Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskbackare
Jag tyckte oxå i början att allt pekade på KL som anstiftare, mest för att hon blev uthängd i tidningarna samt att majoriteten här tyckte att så var fallet. Sen är det försvårande med hennes beteende på fyllan och allt som man läst här i tråden.
Fast vi inte vet så mycket mer idag så känns det ändå som att hon kanske inte har med det att göra. Fd gängmedlem som sitter häktad på sannolika skäl och vad jag vet ingen som helst koppling till KL.
Misstankarna har väl knappast stärkts emot KL för då hade hon ju varit anhållen på nytt och häktad.
Jag tror som jag skrivit innan att HOL är inblandad i något annat, förmodligen pengar som inte bytt ägare som överenskommet? Hursomhelst kan vi nog vara överens om att KL med tanke på tiden som gått knappast kommer att dömas som inblandad i detta?
Vid det här laget borde något ha uppdagats ja. Helt rätt. Tiden har gått och än sålänge sitter alla förutom Billy lugnt i båten.
Hade det utmynnat i ett mord hade man väl hetsat lite mer här men HOL är ju enligt egen utsago rätt ok för stunden. Jäkla jobbig sits ändå att ha den här relationen med sina barns mor. Misstänksamheten kommer finnas kvar. Ingen drömsits direkt för någon i ”familjen”.
Vi får hoppas på att de har bra på fötterna och kan döma och låsa in den som var så korkad och gick och sköt HOL. Nu kan ju Billy fundera på om det var så bra detta initiativ. Oavsett vems det var från början.
HOL känns som en klanderfri person. Hans bakgrund är typ fläckfri, ja det var det där med fortkörningen och fotbollslaget han hejar på då, och han har många förtroendeuppdrag och utbildar andra jurister.
Nu betyder ju inte det att han kan ha gjort något misstag tidigare som nu kommit ikapp honom. Finns väl otaliga exempel på sådant hos andra. Men ingen har hittat något så då får han vara den fläckfrie hyllade advokaten med expertis inom ekonomisk brottslighet tills nåt som talar emot det dyker upp.
Billys FUP kanske ger lite mer sen då för oss som tyckt hela grejen är rätt fascinerande och intressant.