2019-12-09, 23:51
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag har Ljungmans olika Fupar, men det är nästan 10 år gamla. Även vissa av Bjuhrs Fupar som är äldre än så. Båda har åtskilliga ovänner.

Snart röda dagar. Kanske du har tid att ögna igenom nån regnig dag, även om jag inte tror någon koppling där finns att tyda.
Bjuhr har jag noll koll på och tror inte han är relevant heller, samt vad jag minns om ärenden Ljungman är det ganska fåordiga förundersökningsprotokoll, men gigantiska slaskar.

Lär vara snudd på offtopic att posta i denna tråd, då ingen av oss kan belägga något..
Att Henrik umgåtts med/kring Ljungman förr om åren är med mina verktyg omöjligt att bakspåra.
Jag tror inte många faktiskt vet om det, och jag når absolut inte längre i dagsläget som självvalt oinvigd.

Vi får hoppas att det finns någon på grovabrott som vågar ta ut svängen.
Ljungman släpptes ju första kvartalet 2015. Gissar att han möttes av press av sina tidigare "brottsoffer".
Enda kopplingen jag ser som är skrivbart, är att det var samma år som attackerna mot Henrik började.

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
J*an W*est ger bort två lägenheter till M*ikael L*ljungman som använder dem till att byta till sig B*juhrs lägenhet på Strandvägen.

Det är den svängen som ni relaterar till när ni introducerar dem i tråden här. Men inte ett skit om vad det har med KL och HOL att göra.

Han jobbar annars på bra Mikael för att försöka framstå som en hederlig man. Kristen, politiker, miljökämpe, visionär och jurist.

Från något av hans senare Twitterinlägg:
Satt i juryn som en representant med 30 års erfarenhet av innovation för Rotary Stockholm Strand i ”Årets innovation” för SM i entreprenörskap UF företagen 2019. Vilken gåva, vilken energi och vilken möjlighet. Jag känner mig kunnigare och villigare att bidra. Mycket att berätta.”

”30 års erfarenhet av innovation” Han har iaf humor Mikael.

Läs inläggen. Stor underhållning. mpljungman

Han har nåt luftslott med ett antal bolag där fru och annan släkt frontar. Mest småpengar. Nåt skit har han för sig men att framställa L*jungman som knarkboss och anstiftare till detta mordförsök är väl helt utan belägg hittills.
Ni kanske kan diskutera det internt tills ni har en vettig grund till tråden.

En postare här verkar väldigt betuttad i KL. En annan väldigt avundsjuk på den framgångsrike och lite strame HOL. Och en tredje är ju helt ute och cyklar hela hela tiden med sina alternativa teorier.

Bra engagemang men det är samtidigt ett jäkla massa dillande, ryggkliande och nonsens här senaste dygnet.

Fram med bevis nu på Ljungmans inblandning och det skumma som inte stämmer med HOL. Börjar nästan bli lite löjligt hörni, eller hur damtjusarn & Co?

Det finns inga bevis Avel, och jag förstår att det ser löjligt ut när man lyfter in något som ser ut som vilda spekulationer. Motangrepp är berättigat.

Men jag skriver inte inlägg för uppmärksamhets skull, och nu ligger öppningen i tråden iaf, och då är jag nöjd.
Citera
2019-12-10, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Snart röda dagar. Kanske du har tid att ögna igenom nån regnig dag, även om jag inte tror någon koppling där finns att tyda.
Bjuhr har jag noll koll på och tror inte han är relevant heller, samt vad jag minns om ärenden Ljungman är det ganska fåordiga förundersökningsprotokoll, men gigantiska slaskar.

Lär vara snudd på offtopic att posta i denna tråd, då ingen av oss kan belägga något..
Att Henrik umgåtts med/kring Ljungman förr om åren är med mina verktyg omöjligt att bakspåra.
Jag tror inte många faktiskt vet om det, och jag når absolut inte längre i dagsläget som självvalt oinvigd.

Ljungman släpptes ju första kvartalet 2015. Gissar att han möttes av press av sina tidigare "brottsoffer".
Enda kopplingen jag ser som är skrivbart, är att det var samma år som attackerna mot Henrik började.

Det finns inga bevis Avel, och jag förstår att det ser löjligt ut när man lyfter in något som ser ut som vilda spekulationer. Motangrepp är berättigat.

Men jag skriver inte inlägg för uppmärksamhets skull, och nu ligger öppningen i tråden iaf, och då är jag nöjd.

Då lyfter jag in Christer Pettersson. Från graven. Med startpistol. Svårt att pricka från det läget. Kulan snuddade Billy som promenerade i Nacka. DNA i trapphuset kan inte ha nån annan förklaring.

Motiv: HOL röstade på sossarna för tio år sen. Nu dags för hämnd.

Så. Då är jag nöjd.
Citera
2019-12-10, 02:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Då lyfter jag in Christer Pettersson. Från graven. Med startpistol. Svårt att pricka från det läget. Kulan snuddade Billy som promenerade i Nacka. DNA i trapphuset kan inte ha nån annan förklaring.

Så. Då är jag nöjd.
Haha! Du är ju knäpp.
En annan med humor verkar vara hans målsägandebiträde, advokat Thomas Olsson.
Läste nyss en intervju från 2013 om bl.a Quick.
Honom kunde väl media jaga fram för en intervju. Skulle tro att han coachar och rådgör en hel del med HOL.
Nåt borde han väl kunna säga oavsett fu-sekretess, han verkar vara lättpratad.
Citera
2019-12-10, 02:59
Medlem
develis avatar
Citat:

Så det är nån hörsägen du utgår från, och du vill att grova brott "vågar ta ut svängarna" via dig.

KL påstår att anstiftaren ska sökas inom kriminell brottslighet, nån i höjdarskikt.
Det uppdraget tycks du ha åtagit dig.

Förutom att HOL ska granskas som nån slags syndabock, själv skyldig till att bli brottsoffer - att han vet vem som ligger bakom men tiger?
Eller vad far du efter?

Vore det inte bättre om du skickade dina stalltips ("öppningen" du lagt i tråden) direkt till polisen?
Det blir ju helt obegripligt om du använder tråden som en insinuant anslagstavla utan att redogöra ett dugg mer.
Citat:
Enda kopplingen jag ser som är skrivbart, är att det var samma år som attackerna mot Henrik började
.
Andra kopplingen är KL.

Fd Chefsåklagaren om misstänkt anstiftan 2015:
– Naturligtvis gick tankarna till henne mot bakgrund av att vi tidigare haft ett anstiftansärende i samma port, säger Jan Pernvi."

Fd Chefsåklagaren om misshandeln 2015:
Hörde ni den utpekade, tidigare domaren under utredningen av misshandeln?
– Nej, det tror jag inte det gjordes. Det fanns ju ingen konklusion annat än advokatens aningar om att det möjligen skulle vara hon som låg bakom. Jag kan inte minnas att hon hördes i den saken, säger Jan Pernvi.

www.expressen.se/nyheter/olsson-lilja-misshandlad-vid-sin-port-redan-2015/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Lor8/toppjuristen-utreddes-for-tredje-anstiftan--i-samma-trapphus/promo

ÅK är medveten om en mycket infekterad tvist mellan parterna. Hon kan således ha motiv.
Hon figurerar i ett annat ärende om anstiftan samma år.
Hon blir inte ens hörd om misshandeln.

I ärendet (2016) blir butiksinnehavaren mordhotad att överlämna papper på Ester. Hon figurerar således i ett ärende med snarlikt mönster där hon skickar en person.
Blev hon ens hörd?

" För några mån sedan skickade även hon en Person till butiken som mord hotade mig gör att få tillbaka alla papper på Ester.
Trots vittnen och tips på vem han var la polisen ner fallet."

Några röda flaggor:

🚩Ett beteende upprepas kring samma person och anmälningar kommer från fler än enbart HOL.

🚩Det stärks ytterligare av att han angrips när KL förlorar i tvisten 2015 och slutligen 2019 i HD.

🚩Det är många händelser där inte HOL är inblandad överhuvudtaget som hon uppvisar ett stört beteende, så det kan knappast bero på honom allena.

🚩Hennes vrickade resonemang i intervjuerna att torpeder är smarta som tiger i förhör.

🚩Hennes arroganta uttalanden i media om ÅK och sin egen överskattade roll förbättrar inte bilden.

🚩Rent generellt (via dagboksblad, domar, utredningar och ärenden) beter hon sig rabiat.

🚩Hon sägs ha säkerställt sig att barnen inte är på plats innan skjutningen.

Därför ser jag henne som suspekt via en sammantagen bild om det så är beteendemässigt, hennes personlighet förutom upprepat mönster och att hon har motiv.

Jag tror också att hon lyckats glida i systemet (fått fördelar) via sitt forna ämbete och för att hon är en manipulativ kvinna.
Eller har iaf varit ...
Det ses rester av manipulativt beteende i intervjuerna och uttalanden i media - men hon lyckas inte framstå som trovärdig för fem öre.

Sen är det dock ett sju helvetes arbete att bevisa anstiftan oavsett om det gäller en slipad jurist eller gemene man.
Det vet hon.
Senast redigerad av develi 2019-12-10 kl. 03:20.
Citera
2019-12-10, 09:02
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Så. Då är jag nöjd.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så det är nån hörsägen du utgår från, och du vill att grova brott "vågar ta ut svängarna" via dig.

KL påstår att anstiftaren ska sökas inom kriminell brottslighet, nån i höjdarskikt.
Det uppdraget tycks du ha åtagit dig.

Förutom att HOL ska granskas som nån slags syndabock, själv skyldig till att bli brottsoffer - att han vet vem som ligger bakom men tiger?
Eller vad far du efter?

Vore det inte bättre om du skickade dina stalltips ("öppningen" du lagt i tråden) direkt till polisen?
Det blir ju helt obegripligt om du använder tråden som en insinuant anslagstavla utan att redogöra ett dugg mer.
.
Andra kopplingen är KL.

Fd Chefsåklagaren om misstänkt anstiftan 2015:
– Naturligtvis gick tankarna till henne mot bakgrund av att vi tidigare haft ett anstiftansärende i samma port, säger Jan Pernvi."

Fd Chefsåklagaren om misshandeln 2015:
Hörde ni den utpekade, tidigare domaren under utredningen av misshandeln?
– Nej, det tror jag inte det gjordes. Det fanns ju ingen konklusion annat än advokatens aningar om att det möjligen skulle vara hon som låg bakom. Jag kan inte minnas att hon hördes i den saken, säger Jan Pernvi.

www.expressen.se/nyheter/olsson-lilja-misshandlad-vid-sin-port-redan-2015/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Lor8/toppjuristen-utreddes-for-tredje-anstiftan--i-samma-trapphus/promo

ÅK är medveten om en mycket infekterad tvist mellan parterna. Hon kan således ha motiv.
Hon figurerar i ett annat ärende om anstiftan samma år.
Hon blir inte ens hörd om misshandeln.

I ärendet (2016) blir butiksinnehavaren mordhotad att överlämna papper på Ester. Hon figurerar således i ett ärende med snarlikt mönster där hon skickar en person.
Blev hon ens hörd?

" För några mån sedan skickade även hon en Person till butiken som mord hotade mig gör att få tillbaka alla papper på Ester.
Trots vittnen och tips på vem han var la polisen ner fallet."

Några röda flaggor:

🚩Ett beteende upprepas kring samma person och anmälningar kommer från fler än enbart HOL.

🚩Det stärks ytterligare av att han angrips när KL förlorar i tvisten 2015 och slutligen 2019 i HD.

🚩Det är många händelser där inte HOL är inblandad överhuvudtaget som hon uppvisar ett stört beteende, så det kan knappast bero på honom allena.

🚩Hennes vrickade resonemang i intervjuerna att torpeder är smarta som tiger i förhör.

🚩Hennes arroganta uttalanden i media om ÅK och sin egen överskattade roll förbättrar inte bilden.

🚩Rent generellt (via dagboksblad, domar, utredningar och ärenden) beter hon sig rabiat.

🚩Hon sägs ha säkerställt sig att barnen inte är på plats innan skjutningen.

Därför ser jag henne som suspekt via en sammantagen bild om det så är beteendemässigt, hennes personlighet förutom upprepat mönster och att hon har motiv.

Jag tror också att hon lyckats glida i systemet (fått fördelar) via sitt forna ämbete och för att hon är en manipulativ kvinna.
Eller har iaf varit ...
Det ses rester av manipulativt beteende i intervjuerna och uttalanden i media - men hon lyckas inte framstå som trovärdig för fem öre.

Sen är det dock ett sju helvetes arbete att bevisa anstiftan oavsett om det gäller en slipad jurist eller gemene man.
Det vet hon.

Lugna er nu, jag har aldrig sagt att jag tror att Karin är oskyldig. Än mindre att jag hittar omständigheter till hennes fördel i detta. Det jag påtalar som gestaltar sig som fördelar, gäller Karin rent generellt.
Develi, du glömde en röd flagg: Hon greps på plats efter att direkt och enligt egen utsago tagit sig dit.

Men jag tycker någonstans att jag får skriva ut vad jag dykt på, även om jag inte kan bevisa någonting annat än erhållet medhåll från högst ett par andra skribenter.
Om vi säger såhär då, scenario - Snart går massmedia ut och berättar att Karin fått tillbaka sina beslag och är avskriven som misstänkt, kanske rent av bevisad inte vara mgm
Är det dax då, att börja leta alternativa gärningsmän?

Om svaret är ja, är mitt enkla råd att helt enkelt skippa att läsa mina inlägg. Det går att parallelldiskutera i flashbacktrådar.
Jag har ingen som helst agenda att övertala någon, allra minst anonyma internetskribenter här.
Jag svarar ju gärna om jag kan, även om jag ifrågasätts, men om ni tycker mina inlägg är ihåliga så behöver ni faktiskt inte lägga energi på dom.
Citera
2019-12-10, 09:25
Medlem
Objektiv fakta är att Karin är misstänkt men inte häktad, inte åtalad och inte dömd för skottlossningen eller för att vara dess anstiftare.

Så det måste finnas utrymme att titta på Henrik nu. Vilka fiender har han? Vilka konflikter har han varit i?
Citera
2019-12-10, 10:11
Medlem
Citat:
Objektiv fakta är att Karin är misstänkt men inte häktad, inte åtalad och inte dömd för skottlossningen eller för att vara dess anstiftare.

Så det måste finnas utrymme att titta på Henrik nu. Vilka fiender har han? Vilka konflikter har han varit i?

Man ska tänka brett men frågan är om du får nåt vettigt svar här. Den stora konflikten är ju med KL. Mordförsök börjar ju ofta med någon form av konflikt. Det skrämmande här är ju att KL mått sämre och sämre i och med att hon valt att hålla konflikten vid liv. Tyvärr har hon nog tagit ett ordentligt korkat beslut här för sitt eget välbefinnande. Hon kommer misstänkas för all framtid. Det tär på psyket som redan fått sig ett par törnar. Hennes relation med barnen kommer väl aldrig normaliseras igen. Lägger hon upp det rätt gentemot polis och åklagar e så skulle hon kunna komma rätt lindrigt undan. ”Han valde att ta med pistol själv. Var bara meningen att han skulle prata”. Ta några år på kåken och börja om sen. HOL är ju inte död. Hennes rykte är ju nu ändå förstört. Sonar hon så kommer folk behandla henne därefter sen. Istället får hon leva med det på sitt samvete om det är så att hon är skyldig och går fri. Jäkla ruttet liv alltså.
Citera
2019-12-10, 13:29
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Man ska tänka brett men frågan är om du får nåt vettigt svar här. Den stora konflikten är ju med KL. Mordförsök börjar ju ofta med någon form av konflikt. Det skrämmande här är ju att KL mått sämre och sämre i och med att hon valt att hålla konflikten vid liv. Tyvärr har hon nog tagit ett ordentligt korkat beslut här för sitt eget välbefinnande. Hon kommer misstänkas för all framtid. Det tär på psyket som redan fått sig ett par törnar. Hennes relation med barnen kommer väl aldrig normaliseras igen. Lägger hon upp det rätt gentemot polis och åklagar e så skulle hon kunna komma rätt lindrigt undan. ”Han valde att ta med pistol själv. Var bara meningen att han skulle prata”. Ta några år på kåken och börja om sen. HOL är ju inte död. Hennes rykte är ju nu ändå förstört. Sonar hon så kommer folk behandla henne därefter sen. Istället får hon leva med det på sitt samvete om det är så att hon är skyldig och går fri. Jäkla ruttet liv alltså.

För mig uppstår det ett trovärdighetsproblem däri, då man rimligtvis inte skickar någon med Billys våldskapital om det bara handlat om att samtala/meddela något.
Om Karin ligger bakom, finns det rimligtvis flertalet andra som hon kunnat använda sig av om det bara gällt att överlämna ett meddelande till Henrik.

Om hon åker på detta, kommer hon åka rätt hårt gissar jag.
Citera
2019-12-10, 22:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Lugna er nu, jag har aldrig sagt att jag tror att Karin är oskyldig. Än mindre att jag hittar omständigheter till hennes fördel i detta. Det jag påtalar som gestaltar sig som fördelar, gäller Karin rent generellt.
Develi, du glömde en röd flagg: Hon greps på plats efter att direkt och enligt egen utsago tagit sig dit.

Men jag tycker någonstans att jag får skriva ut vad jag dykt på, även om jag inte kan bevisa någonting annat än erhållet medhåll från högst ett par andra skribenter.

Om svaret är ja, är mitt enkla råd att helt enkelt skippa att läsa mina inlägg. Det går att parallelldiskutera i flashbacktrådar.
Jag har ingen som helst agenda att övertala någon, allra minst anonyma internetskribenter här.
Jag svarar ju gärna om jag kan, även om jag ifrågasätts, men om ni tycker mina inlägg är ihåliga så behöver ni faktiskt inte lägga energi på dom.
Jag frågar om du hittat nåt av möjligt värde - för att det är av intresse kring anstiftare oavsett vem. För att det vore väldigt bra om rättsfallet kan lösas:
Det primära i frågan kring en eventuell anstiftare torde vara att det blir löst oavsett vem det rör sig om.
Citat:
Om vi säger såhär då, scenario - Snart går massmedia ut och berättar att Karin fått tillbaka sina beslag och är avskriven som misstänkt, kanske rent av bevisad inte vara mgm
Är det dax då, att börja leta alternativa gärningsmän?
Jag har likaväl kollat om nåt av hans rättsfall i relativ närtid är av intresse för att skicka en torped, om det så vore sura kineser för att han fått ärenden upp i HD beträffande utlämningsavtal eller annat.

.... Det vill säga även om jag finner KL fortsatt högt upp på suspektometern av vad som hittills framkommit - och oavsett om hon vandrar som fortsatt misstänkt lös ute på gatorna.
Sistnämnda säger inte ett skit mer i dagsläget än att de inte har tillräckligt på henne.
Skriver sen tidningarna att hon är ute ur leken som misstänkt så må det vara hänt.

Det är mer än givet att en förundersökning ska ske utifrån objektivitetsprincipen, det finns i annat fall risk för backfire vid ett kommande åtal:
att eliminera alternativa gärningspersoner och stänga luckor för försvaret.
Här är det enbart på nivå diskussion i ett intressant rättsfall.

Anledningen till frågor när du skriver ut vissa namn i tråden är att det riskerar att ta dyrbar tid och fokus från förundersökningen om det är dåligt underbyggt och risk för blindskär snarare.
Det blir likaväl rätt ointressant för tråden om det inte framkommer minsta koppling till HOL. Oavsett om du pratar om parallelldiskussioner och att i annat fall scrolla.
Jag ser inte ens nåt bollande med potentiellt värde.

Så sensmoralen är rent generellt:
Alla spår av anstiftare är intressanta även bortom KL. Frågan är om det har bäring och just nu är frågan vad kopplingen är till den som namngivits.
En ganska basic reaktion på ett debattforum.
Citat:
För mig uppstår det ett trovärdighetsproblem däri, då man rimligtvis inte skickar någon med Billys våldskapital om det bara handlat om att samtala/meddela något.
Om Karin ligger bakom, finns det rimligtvis flertalet andra som hon kunnat använda sig av om det bara gällt att överlämna ett meddelande till Henrik.

Om hon åker på detta, kommer hon åka rätt hårt gissar jag.
Vad som vore intressant att veta är hur KL och BR isf fått kontakt - om hon nu är inblandad.
Har hon läst om hans eskapader och sökt kontakt? Har de gemensamma bekanta? Fått tips av nån?

Att hon skulle välja BR ser jag dock inte som värst förunderligt.
Dvs om hon a) eskalerat i takt med nederlagen (hämnd, vrede) och b) att hon önskar en känt kriminell torped som gillar större belopp och har möjligen akut behov av pengar?
Hans senaste rånplaner misslyckades, anbudet föreföll väl attraktivt.

Nu är han väl inte känd som nån Hitman direkt, men han har grov misshandel i bagaget i samband med rån, gillar att vifta med vapen och har domar för olaga vapeninnehav som "meriter".
Frågan är väl om han är mer van att hans offer reagerar med att stå stilla inne i banker och vid värdetransportrån än det som nu skedde i ett trapphus?

Det lär vara en förberedelsetid för att anskaffa torped. BR kom väl ut i juni.

KL verkar desperat under sommaren då hon skriver brev och ber rättsinstanser ringa upp henne. Skulle tro att hon är rätt medveten om att hon ligger brunt till, ihop med pressen att det är uppe i HD.

Skotten faller väldigt tätt efter domslut och kvällen innan hade nån skum person iakttagits av vittnen. Kan väl ha rekat och fått backa ur, tiden för skjutningen verkar dåligt vald.
Nästa morgon ringer KL och säkerställer sig att inga barn finns hemma innan skjutningen så det skulle väl kunna sammanfalla med akut ändrade planer.
Citera
2019-12-11, 02:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Vid det här laget borde något ha uppdagats ja. Helt rätt. Tiden har gått och än sålänge sitter alla förutom Billy lugnt i båten.

Hade det utmynnat i ett mord hade man väl hetsat lite mer här men HOL är ju enligt egen utsago rätt ok för stunden.
Äh, tre månader är ingenting.
Har du inte läst FUP gällande mordet vid Klissberget och HRA? Tog väl över två år men sen så åkte de fast i TR. Och HovR. Samt avslag HD.
Problemet är väl att hon inte har nåt rum.
Bad girl, bad girrl - Whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for you.
Citera
2019-12-11, 21:25
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Det kanske kommer svar snart. Det sitter väl fortfarande två personer häktade? Jag har inte sett några andra nyheter. Är det fortfarande två stycken som finner sig i situationen att vara häktade? Bevisningen är väl förmodligen övertygande och det kan även finnas bevis för vem som lejt skytten även om de inte frivilligt vill berätta.
Citera
2019-12-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det kanske kommer svar snart. Det sitter väl fortfarande två personer häktade? Jag har inte sett några andra nyheter. Är det fortfarande två stycken som finner sig i situationen att vara häktade? Bevisningen är väl förmodligen övertygande och det kan även finnas bevis för vem som lejt skytten även om de inte frivilligt vill berätta.

Det är väl bara en häktad för detta brott.
Om du räknar in folk som är häktade för annat brott så är det betydligt fler än 2. Tusentals
Trollvarning....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in