit i några månader utan i flera år för då samlas släkt och vänner för att försöka få henne att sluta supa.
Gränsen är nådd.
"I september 2012 gjordes en intervention, där släktingar och vänner samlades till ett möte med Karin angående hennes alkoholvanor. Det blev som att hälla bensin på en eld."
"Själv har han varit medberoende och trott att situationen skulle bli bättre längre fram. Han och Karin har gått i parterapi och själv har han sökt annan hjälp, bl.a. i form av terapi och analys."
En alkoholist gör livet till ett helvete för alla, barn, man, syskon, föräldrar, vänner osv.
Där har du bakgrunden. HOL försöker få Karin att sluta supa och barnen far illa.
HOL har dolt Karins problem i flera år men nu går det inte längre att dölja för dom är för kraftiga.
Med den kännedom vi har numera om Karins våldsamhet så kan jag mycket väl tänka mig hur dom bråken ser ut... av egen erfarenhet från nära släkt.
En alkis som inte vill inse att dom är alkisar är inte att leka med.. speciellt när dom gärna blir våldsamma som Karin även har varit mot barnen.
Vems släkt och vänner? KL:s mamma var död och pappan var svårt sjuk. Vem kvarstod av hennes släkt? Systern, skulle hon ställa upp på en intervention mot sin egen syrra när vi läst vad som stod i morsans testamente? En intervention som hölls några månader efter mammans död och när pappan var sjuk, det är fingertoppskänsla och att visa omsorg om sin hustru. Eller inte. Tro fan att hon blev förbannad, det skulle jag också blivit. Tänk dig när du mår som allra jävligast så kan maken (med vetskap om PL alkoholism) lugnt trumma ihop sin familj/släkt och ställa KL mot väggen med vetskapen att hon hade ingen att luta sig mot.
Det sannolika är väl snarare att det var HOL:s släkt som gjorde en intervention några månader efter hennes mamma hade dött. Att KL "supit" i många år vad finns det för belägg för det? Det stod inget i morsans testamente att KL skulle genomgå någon rehab för att få ut mer än laglotten om jag förstått det rätt?
Vi ska nog vara jävligt försiktiga med att sprida trådsanningar och aldrig i någon tråd har motivet till skjutningen varit så ensidig och handlat så mycket om en människas privatliv, i detta fallet KL:s. Normalt sätt brukar man även titta på BO för att se vem som mer haft motiv, men att göra det i detta fallet är fanimej som att svära i kyrkan.
Allt skit folk haft med sina alkisanhöriga tar de nu ut på KL. Att en människa dricker leder till dumma beslut och handlingar, det betyder inte att människan är ond. Samtidigt blir inte partnern någon ängel, det betyder att den just då (och under ett antal år..) är bättre lämpad, inget annat.
Nu citerade jag dig Timeout eftersom du tog upp interventionen, men det gäller mer generellt tråden som handlar om KL:s LOB:ar osv som inte har ett skit med skjutningen att göra. Ja, om vi då utgår från att inte någon av de som omhändertagit henne för LOB är den misstänkte torpeden. Vi får väl för säkerhetsskull hålla även den dörren öppen..
Detta betyder inte på något sätt att jag tar ställning i skuldfrågan, KL kan ligga bakom, hon kan även vara oskyldig.
Sedan är det knappast lönt att citera mig då jag ytterst sällan är inloggad..