2019-09-11, 23:12
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag kommer ihåg av intervjun med K.L. att hon sa att hennes hyresvärd hade blivit "jättearg" på polisen, och skrattat, sedan mera kryptiskt att "de fick med sig någon dator och några gamla telefoner". Vilket jag tolkar som att polisen i princip fick dem i en kartong av bostadsinnehavaren. Men det sista är min tolkning.
Nu är artiklarna bakom betalvägg så kan inte kolla men som jag minns det sa hon att mannen/hyresvärden blev arg på henne.

Vi vet heller inte hur sanningsenlig hon är i intervjuerna. De som är insatta lär däremot veta. Tänk om det t o m är så att hon faktiskt namngav en person hon bodde hos och att det inte är sant - i så fall blev säkert den mannen lite besvärad. Grov spekulation från min sida men grejen är att ingen av oss vet (helt säkert, även om en del har viss insyn) hur saker och ting ligger till eller vad hon egentligen har sagt eller inte sagt i förhör. Vi vet bara vad som står i intervjuerna.

En annan kanske vidrig spekulation: Såg det där armbandet på bilden med den berömda armen. Kikade närmare eftersom jag tyckte att det såg ut som ett sjukhusarmband, som andra har varit inne på också, men avfärdade det med att det nog var en lustig detalj på hennes plagg. Nu har jag ändrat mig tillbaka igen. Kan hon faktiskt vara inlagd på sjukhus? Om så är, för vad i så fall och blev hon det efter frisläppandet eller kan hon ha varit det redan innan och det var därifrån hon tog sig ner till Norr Mälarstrand?
Citera
2019-09-11, 23:18
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Fast det fanns ett fall av grov kvinnofridskränkning som pågick i några år som lades ner.
Det är också vad domstolens handlingar anger. Vilket också hon själv uppger under domstolsförhandlingar 2015 att hon själv tog kontakt med åklagare för att lägga ner 550 sidor brottsutredning. Så något måste ju ha upprättats gällande grov kvinnofridskränkning.

Förvisso, och jag tänkte främst på grovt våldsbrott med hänvisning till dom kraftiga ärr som jag uppger att hon bär över mage & bål (ej på armen enligt mediabilder).

Ingen av dom här två individerna är några mönsterpersoner.
Skillnaden är att den ena har aldrig varit det, medans den andra som en gång varit det, senare halkat snett i kvadrat...
Citera
2019-09-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ja hu så hemskt för en 17-åring och en 15-åring att flytta in i porten bredvid, eller runt kvarteret. Eller ta bussen till skolan på morgonen, "stackars barn".

Det är bostadsrätter detta, så det köper man. Finns rätt gott om dem till salu där faktiskt. Dessutom brukar ju inte tonåringar vara så kända för att sitta hemma och softa.......

Hör du inte själv hur dum du låter???

Jag tycker att det låter mer dumt i vad du skriver. Varför ska barnen behöva flytta på sig, det är ju hemmet där de förmodligen är uppväxta i. Ska de behöva göra sådana omställningar pga att föräldrarna är osams? De har nog väldigt mycket att tänka på och ta till sig utan att behöva ryckas upp från sitt hem. Och så vet jag att socialtjänsten tänker också eftersom jag själv har haft med dem att göra.
Citera
2019-09-11, 23:27
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Förvisso, och jag tänkte främst på grovt våldsbrott med hänvisning till dom kraftiga ärr som jag uppger att hon bär över mage & bål (ej på armen enligt mediabilder).

Skillnaden är att den ena har aldrig varit det, medans den andra som en gång varit det, senare halkat snett i kvadrat...

Nu hänvisar du igen till att hon har ärr på magen och bålen. Och antyder att de är orsakade av HOL. Har hon sagt det till dig? Kan inte vara operationsärr? Annars brukar ju misshandel leda till blåmärken i ansikte och på armar och inte öppna sår på magen och bålen som leder till ärr. Hur skulle ärren ha uppkommit enligt dig? Har HOL skurit KL med kniv?
Citera
2019-09-11, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Familjeenheten på Kungsholmens stadsdelsförvaltning inledde den 9 oktober 2012
utredningar enligt 11 kap 1 och 2 §§ socialtjänstlagen (i det följande SoL utredning)
beträffande barnen utifrån en orosanmälan från polisen på grund av misstankar
om att barnen bevittnat våld i hemmet. Misstanken grundade sig på K anmälan
om våld mot henne, senast under september 2012.

Ja det ser ut som att den enskilda grova kvinnofridskränkningen inte är en engångsföreteelse.
H har i sin tur anmält K för fridskränkning vilket inte ledde till något alls utan lades ner omgående.
Åratal av bråk och osämja som inte har ett slut.
Citera
2019-09-11, 23:32
Medlem
Citat:
Jag kommer ihåg av intervjun med K.L. att hon sa att hennes hyresvärd hade blivit "jättearg" på polisen, och skrattat, sedan mera kryptiskt att "de fick med sig någon dator och några gamla telefoner". Vilket jag tolkar som att polisen i princip fick dem i en kartong av bostadsinnehavaren. Men det sista är min tolkning.

I Video 1 nämner hon "knapptelefoner". Är det den du menar?

Citat:
Ursprungligen postat av www3
Video 1: https://streamable.com/tp82i

Video 2: https://streamable.com/vdj9m

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Citera
2019-09-11, 23:33
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Vi får väl se om denna skarpa info drunknar i flödet av försvarstal och jag är mäkta förvånad att det inte uppmärksammats tidigare, och uppgifterna borde ha kommit till medias kännedom...

KL har mellan 2001 (vet ej månad) och 2007 (vet ej månad) haft en anställning vid Åklagarmyndigheten i Stockholm. Dels vid 3:e kammaren (ca 2 år) och dels vid city-kammaren (ca 4 år).

Under 2007 och/eller 2008 är hon noterad som tjänstledig från Åklagarmyndigheten. Hon figurerar i en dom från 2007 som tillförordnad rådman vid Stockholms Tingsrätt.

2010 är KL omnämnd som hovrättsassessor i en dom från Svea Hovrätt. Det finns en del luckor i hennes karriär 2009, 2011 och 2012. November/december 2013 kan ha varit hennes sista insatser vid Svea Hovrätt.
Gissar att hon haft problem med alkoholen en längre tid, långt innan det small ordentligt.
Luckorna tyder på att hon börjar tappa taget redan där.
Verkar vara fråga om en intelligent, snygg och välutbildad människa, som supit bort, hälsa familj, förstånd och karriär, tragiskt.

Därmed inte sagt att hon är skyldig, även om en hel del talar mot henne.
Citera
2019-09-11, 23:33
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Ursäkta .. men jag hinner inte med att läsa allt även om intressant .
Har ni fått tag på någon bild på K än ?
Förutom bröllopsbilden som nämnts så finns det en stackare här som blev nedsablad som icke trovärdig av någon eller några andra användare. Han, som jag inte minns användarnamnet på tyvärr, lade i alla fall ut ett klassfoto från Eskilstuna där KL syns väl. Hon är dock tonåring där men...
Kanske dyker länken upp här igen till det fotot. Hittar det inte just nu men det var igår eller möjligen i förrgår det lades upp.
Citera
2019-09-11, 23:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ang. det jag fetat. Är det så? Även om en advokat, domare eller en internutredare är misstänkta för allvarliga brott?

I så fall måste nog någon specialavdelning göra detta.

På mitten av 1980-talet så hyrde min mor ut sin lgh till ett domarpar. Det var brist på domare i Stockholm, de hade kommit för att hjälpa till med att minska på högen av ärenden.

Samtidigt var min bror kriminell......i poliskretsar ganska känd sådan. Min kriminelle bror som var folkbokförd på adressen, åkte fast för någonting och poliserna gjorde husrannsakan en vardagsförmiddag när ingen var hemma........

Poliserna började efter ett tag att ana oråd, så till den grad att de faktiskt letade rätt på min mor (som då bodde i norra Norrland, och ringde henne och frågade om vilka som egentligen bodde i lgh. Min mor ringe mig och sa att jag omedelbart skulle åka till lgh, att polisen gjort husrannsakan (eller början till en) nu insett att det var helt fel personer och skulle lämna lgh men då låset var uppborrat så kunde de inte bara dra direkt. Jag fick åka dit och vänta tills domarparet kom hem, vilket inte var så länge. Och de var verkligen skitsura. Det blev tydligen ett stort efterspel av detta, anmälningar gjorda av domarna mot poliserna.

Det var visserligen ett par år sedan, kanske har regler/lag ändrats, men då var det förbjudet för vanliga poliser att göra husrannsakan hemma hos domare.
Citera
2019-09-11, 23:36
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av www3
I Video 1 nämner hon "knapptelefoner". Är det den du menar?

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Fan du har ju lyckats avkryptisera rösten ju
Citera
2019-09-11, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Fan du har ju lyckats avkryptisera rösten ju

Inte speciellt svårt. Bara ändra pitchen. Men detta är off-topic.
Citera
2019-09-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Förbetalda kontantkortstelefoner, normalt billiga flipflop-modeller för 150-200 spänn. Alltså "knapptelefoner". Används ofta av kriminella ett par ggr o sen slänger man dem så att snuten inte ska kunna avlyssna lika lätt.

Har du inte sett The Wire eller Saul Goodman ?
Tack, då förstår jag. Nej, har inte sett de filmerna. Burners, helt nytt för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in