2019-09-06, 13:23
Medlem
Han måste ju haft en sanslös tur att han överlevde skotten, och inte dog direkt eller strax efter.
Kanske överlever till och med.
Hade ju säkert luskat ut en misstänkt ändå men.
Citera
2019-09-06, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audemars
Jajamän. För offentlighetsprincipen är ju tveklöst den drivande faktorn bakom problemet med ökad grov kriminalitet och skjutningar på öppen gata...

Hoppas f ö att han klarar sig. Det finns tillräckligt med "symboler" redan. Inget kommer att ändras nämnvärt politiskt enbart på grund av att HOL avlider.

Du heter "audemars" men verkar inte vara så påläst om varken det här eller klock-fall.

Offentlighetsprincipen är en EXTREMT stpr bidragande faktor till grov kriminalitet. Så som rån, inbrott, grov misshandel, försök till mord (som i det här fallet), ID-kapning osv osv. Man måste vara bra jävla puckad för att inte förstå det.
Citera
2019-09-06, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Så kan det vara varför jag tillade missminner.
Åtminstone utreddes polisanmälan om våldtäkt och då var BO den som företrädde Virtanen.

Tveksamt, förundersökningen lades ner ganska omgående vad jag kommer ihåg.

Känns ganska OT oavsett.
Citera
2019-09-06, 13:27
Medlem
SnilleFixs avatar
Varför skulle nån vilja skjuta förste advokaten som asap rocky inte vill ha? Det var ju inte han som hjälpte honom.

Istället trodde jag det skulle vara mer logiskt att det var bögåklagern som skulle bli skjuten som svek afghanhoran.
Citera
2019-09-06, 13:29
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Läs domen källa länk till domen finns.

Se ratsit vad gäller HOL och ex fru skrivna på samma adress framgår att de är ogifta.

Nej alltså källa på att det faktiskt är exet. Mycket talar ju för det men någon kanske har en källa.
Citera
2019-09-06, 13:30
Medlem
NoHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Varför skulle nån vilja skjuta förste advokaten som asap rocky inte vill ha? Det var ju inte han som hjälpte honom.

Istället trodde jag det skulle vara mer logiskt att det var bögåklagern som skulle bli skjuten som svek afghanhoran.

Om du läser tråden så är ett troligt scenario ex-frun...... inte något som har med ASAP Rocky att göra alls...........
Citera
2019-09-06, 13:30
Medlem
Hade HOL varit inblandad i några större skandaler eller härvor? Många advokater är ju mer kriminella än deras klienter. Såg att han försökt fiffla till sig 700 timmars ersättning i ett fall men sånt är väl kutym bland dyra advokater som tycker de är värda ännu mer?
Citera
2019-09-06, 13:31
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoHero
Om du läser tråden så är ett troligt scenario ex-frun...... inte något som har med ASAP Rocky att göra alls...........
jaha, var han otrogen kanske?
Citera
2019-09-06, 13:31
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Undvik att posta bara en länk utan förklaring till hur den hör hemma i denna tråd.

/Mod

Citat:
Ursprungligen postat av Drexx
https://minfil.com/ndYfl0bfb6/Stockholms_TR_B_633-14_Dom_2016-03-07.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Går denna länk till något som har med trådens ämne att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ja, den går till Karin Liljas dom för misshandel för flera år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Det är en tidigare dom mot den anhållna kvinnan.

Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Absolut det är en referens till HOL fd fru som varit tilltalad dömd i våldsmål där HOL är inblandad

Jag tror bestämt att blomvattnare med lite lätt passiv aggressivitet försökte hänvisa till sitt tidigare inlägg om vikten av att beskriva/citera de länkar man lägger upp...
Lyssna på Mod, det underlättar!
Citera
2019-09-06, 13:32
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Du får väl återkomma när du själv fått hjärnblödning. Kanske förstår du bättre då.
Med bättre rehabilitering och vård så hade man kanske kunnat undvika detta tragiska händelse.
Kanske inte. Det är svårt att säga.
Men du kanske tycker att vi likt doktor Mengele bör avliva alla som blir sjuka istället?
Att rättsväsendet nekade till kontaktförbud är väl också ett misslyckande förvisso.

När jag läser länken med domen så får jag uppfattningen av att hon är elak och svartsjuk kanske gniden och försöker gömma sig bakom att hon haft ett slaganfall och att det skulle rättfärdiga att hon beter sin som ett svin eller sugga kanske det ska heta när det gäller en hona
därför är det enligt mig sannolikt att hon till och med kan ha lejt en mansperson i medelåldern klädd i gråa kläder för att hota maken men det slutade med ett mordförsök
Citera
2019-09-06, 13:33
Medlem
vittne-xs avatar
Suck...

Polisen fimpade Norr Mälarstrand helt - och då har vi dessutom Hantverkargatan som enkelriktats pga fjärrvärmejobb = trafikkaos på K-holmen. Sen står det runt 10 snutar med händerna i byxfickorna mitt i gatan och ser ut som ett gäng lyktstolpar. Sen ringde en person 11414 med tips, väntetid 43 min....det blev inget tips..

Sen verkar SvD syssla med fake news, serveringen öppnar 11:00...... (skott/larm runt 09..) :
Människor som sitter på en uteservering får inte lämna platsen.
https://www.svd.se/en-skjuten-i-centrala-stockholm

Förmodligen blev han knäppt med en uppborrad startpistol som har sämre kraft, var ju i vintras som 3 blattar sköt med just startpistol högre upp vid Fridhemsplan vid Kriminalvårdens port brevid Åhlens
Senast redigerad av vittne-x 2019-09-06 kl. 13:40.
Citera
2019-09-06, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mooh
Det innebär dock inte att finkalibrigt är ofarligt. Majoriteten av 22r är omantlade, vilket innebär att du får blysplitter i kroppen vart du än träffar - rakbladsvassa fragment. Det har gjorts många undersökningar gällande detta och rent generellt kan man säga att kaliber 22 long rifle har potential att döda på ett längre avstånd än du med säkerhet kan träffa något.

22 lr är dessutom i princip helt fritt från rekyl, vilket innebär att även en ovan skytt kan få iväg flera skott utan att rekylen stör för mycket. Jag sätter 25 hål i center mass på 5 sekunder på 80 meter med min 10/22:a utan problem.

Och bara för att du skjuter grövre kaliber så måste det inte innebära att den skjutne dör. Se följande video på YouTube https://www.youtube.com/watch?v=mCpPUU9gHhI Typ 25 skott avlossas på mindre än 10 meters avstånd varav majoriteten träffar skurken, som inte bara överlever, utan till och med är vid medvetande när han förs till sjukhus.

Ksp 9mm i det militära är också i princip rekylfri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in