2020-03-23, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Vad vet du dom det? Enligt HOL själv fanns det flera som skulle kunna vara ute efter honom. Så lägg ner skitsnacket. Flashback tar inte bort något för att hans biträde skriver till dom. Varför ljuger HOL?

G*reger?
Ja han kanske varit inne och viftat i tråden också eller via ombud men nån skjutning är han inte skyldig till. Nog bara en fullblodspsykopat som skulle låta skjuta sitt målsägandebiträde. Det och nåt annat klient-relaterat motiv faller på sin orimlighet. Baserat på det vi , polisen, HOL, Tobbe, mfl vet.

Det akuta hotet är och har varit KL.
Är man beredd att ta livet av sina barns far så är man en av de farligaste kvinnor som går lösa i Stockholm(?) just nu.

Jag struntar i om hans yngre kollegor hänger på Flashback eller om de haft anledning att skicka en skrivelse ”hit”.
Det nämndes i för korta ordalag för att du eller jag ska kunna dra någon fullständig slutsats om vad som skett.

Det som jag finner intressant dock är att han misstänkte att KL varit inne och vevat i A$AP-tråden. Han tillägger att det faktum att han figurerat i ”kändis-mål” är en trigger för henne. Vi får anta, du och jag, att han känner henne rätt bra vid det här laget. Borde ha rätt bra koll på hur hon uttrycker sig när hon kritiserar eller smutskastar honom.

Precis som jag skulle känna igen din agenda och linje här om du bytte användarnamn. Och då har vi inte levt ihop i många år som KL och HOL har. Då har man som sagt rätt bra koll på läget.
Citera
2020-03-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
G*reger?
Ja han kanske varit inne och viftat i tråden också eller via ombud men nån skjutning är han inte skyldig till. Nog bara en fullblodspsykopat som skulle låta skjuta sitt målsägandebiträde. Det och nåt annat klient-relaterat motiv faller på sin orimlighet. Baserat på det vi , polisen, HOL, Tobbe, mfl vet.

Det akuta hotet är och har varit KL.
Är man beredd att ta livet av sina barns far så är man en av de farligaste kvinnor som går lösa i Stockholm(?) just nu.

Jag struntar i om hans yngre kollegor hänger på Flashback eller om de haft anledning att skicka en skrivelse ”hit”.
Det nämndes i för korta ordalag för att du eller jag ska kunna dra någon fullständig slutsats om vad som skett.

Det som jag finner intressant dock är att han misstänkte att KL varit inne och vevat i A$AP-tråden. Han tillägger att det faktum att han figurerat i ”kändis-mål” är en trigger för henne. Vi får anta, du och jag, att han känner henne rätt bra vid det här laget. Borde ha rätt bra koll på hur hon uttrycker sig när hon kritiserar eller smutskastar honom.

Precis som jag skulle känna igen din agenda och linje här om du bytte användarnamn. Och då har vi inte levt ihop i många år som KL och HOL har. Då har man som sagt rätt bra koll på läget.

Så här är det ju att Flashback tar inte bort något alls. Han verkar ha stor koll på Flashback, och grinar för att någon skrivit dålig advokat. Sen skall saker som står om HOL bort och då skriver hans biträdande jurist till Flashback som tar bort ? Nä, för helvete det kan nog admins garantera att så inte är fallet, så han ljuger. Och kan han ljuga på det viset kan han ljuga om mycket mer. Skiter i vad han säger om K eftersom han redan visat att han ljuger.

Citat:
FL GW Jag har bara en kort fråga till dig. Vi/ jag ringde till dig när vi hade gripit en
misstänkt. Kommer du ihåg det?
HOL Ja, just de på morgonen där ja.
FL GW Då säger du till mig, om det var då eller det var på kvällen, du hade sett något namn
på Flashback. Var det något du kände igen det här namnet du såg på Flashback?
HOL Ja, just det bara generellt sett. Om du kände igen det sen tidigare eller. Nej det är bara ett
namn som vänner och anhöriga har nämnt från Flashback. Tidigare känner jag inte igen det.
Nej det gör jag inte.
FL GW Du trodde om jag inte minns fel att du sa att jag kan ha haft honom tidigare som
klient?
HOL Du tänker på namnet, kan jag nämna det eller? Det jag tänker på är Fredrik Olofsen.
FL GW Nej.
HOL Ja, du tänker på den som greps alltså.
FL GW Billy Rieloff!
HOL Nej men absolut. Så här är det. Jag kände igen namnet någonstans i bakhuvudet och sen
pratade jag med en kollega som sa att han var kliet på Altins i början av 90-talet. Men det är
ingen som jag haft att göra med och ingen som jag skulle tänka mig har haft några synpunkter
på mig. Utan att det är mest bara att man har klienter som förekommer. Som ibland man kan
fundera på, så. Nej jag har inte haft med honom att göra.
FL GW Som du vet. Skulle du komma ihåg det i sådana fall?
HOL Ja i vart fall om jag skulle kunna hjälpt till att. Hade jag jobbat med honom skulle jag
kommit ihåg det.
FL GW Att du haft honom som klient?
HOL Utan att det är mer att han skulle figurerat på byrån.
FL GW Som jag förstår det på dig har du mestadels haft ekonomisk brottslighet på sista tiden?
HOL Ja det har jag haft i huvudsak. Sedan har jag haft kanske 20 % av annan brottslighet

Den person som avskrevs och som klagar på tråden här . Urartad tycker han men han ville veta vilken advokat det handlade om.
Senast redigerad av Browser 2020-03-23 kl. 17:20.
Citera
2020-03-23, 17:42
Medlem
Combivals avatar
Man kan titta på Brottsjournalen ikväll. Om jag inte hörde helt fel sa GW i reklamen för programmet att utredningen tar tid då polisen inte får tag på den person som på goda grunder misstänks för att anstiftat detta. (Har Karin gått under jord?). Inte lätt att förhöra någon som håller sig gömd?
Citera
2020-03-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Man kan titta på Brottsjournalen ikväll. Om jag inte hörde helt fel sa GW i reklamen för programmet att utredningen tar tid då polisen inte får tag på den person som på goda grunder misstänks för att anstiftat detta. (Har Karin gått under jord?). Inte lätt att förhöra någon som håller sig gömd?

Men snälla du det är åtal nu. Dessutom har K med ombud begärt prövning av beslag hela tiden under utredningen. Nästa brottsjournal kommer väl 26 mars?

Citat:
GW om skjutne toppadvokaten: misstänkte säger
”Avsikten var att skrämma honom”

https://www.tv4play.se/program/brottsjournalen/12533920?first=12519814
Senast redigerad av Browser 2020-03-23 kl. 17:50.
Citera
2020-03-23, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
De flesta av oss kikar i fupen för att se om Billy kan fällas för detta eller om det finns mer info om den huvudmisstänkta KL.

Du däremot kikar i fupen och vänder och vrider även på små detaljer för att få brottsoffret HOL att framstå i dålig dager.

Utanför Flashback så finns det egentligen bara en person som lägger stor vikt vid att HOL också skulle vara en klandervärd person.

Kan du gissa vem?

Blir Billy fälld så tror jag HOL kan leva med det ja. Däremot tror jag inte han är nöjd med situationen och har inte varit det på många år.

Men han vinner tvister och spöar på torpeder så blodet stänker. Röstas fram som populäraste advokaten i Sverige.
Allt medans du har fullt sjå att smutskasta HOL i inlägg efter inlägg.
Då får du leva med att jag tycker att du inte har alla hästar hemma.

HOL har gått under jorden så nöjd och tillfreds är han inte.

Kanske dina varma ord om honom får han att må lite bättre för han läser ju flashback likaså gör hans biträdande jurist :

Citat Avel:

"Men han(HOL) vinner tvister och spöar på torpeder så blodet stänker. Röstas fram som populäraste advokaten i Sverige."
Citera
2020-03-23, 17:58
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Men snälla du det är åtal nu. Dessutom har K med ombud begärt prövning av beslag hela tiden under utredningen. Nästa brottsjournal kommer väl 26 mars?

https://www.tv4play.se/program/brottsjournalen/12533920?first=12519814

Skytten åtalas nu. Det utesluter inte att ett åtal (någon gång) kommer väckas mot en anstiftare.
Citera
2020-03-23, 17:59
Medlem
Citat:

KL förhör ligger i slasken. Undrar hur stor slasken är förresten?
Citera
2020-03-23, 18:01
Medlem
Citat:

Oj! Tack för tipset. Väldigt intressant om hon håller sig undan. Men får väl se vad som sägs i programmet först ja.
Citera
2020-03-23, 18:05
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Så här är det ju att Flashback tar inte bort något alls. Han verkar ha stor koll på Flashback, och grinar för att någon skrivit dålig advokat. Sen skall saker som står om HOL bort och då skriver hans biträdande jurist till Flashback som tar bort ? Nä, för helvete det kan nog admins garantera att så inte är fallet, så han ljuger. Och kan han ljuga på det viset kan han ljuga om mycket mer. Skiter i vad han säger om K eftersom han redan visat att han ljuger.

Den person som avskrevs och som klagar på tråden här . Urartad tycker han men han ville veta vilken advokat det handlade om.

Jodå, Flashback tar bort rätt mycket ska du se om du börjar titta dig runt här. Bland annat om något inlägg bryter mot reglerna så tas det bort. Bäst att du kollar med moderatorerna om du inte tror mig.

Jag har läst ett inlägg i ASAP tråden, när det begav sig, där en användare klagade på HOL. Har snabb kollat i ASAP tråden men inte hittat där vem som klagade på HOL, kanske det inlägget till och med är borttaget. Någon annan som hittat det?
Citera
2020-03-23, 18:06
Medlem
Citat:
Skytten åtalas nu. Det utesluter inte att ett åtal (någon gång) kommer väckas mot en anstiftare.

Din naivitet tyder på att du kanske aldrig följt brottsmål tidigare. Anstiftan enskilt bredvid detta mordförsöket blir inte så bra när FU är släppt Man kan i sin egen hjärna misstänka någon, men att inbilla sig att man fortgår samma utredning efter laga kraft vunnen dom är att framstå som imbecill. Att lägga ner ännu mer än dom 100 tals timmar på att leta misstänkt beställare är slöseri med tid och pengar och rättsväsendet går redan på knäna. Betänk nu att advokaten till K plockar ut det mesta i denna förundersökning och har således en hel del att titta på. Ganska meningslöst då man helst vill låsa in, sätta restriktioner och sedan åtala då personen inte fått veta något mer än vad den är misstänkt för.
Citera
2020-03-23, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Jodå, Flashback tar bort rätt mycket ska du se om du börjar titta dig runt här. Bland annat om något inlägg bryter mot reglerna så tas det bort. Bäst att du kollar med moderatorerna om du inte tror mig.

Jag har läst ett inlägg i ASAP tråden, när det begav sig, där en användare klagade på HOL. Har snabb kollat i ASAP tråden men inte hittat där vem som klagade på HOL, kanske det inlägget till och med är borttaget. Någon annan som hittat det?

Nu diskuterar vi skriverier från en hjälpreda som såg till att saker togs bort. Om du inte tror på regelverket här ombeds du läsa alla trådar med information från admin i den del av forumet som kallas Flashback. Och hjälper inte det skall jag ställa en rak fråga i den delen. Garanterar dig att inget tas bort på begäran utifrån på detta forumet.
Citera
2020-03-23, 18:07
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
KL förhör ligger i slasken. Undrar hur stor slasken är förresten?

Du tror inte det förhöret är i en egen förundersökning för anstiftan till mord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in