Citat:
Ursprungligen postat av
Lacus
Japp. Men det förutsätter att båda skriver på. Vilket ju inte skett i detta fallet. Det blev väl en laga kraft vunnen dom. Enligt tråden.
Skulle man inte komma till skott ändå skickar bodelningsmannen in förslaget. Här har då domaren, KL överklagat t.o.m försent, kanske i flera instanser, genom att hävda att motparten fördröjt processen. Jag har uppfattat att det var detta som avgjordes nu i september. En f.d domare har absolut ingen respekt för lagen för att inte tala om hennes senaste dagarnas uttalanden om dess utövare. Hon kom ju heller inte med uppgiften om sina tillångar! Är det vanligt att man kan bara ignorera en sån begäran? Hennes handlande väcker många frågor. Hennes beteende är som om hon inte förstår allvaret med rättsväsendet. Blir man yrkesskadad eller bara så in i norden slipad att man tror sig stå över lagen?
Det var ganska storsint av HOL att inte haka upp sig på K:s tillgångar. Han kan ju ha förlorat mången peng på detta, eller så visste han att det inte fanns så mycket att hämta hem där.
Nu blev det här som en partsinlaga men jag har inte tagit ställning i skuldfrågan så jag läser vidare. Den som lever får se. Än så länge lever alla. Hoppas alla får även den vård de behöver. Med eller utan en stomipåse.