Citat:
Ursprungligen postat av
Gusselby
Första stycket: Jag läste det i text.
Tredje stycket: Tycker också att hon låter fullt normal och redig när jag nyss lyssnade på de nya länkarna med riktig röst. (Sådana där ljudupptagningar med förvrängd Kalle-Ankaröst har jag svårt att ta riktigt på allvar och koncentrera mig på. Dumt av mig.)
Hon kan ju faktiskt vara somatiskt sjuk om det är så att hon är patient någonstans, det behöver inte nödvändigtvis ha något med hennes beroende att göra eller något annat psykiskt.
Tragik av stora mått är det oavsett om hon är skyldig till just det här eller ej.
Nej, det är inte tragiskt. Hon har hjärnceller nog att klara av dagens situation och hade det antagligen förr också. Hon är bara beräknande och manipulativ, precis som kvinnor förbiser dåliga egenskaper hos män kan även män göra det med sina fruar också. Hon lider inte ensam, hon försöker sätta dit sin make konstant under åren, för misshandel, för psykisk sjukdom (?), för otrohet, för det ena med det andra. Ändå får han vårdnaden. Det hade han inte fått om barnen bara knystat om misshandel, så på randen var deras familj på grund av allt hon verkar ha "jobbat" med i stället för att sköta hem, hushåll, jobb, make och barn.