2019-12-11, 23:25
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Det är väl bara en häktad för detta brott.
Om du räknar in folk som är häktade för annat brott så är det betydligt fler än 2. Tusentals
Trollvarning....

Du undrar också ser jag.
Citera
2019-12-11, 23:41
Medlem
develis avatar
Är det här BR?
Artikel från 2004 om en då 38-årig Kumlarymling, ursprungligen från Växjö.

Asså.. Blondinbilly var ett skämt. 😂
Citat:
"Det var på förmidagen den 21 september 1992 som den då 27-årige mannen slog till mot en värdetransport på Dalbo i Växjö och kom över runt en miljon kronor.

Han hade då klätt ut sig till kvinna
men pekades senare ut av väktarna som utsattes för rånet. Det var hans första kända grova brott och han dömdes till sex års fängelse.
Sedan dess har han dömts för en rad grova brott.

Han är i dag 38 år gammal och räknas som en av de tyngst kriminellt belastade fångarna i landet och är dömd till ett ett av landets längsta fängelsestraff. "
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=354466
Via Google ses lite spår av "damen" (låst artikel Smålandsposten):
Citat:
Rånare i högklackat utförde miljonkuppen på Dalbo -

Klädd i högklackade skor, blommig kjol och peruk slog rånaren till mot en värdetransport på Dalbo i Växjö hösten 1992
.
Senast redigerad av develi 2019-12-11 kl. 23:45.
Citera
2019-12-12, 12:42
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är det här BR?
Artikel från 2004 om en då 38-årig Kumlarymling, ursprungligen från Växjö.

Asså.. Blondinbilly var ett skämt. 😂

Via Google ses lite spår av "damen" (låst artikel Smålandsposten):
.

Jag skrattade nästan ihjäl mig av ditt förra inlägg om BlondinBilly. Inte blev det bättre nu! Vilken "snubbe"!
Citera
2019-12-12, 20:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag skrattade nästan ihjäl mig av ditt förra inlägg om BlondinBilly. Inte blev det bättre nu! Vilken "snubbe"!
Jamen så dumt, haha. Det sammanföll ju rätt bra med peruken, den kanske var ljushårig. Synd det inte finns foto.
Det var ju kreativt.
Den som greps samtidigt med BR släpptes väl sen? Om jag inte minns fel så stod det väl i dagens juridik då det var dags för häktningsförhandlingen.
Citera
2019-12-13, 10:40
Medlem
Allt är så konstigt, jag åkte upp till Gävle i onsdags och var med på Olafsen häktningsförhandling för jag ville veta om han var inblandad i detta. Tyvärr fick jag gå ut ur salen ett tag på grund av stängda dörrar. Så jag blev inte klokare. Men det var två åklagare närvarande, hur ofta händer det under en häktning? Olafsen var med via en tv skärm.
Han blev häktad till 13 Januari.

Varför två åklagare?

Julia har varit gripen men släppt. Så ingen häktningsframställan på henne.

Måste starta en egen tråd om honom
Citera
2019-12-13, 12:04
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Allt är så konstigt, jag åkte upp till Gävle i onsdags och var med på Olafsen häktningsförhandling för jag ville veta om han var inblandad i detta. Tyvärr fick jag gå ut ur salen ett tag på grund av stängda dörrar. Så jag blev inte klokare. Men det var två åklagare närvarande, hur ofta händer det under en häktning? Olafsen var med via en tv skärm.

Varför två åklagare?

Tippar på att antingen så är det åklagaren och hans assisterande i samma fall eller två olika fall med varsin åklagare?
Citera
2019-12-13, 12:32
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:

Varför två åklagare?

Julia gripen, var det inte henne FO misshandlat nu igen? OT
Citera
2019-12-13, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Tippar på att antingen så är det åklagaren och hans assisterande i samma fall eller två olika fall med varsin åklagare?

Båda var kammaråklagare.
Citera
2019-12-13, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Julia gripen, var det inte henne FO misshandlat nu igen? OT

Jo men de har bott ihop i Gävle på Glaciärvägen 7 där han greps.
Citera
2019-12-13, 13:47
Medlem
Citat:
Jo men de har bott ihop i Gävle på Glaciärvägen 7 där han greps.

Fan vilken koll du har 🤣
Tråkigt bara att du inte har ngn koll alls vart han greps någonstans.
Ta reda på fakta innan du skriver ut ngt.
Kanske är bra om du inte skriver överhuvudtaget eftersom du inte har ngn som helst aning om detta

Puss o kram
Citera
2019-12-13, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet081417
Fan vilken koll du har 🤣
Tråkigt bara att du inte har ngn koll alls vart han greps någonstans.
Ta reda på fakta innan du skriver ut ngt.
Kanske är bra om du inte skriver överhuvudtaget eftersom du inte har ngn som helst aning om detta

Puss o kram

Citat:
Ursprungligen postat av Trollet081417
Tycker på riktigt synd om personer som blir utpekade och så illa diskuterade om.
Nu är självklart denna sida för att kunna diskutera m.m men detta trodde jag inte.
FO är också en människa med känslor och han pratas här som om att han vore ett vidrigt djur.
Synd att hans flickvän/familj kommer att bli påverkade av detta när FO sen kommer ut på grund av att någon ville honom så illa att denna person pekade ut honom och andra som inte kan respektera vad han gör för val i sitt liv.

Detta är fakta, han är värre än ett djur och det är förjävligt att hans flickvän skyddar honom så han kunnat skada så många människor.
Den gode Fredrik Olafsen har under 10 månader begått grova våldtäkter, 2 kidnappningar, misshandel mm.
Här finns häktningen jag var på i onsdags. Läs själva

https://minfil.com/Xd2d93E0n1/G_vle_TR_B_2913-19_Aktbil_38_H_ktningsframst_llan_nytillko_pdf
Senast redigerad av Efternamn08 2019-12-13 kl. 14:34.
Citera
2019-12-13, 14:47
Medlem
Citat:
Detta är fakta, han är värre än ett djur och det är förjävligt att hans flickvän skyddar honom så han kunnat skada så många människor.
Den gode Fredrik Olafsen har under 10 månader begått grova våldtäkter, 2 kidnappningar, misshandel mm.
Här finns häktningen jag var på i onsdags. Läs själva

https://minfil.com/Xd2d93E0n1/G_vle_TR_B_2913-19_Aktbil_38_H_ktningsframst_llan_nytillko_pdf

Finns anmälningar där som inte stämmer plus att du skriver att han greps i Gävle vilket absolut INTE stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in