2019-09-12, 00:49
Medlem
Har ni tänkt på att KL har en ljus, blond slinga i sitt för övrigt mörka/mörkblonda hår? Hur var det nu, skulle inte mördaren vara blond, en "BLONDIE"?

Dags att kamma sig och klippa sig kanske för vissa.
Citera
2019-09-12, 00:49
Medlem
Vilken ögonfärg har KL?
Citera
2019-09-12, 00:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Orkar du ens läsa långa inlägg?

Du ska få resten också för någon blödning i hjärnan hade inte Karin förän i mars.
Men som jag och flera har skrivit så skyller hon gärna på Henrik som är utredd och alla utredningar las ner för det fanns ingen sanning i Karins påståenden.
Precis likadant som alla hennes lögner när poliserna har tagit henne på LOB och för våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman.
Karins berättelse stämmer väldigt dåligt med utredningen från sjukvården.

Karin har genom sitt ombud framfört följande.
Parterna har haft en lång relation som fungerat gott fram till årsskiftet 2012/13. Ett antal incidenter har dock inträffat. Den 15 december 2013 gjorde polisen ett ingripande i parternas bostad. Karin skadade sig i huvudet och den 18 december samma år tog Henrik barnen och åkte utomlands med dem trots att det var bestämt att de skulle fira jul med Karin. Under den här tiden arbetade Karin i Svea hovrätt och skulle haft s.k. jourtjänstgöring under januari år 2014. Hon drabbades dock av svår huvudvärk och var arbetsoförmögen. Karin lades in på sjukhus och en blödning i hjärnan konstaterades som uppkommit någon tid därefter. Kraften i Karins vänstersida var nedsatt och balansen var påverkad. Även hennes tal var påverkat och hon hade svårt att uttrycka sig i tal och skrift. Karin genomgick emellertid rehabilitering med god effekt.
Det stämmer att Karin omhändertagits enligt lagen om omhändertagande av berusade personer (LOB). Hon har ramlat ihop oförklarligt då hjärnan utsatts för överansträngning och då har hon svimmat. Hon har då felaktigt uppfattats som att hon varit berusad.
Hon har emellertid fram till incidenter 2013/2014 skött sitt arbete och sitt hem.

Från domen.
De i målet förekommande orosanmälningarna ger vid handen att andra än Henrik i Karins närmaste familjekrets från tid till annan varit oroliga för Karins psykiska hälsa.
Att Karin lider av psykisk sjukdom är emellertid inte visat i målet. Den utredning som Karin fört in i målet om hennes hälsa – och som hon menar har betydelse för bedömningen i målet – rör hennes neurologiska status utifrån en blödning i hjärnan som hon påstår uppkom efter ett trauma den 16 december 2013 och under alla förhållanden före förhandlingen i tingsrätten den 28 januari 2014.

Karin har som skriftlig bevisning åberopat svaret på en röntgenundersökning genom datortomografi utförd på halsryggrad och skalle den 31 januari 2014.
Utlåtandet har på fråga från tingsrätten kommenterats av Märta Berthold-Lindstedt, som bekräftat att utlåtandet inte visade på någon blödning i hjärnan.

Av hennes vittnesmål framgår emellertid att en röntgen av Karin som gjordes den 30 mars 2014 utvisade en liten blödning som bedömdes vara två till tre veckor gammal.
Märta Berthold-Lindstedt, som undersökt Karin i september 2014 inför en eventuell fördjupad rehabilitering har beskrivit blödningen – utifrån tillgängliga journalhandlingar från Stockholms Sjukhem – som en lindrig skada med god prognos, samt bekräftat att Karin där genomgick rehabilitering för skadan under tiden den 7 – 21 april 2014.

Märta Berthold-Lindstedt har också förklarat att de symtom som Karin uppvisade i mars 2014 i form av bl.a. yrsel och balanssvårigheter samt problem med att ”hålla en röd tråd ” när hon talade kan ge intrycket av att hon är berusad. Hon har emellertid inte hållit för troligt att skadan är orsaken till Karin ”faller ihop” eller svimmar, något som Karin hävdar. Märta Berthold-Lindstedt har även klargjort att blödningen i sig inte påverkat Karins omsorgsförmåga om barnen.

Karin har konsekvent tillbakavisat att hon har eller har haft alkoholproblem. Det finns emellertid en mängd uppgifter i utredningen som pekar på motsatt förhållande.
Förutom Henriks och barnens beskrivningar av omständigheterna kring de bråk som ostridigt förekommit i hemmet under lång tid, förekommer uppgifter om Karins berusning i flertalet orosanmälningar från sista halvåret 2013. Innehållet i dessa kan inte bortses från, inte heller det faktum att Karin omhändertagits enligt LOB den 31 augusti 2013 och därefter vid ytterligare tillfällen under 2014, samt vid två tillfällen under sommaren 2015.

Att polisen i samtliga fall skulle ha misstagit sig och till följd av Karins sviter efter blödningen i mars 2014 bedömt henne som så pass berusad att hon var i behov av vård enligt LOB håller tingsrätten inte för troligt.
Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan. Sammanfattningsvis finner tingsrätten klarlagt att Karin har ett icke okomplicerat förhållningssätt till alkohol samt att hon synes sakna insikt om detta.

Har du hört talas om att fyllon ramlar ibland... och ljuger som en häst travar...

Bara för att du lägger ut längre och längre texter får du inte mer rätt för det. Dessutom motsäger du din egna agenda i dessa texter.

Jag hoppas att de opererade in en ryggrad på HOL när han låg nersövd, för det verkar han behöva!
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Du får förlåta mig, men du har humor...

Att Karin har ett självskadebeteende borde de flesta har förstått vid det här laget, även sådana som inte känner henne.

Jag är nästan precis lika öppen för det fetade, även om jag med mer motstånd skall föreställa mig hur man skulle kunna åstadkomma sådana skador på sig själv.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vilken ögonfärg har KL?

Blå.
EDIT
Med viss grön nyans.
Citera
2019-09-12, 00:54
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag har sett bilder på ärren efter en periods läketid. Detta är en mängd år sedan nu, före 2010, och redan då dök Henrik upp i sinnet.
Med allt som skett dom här dagarna, tror jag oförändrat liknande om den saken.
Men tro inte för en sekund att jag antyder. Riktigt så starka belägg har jag inte. Se det som att jag snarare svagt glimmar.
Det är slafsiga breda ärr med sekundära mindre ärr-skrap runtom, 30-40cm långa över mage och bål om jag nu minns helt riktigt.
Inte kniv, tänk trögare och större; En krossad vinflaska eller ett stort men tillräckligt vasst metallföremål. Om jag inte visste bättre skulle jag säga att hon med stor kraft blivit svingad av en slipad spade, eller gått i fight med en samuraj. Så djävligt är det.
Enorm blodförlust och intensivvård, därefter kirurgi och längre avdelningsvård.
Inte ett pip om orsak till skadorna från Karin själv. Hon minns inte, hette det då... Vården larmade såklart på detta och rapporter skrevs ihop med att polis försökte höra Karin och Henrik mfl - Ingen visste något.
Det gick från att vara ett livshotande tillstånd med några av dom värsta och djupaste skärskador man kan tänka sig, till att bli ett par a4-formulär som ganska snart åkte i papperskorgen.

Det låter ju som att hon kommit in till akuten med stora skador. Sen minns hon inte hur de har uppkommit. Samtidigt finns det uppgifter om hennes alkoholmissbruk. Så det är helt omöjligt att hon råkat ut för en olycka och har en stor fet minneslucka för att hon varit berusad? Måste vara HOL som ligger bakom och att hon håller tyst och skyddar honom? Och du har bara sett det här på bild efteråt.
Citera
2019-09-12, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Första stycket: Jag läste det i text.

Tredje stycket: Tycker också att hon låter fullt normal och redig när jag nyss lyssnade på de nya länkarna med riktig röst. (Sådana där ljudupptagningar med förvrängd Kalle-Ankaröst har jag svårt att ta riktigt på allvar och koncentrera mig på. Dumt av mig.)

Hon kan ju faktiskt vara somatiskt sjuk om det är så att hon är patient någonstans, det behöver inte nödvändigtvis ha något med hennes beroende att göra eller något annat psykiskt.

Tragik av stora mått är det oavsett om hon är skyldig till just det här eller ej.

Nej, det är inte tragiskt. Hon har hjärnceller nog att klara av dagens situation och hade det antagligen förr också. Hon är bara beräknande och manipulativ, precis som kvinnor förbiser dåliga egenskaper hos män kan även män göra det med sina fruar också. Hon lider inte ensam, hon försöker sätta dit sin make konstant under åren, för misshandel, för psykisk sjukdom (?), för otrohet, för det ena med det andra. Ändå får han vårdnaden. Det hade han inte fått om barnen bara knystat om misshandel, så på randen var deras familj på grund av allt hon verkar ha "jobbat" med i stället för att sköta hem, hushåll, jobb, make och barn.
Citera
2019-09-12, 00:55
Medlem
Citat:
Jag är nästan precis lika öppen för det fetade, även om jag med mer motstånd skall föreställa mig hur man skulle kunna åstadkomma sådana skador på sig själv.

Hon har ju medvetet, ändå, förspillt allt i sitt liv. Det är en väldigt hög nivå på allt. Hon är kanske histrioniker också...
Citera
2019-09-12, 00:58
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det låter ju som att hon kommit in till akuten med stora skador. Sen minns hon inte hur de har uppkommit. Samtidigt finns det uppgifter om hennes alkoholmissbruk. Så det är helt omöjligt att hon råkat ut för en olycka och har en stor fet minneslucka för att hon varit berusad? Måste vara HOL som ligger bakom och att hon håller tyst och skyddar honom? Och du har bara sett det här på bild efteråt.

Bara bild. Samt för mycket länge sedan, så inte säkert minnet är hundra. Men någorlunda så, ja.
Alkoholmissbruket är ännu äldre.
Citera
2019-09-12, 00:58
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja en liten blödning i mars 2014 som hon har rehabiliterats bra från.
Men den är ju bra att ha att skylla på när hon ramlar ihop när hon är för full och det var ju det hon gjorde vid den LOB hon fick när hon var under behandling för den lilla blödningen.
Hon använder den ännu som anledning till sitt beteende. Dramaten nästa ---->

Hon lyckades till och med lura polisen så dom körde in henne till sjukhuset vid en LOB...

Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan.

Kan ju påverka tal, syn och balans ingen tvekan. Dock känns det som ett bra kort att dra vid behov.
Citera
2019-09-12, 01:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Men du är helt på det klara med att hon inte har jobbat som domare på flera år, eller hur?
Sen tror jag du drar en hel del förutfattade slutsatser om vad andra har läst och inte läst. Det kan ju inte du veta vad andra läser.

Har du ens klickat på länken jag lämnade??

Där K.L. arbetar som lärare (föreläsare eller lektor) heter det egentligen, men, men. År 2011 var det i alla fall.

Sedan har väl hon rätt som alla andra att vara sjuk i flera år. Om hon nu varit det.
Citera
2019-09-12, 01:03
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Blå.
EDIT
Med viss grön nyans.

Var hon inte lite småsnygg tidigare? Är man runt 50 brukar man bli rätt gammal snabbt om man alkar ner sig. Huden blir rynkig och näsan och kinder röda, skinntorr och småsårig som aldrig läker. Man förtvinar och bleknar bort när livskraften försvinner. Men om hon nu mot all förmodan inte gjort detta via inhyrd torped eller bara indirekt övertalat någon som ville vara hennes ädla riddare så borde hon ju ta det som en sista chans att sluta med drickandet. Hon är ju ändå bara 51-52 år, kan ju säkert få en nystart någonstans inom juridiska tjänster bara hon har genomgått behandling. Trist för hennes två barn och se sin mamma falla ihop. Men hon kanske är personlighetsförändrad av kröken, utvecklat galenskap och ondska. Blitt ett riktigt fullblodspsyko. En del kärringar +50 blir ju det. (För all del, en del män också...)
Senast redigerad av johnthedickholmes 2019-09-12 kl. 01:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in