2019-09-15, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, inte i absolut närhet, några hundra meter bortanför mot Hantverkargatan/Sheelegatan. Det är ganska mycket trafik på morgontimmarna också. Jo, jag förstod att de stod knepigt till. Och det kan vara så att de haft något på gång som de inte vill meddela pressen om heller. Bara spekulerar här. Men att kasta sig ur bilen och handla fika och macka går fort. Nån som vet hur länge de stod där?

F ö behöver jag inte googla, jag har själv bott på Pilgatan för många år sen - jag vet exakt var polishuset ligger - om det nu inte flyttat på sig, vilket jag tvivlar på.

Så var finns då närmaste lagliga parkering?
Citera
2019-09-15, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Så var finns då närmaste lagliga parkering?

Ingen aning - men poliser FÅR stå olagligt beroende på vad de sysslar med för stunden. Men fika tillhör nog inte de sysselsättningarna.
Citera
2019-09-15, 12:29
Medlem
4

Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Är det verkligen det jag säger ? - att skilsmässan skulle vara skäl för KL att anstifta mord ?
Jag tycker annars det framgick tydligt att mitt svar till dig handlade om det här påståendet från dig :

Dokument visar att Karin på egna meriter utan "H räkmacka" lyckas alldeles utmärkt att försätta sig i de svårigheter hon vill belasta alla andra för.

Precis vad jag säger, detta vittnesmål till polisen kan vara osant. KL har inget skäl som jag kan se i tråden att vid denna tidpunkt försöka få sin x-man död.
Senast redigerad av Nemag 2019-09-15 kl. 12:30. Anledning: Fel
Citera
2019-09-15, 12:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Precis. Att man tycker om att vara berusad är ju däremot en fördel om man jobbar mot alkoholism. Man kan väl välja att kalla det för ”att ha genen” antar jag.

Håller med om att anklagelserna haltar på den punkten, om hon nu är så nedsupen. Men det är ju en bra och kittlande story. Och det är ju lätt att gilla.

Nej, det verkar som att vissa har något vajsing på belöningcentret i hjärnan som gör att de lättare förvärvar en beroendesjukdom.

Citat:
.... Beroendesjukdom är alltså en förvärvad, kronisk förändring av hjärnans belöningssystem och till belöningssystemet kopplade områden av hjärnbarken, där minnen av de upplevelser som orsakade beroendet är lagrade. Det finns idag inga effektiva metoder att "backa bandet" när ett beroende väl har uppstått, även om sådan forskning pågår. Det är därför man beskriver de som lyckats ta sig ur ett beroende med termer som "nykter alkoholist" eller "spelfri spelare".

Forskning pågår för att förstå vad som gör att belöningssystemet "kidnappas". Man vet redan att det finns starka ärftliga riskfaktorer. Vissa individer löper, på grund av de genvarianter de bär på, betydligt större risk än andra att utveckla beroendesjukdom. På sikt är den nu snabbt ökande genetiska kunskapen goda nyheter, eftersom en djupare förståelse för de molekylära mekanismerna bakom beroendesjukdom är viktig för våra möjligheter att finna nya behandlingsstrategier. Sådan kunskap torde även minska fördomarna hos de icke-beroende och skuldkänslorna hos de drabbade. Viktigt att säga är dock att personer som bär på genetiska riskfaktorer för beroende inte är dömda till missbruk och att om de ändå utvecklar ett missbruk, så kan det behandlas.
...

https://www.doktorn.com/artikel/missbruk-%E2%80%93-hj%C3%A4rnans-bel%C3%B6ningssystem-styr-oss
Citera
2019-09-15, 12:31
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ok. Den bilden har jag missat. Det får vara så. Alltför många sidor att gå igenom

Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Det finns en bild längre bak i tråden som sägs föreställa KL som tonåring. Lite rund där. Om det är en bild på henne så undrar jag om KL blev en av dessa evighetsbantande kvinnorna, som varit kroniskt arga och pms-iga pga av hunger och näringsbrist. Ständigt grälsjuka hemma, har folk vittnat om. De tackar nej till maten och ja till vinet.

I tidningsintervjuerna efter att KL släpptes från häktet ser hon ut som en arbetskamrat till mig som visade sig ha anorexi. Hon rasade också ihop många gånger innan man kom på en diagnos. Hade inte så mycket med henne att göra då jag uppfattade henne som en trevlig fasad så jag iddes inte hänga med henne någon längre stund vid kaffeautomaten.

Inlägget med skolfotobilden:
Citat:
Ursprungligen postat av drgreen68
Skolfoto

https://minfil.com/34w9uc5dn1/E35F568B-BC3A-4BDD-ABFB-78FC53348151_jpeg
Citera
2019-09-15, 12:33
Medlem
Citat:
Ingen aning - men poliser FÅR stå olagligt beroende på vad de sysslar med för stunden. Men fika tillhör nog inte de sysselsättningarna.

Då var det nog inte fika de skulle...
Hela Norr Mälarstrand verkar ha en laglig parkering mot vattnet...
Citera
2019-09-15, 12:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Du förstår det är ganska anmärkningsvärt att en kriminolog och polisprofessor väljer att helt förkasta en domares nekande om att ha anlitat en torped för att ha död på x-mannen.

Sen vet du mycket väl att det är Karins missbruk som är orsak till att hon blir av med vårdnaden om sina två fina barn. Tvisten om bostaden är det enbart hon som håller liv i. Eftersom utredningen om anstiftan lades ner tidigare år ligger den inte till grund för de besluten. Kontaktförbud mot Henrik ter sig helt naturligt för en person som gång på gång försöker misskreditera honom med falska misshandelanmälningar. Dina spekulationer faller med andra ord rätt platt när de ställs mot fakta.

En kvinnas alkoholism är typiskt mindre cool än en manlig ditto som har en social situation som tillåter att han till och med kan kokettera med sitt drickande, med tålmodiga fruar som står ut.
Polisprofessorn brukar ju eljest inte ha problem. med att kritisera åklagare eller poliser om han menar att de gjort en bristfällig utredning. Skulle vara intressant att höra resonemanget från polisprofessorn om han har ideer om varför man inte åtalat henne om det nu vore solklart att hon frågat runt efter torpeder.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-09-15 kl. 12:37.
Citera
2019-09-15, 12:43
Medlem
Citat:
Då hinner man parkera lagligt! Plus att, enl tidigare uppgifter, polishuset ligger i absolut närhet. Googla

Nja, polishuset ligger ca 400 meter från brottsplatsen. Tror inte poliserna parkerar sitt fordon så långt ifrån sitt "kontor" om de skulle få en utryckning. Det mesta talar för att de var där av andra anledningar än att gå in på "huvudkontoret"

Edit: Du fick redan bra svar från Picasso
Citera
2019-09-15, 12:43
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Herregud man blir helt matt av det som kommer fram och jag funderar fortfarande över varför det har varit så helt jävla omöjligt för domstolen att stoppa denna tvist i tid - för flera år sedan?

Jag citerar iLivid
^Båda barnen har vid samtal hos stadsdelsförvaltningen upprepat och konsekvent ställt upp flera villkor för ett eventuellt boende hos sin mamma i framtiden, men även för att alls träffa henne. Villkoren har uppställt utifrån beskrivningar av händelser som de upplevt jobbiga och svåra att hantera och omständigheterna har genomgående handlat om att Karin dricker alkohol eller varit berusad.

Villkoren som båda barnen uppställt vid skilda tillfällen och senast under september 2015 kan sammanfattas med att de vill att Karin ska ha ett eget boende, men också att hon ska sluta dricka^^

Om nu detta stämmer då har barnen sagt sitt och därmed PUNKT.
Då ska dom bo hos sin pappa tills deras mamma skärper till sig

Vad gäller lägenheten borde väl rimligtvis Karin få erbjudandet att köpa ut sitt ex?
Hon äger 60%, hon har ekonomi att klara köpet och hennes föräldrar köpte lägenheten en gång i tiden
Att Henrik måste ha lägenheten "för barnens skull" är skitsnack

Att Karin ska ha försökt mörda sin exman advokat Henrik finns det inga bevis för. Det finns inga bevis
Är det svårt att förstå att hon avskyr honom? Nej
Kanske t o m hatar honom? Nej
Om någon tar viktiga saker i livet som: pengar, boende, barn eller alltihop - då blir en normalt funtat person jävligt förbannad

Jag har full förståelse för om Karin är jävligt förbannad och t o m hatar sin exman
Jag har även förståelse för om advokat Henrik är livrädd för sin exfru när han tagit så mycket av deras tidigare gemensamma liv

Men att riskera hela sitt återstående liv med att hyra en torped som ska mörda sina barns pappa? NEJ
Och hade hon varit en psykopat hade hon gjort det för länge sedan
Var ju en man som gick till polisen, med uppgifter om att hon försökt anlita honom för att mörda HOL.
Gick dock inte till åtal.
Citera
2019-09-15, 12:45
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Faktum är att polisen får parkera till synes hur som helst, även under mat-raster. Närhet till bilen prioriteras, och har lagstöd/står överordnat lokala trafikföreskrifter.

Nu tror jag inte heller den polisbilen var där för frukostrast. Jag tror det rör sig om en kortare drop-off.
Citera
2019-09-15, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemag
Precis vad jag säger, detta vittnesmål till polisen kan vara osant. KL har inget skäl som jag kan se i tråden att vid denna tidpunkt försöka få sin x-man död.

Tre dagar innan fick hon den slutgiltiga domen, som inte kunde överklagas: Förlorad vårdnad, förlorat boende. Något hon slagits för med näbbar och klor. Sinnet rann säkert över - lägg till alkohol, aggression också så är cocktailen klar. Hon är ju omvittnad aggressiv. Troligen hoppades hon få vårdnaden av barnen och dessutom få bo i sin gamla bostad om han dog. Efter många års alkoholmissbruk så tror jag inte hon såg klart. Det är svårt att vara objektiv i sitt eget ärende. Framförallt när hjärnan är indränkt i sprit. Det tar månader för hjärnan att bli klar igen, och då krävs nykterhet fullt ut när man druckit så länge som hon verkar ha gjort. Nej, hon har inte alla hästar i stallet, om någon.
Citera
2019-09-15, 12:47
Medlem
Kan väll inte bara vara jag som tycker dom släpper mycket information hela tiden runt detta fallet som skulle kunna dryga ut hela undersökningen? Tex Expressens alla artiklar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in