2019-09-18, 02:10
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFRDDR
Nästan alla vi kan få vår fasad splittrat. Men nästan ingen är som hon samt hennes val hon gör. Ser ni inte vilken envis liten bitande bulldog, hon har liksom redan blivit upptäckt..och sen kör hon på igen. Sen vet vi inte om detta är hennes val. Alltså när hon har suttit o planerat detta i mer än 5 år, självklart kan hon inte jobba. Detta smidande måste ju kylas ner sen ganska omgående. Men hor har helt enkelt kört på med tankar och planer. Hämnd är en dyr kostnad för kropp o själ. Hon kanske tänkte fruktan före kärlek (machiavelli)
Vi har hört andra vittna i tråden att det syns väl på henne att hon är alkad nu.
Har du träffat henne nyligen? Hur ser hon ut nu i så fall? Menar både utseendemässigt, hon ska ju vara så vacker, och klädmässigt. Håller hon stilen som "toppjuristen"?
Citera
2019-09-18, 02:13
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Edit: Vad jag inte begriper är varför hon ber dom ringa på hennes mobil, men behöver hjälp att maila. Normala människor har väl ett mailkonto på sin mobil? Begriper noll. Och ingen advokat verkar vilja ta i ärendet med tång när de hör att motparten är HOL. Han har troligen en stor respekt i skrået.

Har redan förklarats i denna tråd med samma typ av rundgång som jyckar som jagar sin egen svans...
KL använder engångs eller enklast möjliga mobiler, som bara kan ringa och använda sms med. Finns alltså ingen skärm eller appar eller div uttag i mobilen. Tänk dig den 1:a GSM:en som släpptes av Ericsson på 80-talet så kanske du förstår, dessa mobiler kostar idag runt 200-400 i butikerna. Går alltså INTE att maila med dessa och de är vanliga 2G istället för dagens 4g.

Min grabb fick sådan som straff efter att ha kvaddat 2st lcd skärman inom loppet av 9 månader...
Citera
2019-09-18, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vi har hört andra vittna i tråden att det syns väl på henne att hon är alkad nu.
Har du träffat henne nyligen? Hur ser hon ut nu i så fall? Menar både utseendemässigt, hon ska ju vara så vacker, och klädmässigt. Håller hon stilen som "toppjuristen"?

Nä jag har inte sett henne på mer än två år iaf.
Citera
2019-09-18, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är nog snarare för att hon inte arbetar som hon har all tid och energi att använda till att ruva på hämnd och smida planer.

Tror inte det smids så mycket. Allt ser impulsstyrt ut. Hon klarar ju inte ens att göra en inlaga till rätten. Alkoholism är uppenbart, därtill dålig hälsa. Om det ovanpå detta finns någon personlighetsstörning eller psykisk sjukdom skulle jag inte våga uttala mig om.
Citera
2019-09-18, 02:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tror inte det smids så mycket. Allt ser impulsstyrt ut. Hon klarar ju inte ens att göra en inlaga till rätten. Alkoholism är uppenbart, därtill dålig hälsa. Om det ovanpå detta finns någon personlighetsstörning eller psykisk sjukdom skulle jag inte våga uttala mig om.

En del saker verkar ha varit för att förhala förhandlingarna t.ex. när hon uteblev vid vissa tillfällen så att det skulle bli uppskjutet.
Citera
2019-09-18, 02:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Farbror Blå misstänker att KL ligger bakom på grund av vad skytten uttryckte vid mordförsöket inte på grund av att KL är hona som är mer än lovligt sjuk i huvudet

Och det är vad HOL har framfört till polisen, eller har någon annan hört denna konversation?
Citera
2019-09-18, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
En del saker verkar ha varit för att förhala förhandlingarna t.ex. när hon uteblev vid vissa tillfällen så att det skulle bli uppskjutet.

Det har du nog rätt i. Men det krävs det inte mycket planerande för. Bara en insikt om att man kommer att förlora.
Citera
2019-09-18, 03:09
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Nej. Inte minsta swish från hans mobil vad jag kunnat läsa i den listan.

Nja, han kan ju ha använt en sådan knapptelefon. Eller växelns nummer på sitt kontor. Det kan ju även vara något (eller båda) barnens nummer. 17 år ....

Sedan så har jag för mig att man inte bara "kollar" listan sådär utan mäste maila någon first. Typ.
Citera
2019-09-18, 03:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFRDDR
Nästan alla vi kan få vår fasad splittrat. Men nästan ingen är som hon samt hennes val hon gör. Ser ni inte vilken envis liten bitande bulldog, hon har liksom redan blivit upptäckt..och sen kör hon på igen. Sen vet vi inte om detta är hennes val. Alltså när hon har suttit o planerat detta i mer än 5 år, självklart kan hon inte jobba. Detta smidande måste ju kylas ner sen ganska omgående. Men hor har helt enkelt kört på med tankar och planer. Hämnd är en dyr kostnad för kropp o själ. Hon kanske tänkte fruktan före kärlek (machiavelli)
Hämnd och prestige ligger i fokus för Karin är min tanke och även andras.
Citat:
Jag tror det handlar om prestige. Läser man hela inlagan så är det definitivt inte hon som förlorar ekonomiskt. Inte han heller. Detta handlar om striden i sig, verkar det som. Hon har heller inte huvudet med sig med tanke på skadan som faktiskt nämns flera gånger i inlagan. Så jag tror att hon helt enkelt ger fan i vinst, eller göra upp i godo eller sånt. Här skall stridas.
Ja en Bulldog ger inte upp så lätt och Karin kommer aldrig att göra det.
Hon har säkert lagt upp planerna sedan länge på nästa strid... huset i Hälsingland nästa...
Citera
2019-09-18, 03:18
Medlem
why123s avatar
Citat:
Har du hängt med dåligt eller?
Då en intervention genomförs 2012 så innebär det att Karin har inte bara supit i några månader utan i flera år för då samlas släkt och vänner för att försöka få henne att sluta supa.
Gränsen är nådd.

"I september 2012 gjordes en intervention, där släktingar och vänner samlades till ett möte med Karin angående hennes alkoholvanor. Det blev som att hälla bensin på en eld."

"Själv har han varit medberoende och trott att situationen skulle bli bättre längre fram. Han och Karin har gått i parterapi och själv har han sökt annan hjälp, bl.a. i form av terapi och analys."

En alkoholist gör livet till ett helvete för alla, barn, man, syskon, föräldrar, vänner osv.
Där har du bakgrunden. HOL försöker få Karin att sluta supa och barnen far illa.
HOL har dolt Karins problem i flera år men nu går det inte längre att dölja för dom är för kraftiga.

Med den kännedom vi har numera om Karins våldsamhet så kan jag mycket väl tänka mig hur dom bråken ser ut... av egen erfarenhet från nära släkt.
En alkis som inte vill inse att dom är alkisar är inte att leka med.. speciellt när dom gärna blir våldsamma som Karin även har varit mot barnen.

Vems släkt och vänner? KL:s mamma var död och pappan var svårt sjuk. Vem kvarstod av hennes släkt? Systern, skulle hon ställa upp på en intervention mot sin egen syrra när vi läst vad som stod i morsans testamente? En intervention som hölls några månader efter mammans död och när pappan var sjuk, det är fingertoppskänsla och att visa omsorg om sin hustru. Eller inte. Tro fan att hon blev förbannad, det skulle jag också blivit. Tänk dig när du mår som allra jävligast så kan maken (med vetskap om PL alkoholism) lugnt trumma ihop sin familj/släkt och ställa KL mot väggen med vetskapen att hon hade ingen att luta sig mot.

Det sannolika är väl snarare att det var HOL:s släkt som gjorde en intervention några månader efter hennes mamma hade dött. Att KL "supit" i många år vad finns det för belägg för det? Det stod inget i morsans testamente att KL skulle genomgå någon rehab för att få ut mer än laglotten om jag förstått det rätt?

Vi ska nog vara jävligt försiktiga med att sprida trådsanningar och aldrig i någon tråd har motivet till skjutningen varit så ensidig och handlat så mycket om en människas privatliv, i detta fallet KL:s. Normalt sätt brukar man även titta på BO för att se vem som mer haft motiv, men att göra det i detta fallet är fanimej som att svära i kyrkan.

Allt skit folk haft med sina alkisanhöriga tar de nu ut på KL. Att en människa dricker leder till dumma beslut och handlingar, det betyder inte att människan är ond. Samtidigt blir inte partnern någon ängel, det betyder att den just då (och under ett antal år..) är bättre lämpad, inget annat.

Nu citerade jag dig Timeout eftersom du tog upp interventionen, men det gäller mer generellt tråden som handlar om KL:s LOB:ar osv som inte har ett skit med skjutningen att göra. Ja, om vi då utgår från att inte någon av de som omhändertagit henne för LOB är den misstänkte torpeden. Vi får väl för säkerhetsskull hålla även den dörren öppen..

Detta betyder inte på något sätt att jag tar ställning i skuldfrågan, KL kan ligga bakom, hon kan även vara oskyldig.

Sedan är det knappast lönt att citera mig då jag ytterst sällan är inloggad..
Citera
2019-09-18, 03:45
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Vems släkt och vänner? KL:s mamma var död och pappan var svårt sjuk. Vem kvarstod av hennes släkt? Systern, skulle hon ställa upp på en intervention mot sin egen syrra när vi läst vad som stod i morsans testamente? En intervention som hölls några månader efter mammans död och när pappan var sjuk, det är fingertoppskänsla och att visa omsorg om sin hustru. Eller inte. Tro fan att hon blev förbannad, det skulle jag också blivit. Tänk dig när du mår som allra jävligast så kan maken (med vetskap om PL alkoholism) lugnt trumma ihop sin familj/släkt och ställa KL mot väggen med vetskapen att hon hade ingen att luta sig mot.

Det sannolika är väl snarare att det var HOL:s släkt som gjorde en intervention några månader efter hennes mamma hade dött. Att KL "supit" i många år vad finns det för belägg för det? Det stod inget i morsans testamente att KL skulle genomgå någon rehab för att få ut mer än laglotten om jag förstått det rätt?

Vi ska nog vara jävligt försiktiga med att sprida trådsanningar och aldrig i någon tråd har motivet till skjutningen varit så ensidig och handlat så mycket om en människas privatliv, i detta fallet KL:s. Normalt sätt brukar man även titta på BO för att se vem som mer haft motiv, men att göra det i detta fallet är fanimej som att svära i kyrkan.

Allt skit folk haft med sina alkisanhöriga tar de nu ut på KL. Att en människa dricker leder till dumma beslut och handlingar, det betyder inte att människan är ond. Samtidigt blir inte partnern någon ängel, det betyder att den just då (och under ett antal år..) är bättre lämpad, inget annat.

Nu citerade jag dig Timeout eftersom du tog upp interventionen, men det gäller mer generellt tråden som handlar om KL:s LOB:ar osv som inte har ett skit med skjutningen att göra. Ja, om vi då utgår från att inte någon av de som omhändertagit henne för LOB är den misstänkte torpeden. Vi får väl för säkerhetsskull hålla även den dörren öppen..

Detta betyder inte på något sätt att jag tar ställning i skuldfrågan, KL kan ligga bakom, hon kan även vara oskyldig.

Sedan är det knappast lönt att citera mig då jag ytterst sällan är inloggad..
Då du inte verkar påläst och själv skriver att det inte är någon idé att citera dig så får du ett svar som redan har legat i tråden.
Är du möjligtvis själv medberoende till en missbrukare eftersom du inget fattar om interventionen?
Ska moderns död vara ännu en ursäkt till att fortsätta supa?
Citat:
HOLs släktingar? KLs mostrar? Fastrar? Kusiner? Kusinbarn? Om det så bara var vänner till dom båda, så räcker det. Det är ganska allvarligt med en intervention. Då handlar det inte om två glas vin fred-lörd. Det är mer än så.
Du har varit tillräckligt länge på Flashback för att veta att här vänds det ut och in på allt som har med en MGM att göra i det här fallet en MGM som anstiftare.
Du har själv gjort det i andra trådar så varför inte i denna?
Kan ingen hitta något på HOL annat än en massa dumheter som fabriceras hej vilt av vissa, då riktas allt fokus på MGM, anstiftaren.
Dom gånger ett offer vänds ut och in är när dårarna går på ett våldtäktsoffer och försöker hitta skit om henne eller när en kriminell skjuter en kriminell. Nu är det inte så i det här fallet.
Senast redigerad av Timeout 2019-09-18 kl. 03:54.
Citera
2019-09-18, 04:33
Medlem
why123s avatar
Citat:
Då du inte verkar påläst och själv skriver att det inte är någon idé att citera dig så får du ett svar som redan har legat i tråden.
Är du möjligtvis själv medberoende till en missbrukare eftersom du inget fattar om interventionen?
Ska moderns död vara ännu en ursäkt till att fortsätta supa?

Du har varit tillräckligt länge på Flashback för att veta att här vänds det ut och in på allt som har med en MGM att göra i det här fallet en MGM som anstiftare.
Du har själv gjort det i andra trådar så varför inte i denna?
Kan ingen hitta något på HOL annat än en massa dumheter som fabriceras hej vilt av vissa, då riktas allt fokus på MGM, anstiftaren.
Dom gånger ett offer vänds ut och in är när dårarna går på ett våldtäktsoffer och försöker hitta skit om henne eller när en kriminell skjuter en kriminell. Nu är det inte så i det här fallet.

Nej jag är inte medberoende till någon som dricker. Du vet inte hur länge KL har druckit. Varför tog inte mamman upp hennes drickande i testamentet då om det var så allvarligt att en intervention behövde göras bara några månader senare.

Ja visst vänds det ut och in på en MGM, men det får ju inte bli direkt löjligt. Varför är det som skrivs om HOL fabriceringar?

I de fallen GM är okänd, precis som det faktiskt förhåller sig här, ingen sitter häktad, brukar flashback granska BO för att hitta alternativa GM. I detta fallet gör man inte det utan istället fortsätter man skriva om KL:s LOB:ar som om de är orsaken till skjutningen på HOL, så är det givetvis inte. Varför är det så uteslutet att titta på BO och hans kontakter och handlingar. Enligt uppgift fick han gå på dagen från sin förra arbetsplats p g a oegentligheter, det visar väl om inte annat dåligt omdöme och bristande karaktär.

Det lustiga är att någon anklagar KL för att ha borderline, istället verkar det vara vissa tråddeltagare som har det. Allt är svart eller vitt, gott eller ont eller KL är djavulen och HOL är ängeln. Det finns inga mellanlägen, inga gråskalor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in