2019-09-18, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Testamentet EL skrev i nov 2011 samt ett tillägg i dec 2011 är ganska omfattande och för PLs del stipulerar det att hon måste genomgå rehab för att få ut något utöver laglotten. KL ska bli kompenserad i samma utsträckning som PL. 100.000 kr skulle KL & HOL få som ersättning för att elen var undermålig i sommarstugan. Osv osv. Om inte PL genomför alla de saker EL skriver i testamentet så ska pengarna gå till barnbarnen.

Tycker ändå att en gammal människa ska få ställa krav på sina barn i ett testamente som EL gör här. Det är ju ändå hennes pengar. EL befarade säkert att PL skulle supa upp arvet. Vilket hon säkert fick rätt i då PL hade skulder på max 200.000 kr 2012. Skulderna hade vuxit till 750.000 kr när PL avled tidigare i år.

Hur fördelningen av arvet föll ut vet bara de inblandade.

Men det fanns inga krav på K då att hon behövde vård eller rehab utan bara p? Ska man utgå ifrån att det inte fanns alkoholism med i bilden då 2011?
Citera
2019-09-18, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Kronofogden gör väl utmätning på folkbokföring/mantalsskrivningsadressen, vilket i detta fall är Norr Mälarstrand 62.
Antingen K.L.s del av lägenheten eller lösöret (vilket till vissa delar väl bestod av hennes arvegods).

Har hon pengar så kan hon väl ropa in det på auktionen, via bulvan om inte annat.

Har du missat att Karin Lilja har flyttat därifrån? Att rätten tilldömt exmaken bostaden? KFM kan knappast förvänta sig att finna hennes egendom i en lägenhet där hon inte är varken bosatt eller välkommen. De kan inte heller mäta ut det du kallar "Hennes del av lägenheten" eftersom rätten beslutat att den ska överlåtas till exmaken. KFM kan däremot begära kvarstad på köpeskillingen domstolen beslutat att brottsoffret ska erlägga för att lösa ut häxan och på så sätt få in skulden.
Citera
2019-09-18, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Men det fanns inga krav på K då att hon behövde vård eller rehab utan bara p? Ska man utgå ifrån att det inte fanns alkoholism med i bilden då 2011?
Det är nog bättre att utgå från att Karins missbruk ännu gick att dölja.
Citera
2019-09-18, 00:48
Medlem
Citat:

Den 10 år äldre systern PL hade nog kommit längre i sin alkoholism 2011/2012 och fokus låg väl på PL att få henne i bättre skick. KL gick nog under radarn lite och det var nog bara HOL som märkte allt. Sen dör båda föräldrarna inom 6 månader under 2012. Kom ihåg att pappan är dement och har en god man dvs HOL.

Undrar hur de två begravningarna var med två systrar som gillar drickat? Ingen lätt grej att hantera med barnbarn i åldrarna 21, 10 och 8 år.

Men som svar på din fråga så fanns det inga krav på KL i testamentet.
Citera
2019-09-18, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Varför ifrågasätter inte flera 08 och allt som hen har lagt ut i tråden?

Brukar ni supa tillsammans? Du är nog en av dom få som numera uppfattar Karin som "en smart och trevlig person full av humor och livslust"
Andra beskriver henne som ett vrak och att det trots smink syns väl att hon är alkoholiserad.
Hur känner du henne frågar någon.

Ja det märker vi ju.

Det borde väl stå helt klart för alla att det är Karins som har alkoholproblem och du är nog en av dom få som inte vill gå med på det. Konstigt då du träffar henne Om hon inte vill de???

Nej det står i domen att mailadressen hoppar runt och det blev ett frikännande. Varför fortsätter du att skriva som om hon var skyldig när hon är helt frikänd från alla misstankar?
Karin lyckas få den nya mannen att ställa upp på detta... helt sjukt
Varför skulle HOL ligga bakom trakasserier mot Karins nya? Han vill ju inget hellre än bli av med Karin och att en advokat från hans firma tar försvaret, vad har det med saken att göra?

Ja män vill ju såååååå gärna vara gifta med ett våldsamt fyllo som fysiskt ger sig på barnen
Att du ens orkar tro på Karin efter allt som har kommit fram om hennes trovärdighet är ju bara för mycket

U]Mycket tyder på det[/u]

Det går tvärtemot hur hon beskrivs av andra i tråden och av en före detta kollega.
Toppjuristens tidigare nära vän: ”Kunde inte tro det”
En person som funnits i kvinnans närhet i flera år beskriver hur han med oro noterade kvinnans förfall vid privata tillställningar. Han säger att han till slut undvek att komma i kvinnans väg av rädsla för vad han skulle kunna bli indragen i.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-tidigare-nara-van-kunde-inte-tro-det/

Ja mörka hemligheter som falska anmälningar, falsk tillvitelse...

Totalt 5 LOBar var det väl... inte så smart och rolig när hon slåss med poliser.

Är du blind? Hon är ju ett fyllo och i dom domar som finns på henne är inte ens HOL nämnd för då är dom skilda sedan länge. Hur ska han kunna komma med något där?
Intressant att du inte ser några tecken på hjärnblödning för hon använder den ideligen som ursäkt för att hon sluddrar och raglar och ramlar omkull. Då vet vi ännu säkrare att det är bara båg.

Din trovärdighet NOLL!

Du är inte ensam om att tycka att 08 har noll trovärdighet,det har jag noterat från första början och jag tror att de flesta som följer tråden instämmer.
Detta är en väldigt spännande tråd och det skrivs mycket på både gott och ont,och jag hade helst sett att alla skribenter som lägger ut villospår hade försvunnit.

Har inte hunnit läsa ikapp allt och därför inte skrivit så mycket,men en liten sak jag funderat på från första början är om Karin "bara"är alkoholist.Jag har tänkt att hon även måste vara psykiskt sjuk eller gå på droger.Goglade lite snabbt på läkaren SL och hittade en artikel där nämnda läkare ihop med en jurist proklamerade för ett smärtcentrum för opiatmediciner.Är kanske inte helt långsökt att Karin är en tung missbrukare.

Har även tänkt på det märkliga att hon 2-3 timmar efter skjutningen kom till brottsplatsen med taxi i pyjamas?
När hon kom var ju HOL på sjukhus och barnen var sannolikt där också,eller i respektive skolor,så vad fick henne att åka till brottsplatsen?
Kan hon ha velat avleda polisen genom att verka nyväckt och tagen på sängen av nyheten om skjutningen,känns lite genomskinligt kanske.
Skulle dock inte bli förvånad om det senare visar sig att Karin skjutsat han som sköt HOL.
Citera
2019-09-18, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Det är nog bättre att utgå från att Karins missbruk ännu gick att dölja.

Nej, det är din uppfattning medan min uppfattning är en helt annan. Enligt postare här var K gravt alkoholiserad flera år innan vilket då innebar att droppen var 2012. Nej, det tror jag inte ett dugg på faktiskt. Det hände något mer i detta äktenskap. Hjärnskada och alkohol är inte en bra kombination vilket man ser i domstolarna i flera år.

En översikt.
2012 flertalet orosanmälningar till socialtjänsten barnen behövde
skyddas från föräldrarnas konflikt. Orosanmälningarna kom bl.a. från polisen och H
men även från K närmaste familjekrets
2012-2014 Flera SOL utredningar
2013 Sommaren/våren separation barnen bor hos K i lägenheten och H som har två andra adresser i Stockholm
2013 1 augusti går K till H lägenhet bråkar med vännen till H och åtalas för misshandel men frikänns.
LOB den 31 augusti 2013 och därefter vid ytterligare tillfällen under 2014, samt vid två tillfällen under sommaren 2015
2013 23 oktober I ansökan om stämning, som inkom till tingsrätten yrkade H
äktenskapsskillnad.
2013 15 dec gjorde polisen ett ingripande mot båda i parternas bostad.
2013 16 december K anmälde H för brott (grov kvinnofridskränkning).
2014 10 februari Interimistiskt beslut beslutade tingsrätten bl.a. att H skulle ha ensam vårdnad
2014-04-08 SAKEN Tillstånd till prövning av mål om besöksförbud -Hovrätten meddelar inte prövningstillstånd. Tingsrättens avgörande står därmed fast.
2015-03-21Våld mot tjänsteman,
2015 december fick H vårdnad och kvarsittningsrätt i Tingsrätten.
2016 24 februari Hovrätten har meddelat beslut i målet som K har
överklagat Frågan har uppkommit om K överklagande har kommit in för sent.
2016-04-11 BESLUT Hovrätten avvisar K överklagande

2016 28 november bodelningsförrättning
2017-03-16 klander av bodelning blev avvisning pga att K har, trots påminnelse
därom, inte inkommit med någon komplettering.

2018-08-23 Svea Hovrätt Interimistiskt beslut om kvarsittningsrätt; Klagande K
Efter föredragning fattar hovrätten följande
BESLUT Hovrätten ger inte prövningstillstånd. Tingsrättens avgörande står därför
fast.
2019-03-29 Dagbok resning m.m 2019-08-16 SLUTLIGT BESLUT Avvisat

Senast redigerad av Erzebet 2019-09-18 kl. 00:53.
Citera
2019-09-18, 00:57
Medlem
Citat:
Nej, det är din uppfattning medan min uppfattning är en helt annan. Enligt postare här var K gravt alkoholiserad flera år innan vilket då innebar att droppen var 2012. Nej, det tror jag inte ett dugg på faktiskt. Det hände något mer i detta äktenskap. Hjärnskada och alkohol är inte en bra kombination vilket man ser i domstolarna i flera år.
Ja hon har säkert ställt till med bra mycket mer än det som lett till polisanmälningar under de år som familjen försökte dölja hennes missbruk och få henne ren.
Citera
2019-09-18, 01:07
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

En översikt.
2012 flertalet orosanmälningar till socialtjänsten barnen behövde
skyddas från föräldrarnas konflikt. Orosanmälningarna kom bl.a. från polisen och H
men även från K närmaste familjekrets
2012-2014 Flera SOL utredningar
2013 Sommaren/våren separation barnen bor hos K i lägenheten och H som har två andra adresser i Stockholm
2013 1 augusti går K till H lägenhet bråkar med vännen till H och åtalas för misshandel men frikänns.
LOB den 31 augusti 2013 och därefter vid ytterligare tillfällen under 2014, samt vid två tillfällen under sommaren 2015
2013 23 oktober I ansökan om stämning, som inkom till tingsrätten yrkade H
äktenskapsskillnad.
2013 15 dec gjorde polisen ett ingripande mot båda i parternas bostad.
2013 16 december K anmälde H för brott (grov kvinnofridskränkning).
2014 10 februari Interimistiskt beslut beslutade tingsrätten bl.a. att H skulle ha ensam vårdnad
2014-04-08 SAKEN Tillstånd till prövning av mål om besöksförbud -Hovrätten meddelar inte prövningstillstånd. Tingsrättens avgörande står därmed fast.
2015-03-21Våld mot tjänsteman,
2015 december fick H vårdnad och kvarsittningsrätt i Tingsrätten.
2016 24 februari Hovrätten har meddelat beslut i målet som K har
överklagat Frågan har uppkommit om K överklagande har kommit in för sent.
2016-04-11 BESLUT Hovrätten avvisar K överklagande

2016 28 november bodelningsförrättning
2017-03-16 klander av bodelning blev avvisning pga att K har, trots påminnelse
därom, inte inkommit med någon komplettering.

2018-08-23 Svea Hovrätt Interimistiskt beslut om kvarsittningsrätt; Klagande K
Efter föredragning fattar hovrätten följande
BESLUT Hovrätten ger inte prövningstillstånd. Tingsrättens avgörande står därför
fast.
2019-03-29 Dagbok resning m.m 2019-08-16 SLUTLIGT BESLUT Avvisat

Förstår inte varför jag ens ids svara dig för du har din agenda och den är inte på HOL:s sida.
Mamman var 74 när hon dog 2012-01-12 av cancer och ingen vet hur klar hon var då över vad som hände i Karins liv då hon kanske var sjuk och halvt borta länge.
Intervention hölls i september 2012 och den utelämnar du.
Likaså att någon hjärnskada inte hittas för än i mars 2014.

Slå ihop en psykiatrisk diagnos och kanske en gen för alkoholism så har du nog sanningen.
HOL är inte den första mannen som har gift sig med en kvinna som det går utför av dessa anledningar. Inget verkar hjälpa på Karin och gjorde det inte på systern heller.

Två systrar och en har redan supit ihjäl sig och den andra är på god väg.
Den andra systern var inte gift vad jag ser och där finns ingen man att skylla på.
Men båda har växt upp i samma hem och det var kanske inte så bra heller...
Vi vet inte men det är väldigt underligt att två systrar till synes går samma öde till mötes.
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Ja hon har säkert ställt till med bra mycket mer än det som lett till polisanmälningar under de år som familjen försökte dölja hennes missbruk och få henne ren.
Det är en stor skam för en advokat att vara gift med en domare som är alkis.
HOL har nog gjort allt i sin makt för att dölja det tills det inte gick längre.
Senast redigerad av Timeout 2019-09-18 kl. 01:36.
Citera
2019-09-18, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
För att få lite perspektiv på att det skjutits en advokat i Sverige så kan man kika på vilka andra länder där det hänt senaste åren med dödlig utgång. Snabbgooglade för jag ville veta hur vanligt det är.

Filippinerna (runt 35 st sedan 2016...)
Jamaica
Ukraina
’Kurdistan’
Sydafrika
Indien
Serbien (Slobodan Milososevic försvarare)
Mexico

Och givetvis i Usa men där är senaste nyheten för några dagar sedan att en åklagare sköt ihjäl sin fru, sitt barn och sig själv så vi ligger i lä på den fronten tack och lov.

Då har polisen hittat en misstänkt torped. Spännande!

Du har glömt El Salvador samt guatemala..nog värre där!
Citera
2019-09-18, 01:09
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Du är inte ensam om att tycka att 08 har noll trovärdighet,det har jag noterat från första början och jag tror att de flesta som följer tråden instämmer.
Detta är en väldigt spännande tråd och det skrivs mycket på både gott och ont,och jag hade helst sett att alla skribenter som lägger ut villospår hade försvunnit.

Har inte hunnit läsa ikapp allt och därför inte skrivit så mycket,men en liten sak jag funderat på från första början är om Karin "bara"är alkoholist.Jag har tänkt att hon även måste vara psykiskt sjuk eller gå på droger.Goglade lite snabbt på läkaren SL och hittade en artikel där nämnda läkare ihop med en jurist proklamerade för ett smärtcentrum för opiatmediciner.Är kanske inte helt långsökt att Karin är en tung missbrukare.

Har även tänkt på det märkliga att hon 2-3 timmar efter skjutningen kom till brottsplatsen med taxi i pyjamas?
När hon kom var ju HOL på sjukhus och barnen var sannolikt där också,eller i respektive skolor,så vad fick henne att åka till brottsplatsen?
Kan hon ha velat avleda polisen genom att verka nyväckt och tagen på sängen av nyheten om skjutningen,känns lite genomskinligt kanske.
Skulle dock inte bli förvånad om det senare visar sig att Karin skjutsat han som sköt HOL.
Nej den trovärdigheten är bortblåst helt, NOLL!

Inget förvånar mig längre i det här fallet och speciellt inte sedan jag fått reda på mer om Karin. Tragiskt att det kan gå så utför...
Citera
2019-09-18, 01:17
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Alkoholism kan fördärva en människa helt, det är allt jag kan säga om Karins fall.
Ja nog är hon fördärvad allt.
Läs och se själv.
https://minfil.com/h8UfR35fna/Aktbil_22_overklagan_KL_pdf
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag har varit sydd i huvudet och mitt hår var väldigt blodigt och nog fick jag tvätta håret efter några dagar med lite försiktighet.

Karin får en skada i huvudet som sys den 16 nov 2017 med 4 stygn och i råden står att det går bra att duscha efter 2 dygn.
När Karin kommer tillbaka för att ta stygnen den 28 nov 2017, 12 dagar efter skadan, går det inte att ta stygnen för hon har inte tvättat håret sedan skadan, alltså på 12 dagar, så hon blir hemskickad för att tvätta håret och återkomma.
För mycket torkat blod och krusta står det i utskriften.

En alkoholist brukar inte sköta sin hygien...
Citera
2019-09-18, 01:19
Medlem
Känner till denna kvinnas psykiska tankemönster samt hennes skyhöga självförtroendet. Hon har ett par uppnådda krititerier till psykopat. Denna kvinna tror sig kunna överlista allt o alla. Hon är en vääldigt speciell kvinnlig monster. Det finns ingen annan än henne själv, hon är väldigt egocentrat. Äter väldigt lite. Får ofta utbrott.
Detta är ren fakta!
Och med det sagt, och med självförtroendet så kommer hon blå neka hela vägen in i kaklet och bortom vattenledningarna till och med. Det kommer nog löna sig för henne!
Ser detta mer som en battle om vem som känner vem just i en rättegång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in