2019-11-10, 22:30
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Inte det minsta om man har rent mjöl i påsen. Det var ju knappast han som granskades utan snarare KLs tillhörigheter som genomsöktes som frihetsberövad.

Kanske kändes pinsamt snarare att det offentliggjordes ett samröre?

Nej alla människor är ju olika, personligen hade jag inte velat ha massa okända snokandes i min lgh. Men mest av allt är det ju skämmigt inför grannarna och vad fan dom börjar skvallra om efter dom sett massa poliser springandes i huset.
Citera
2019-11-10, 22:32
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
När hon var anhållen så var ju det en uppgift hon inte själv röjde utan hon sade i intervjun att dagen efter sa polisen att dom hade listat ut det själva. Detta med listat ut tror jag man får gå lite bakvägen. Polisen visste att hon kom till brottsplatsen i Taxi. Det är en smal sak för polisen att ta reda på vilken taxibil hon anlänt i sedan är det bara att kontakta taxibolaget och få upphämtningsadressen av KL. Sedan att vi inte får veta namnet på den adressen är nog väl bevarat hos polisen.

Ja precis så var det ja, hon sa aldrig var utan polisen pusslade ihop det ändå.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag håller med dej,själv så skulle jag hellre gå med på husrannsakan än att riskera att bli misstänkt för att ha något med saken att göra,och ja jag kan förstå att det kan bli lite pinsamt med en massa poliser i ens hem men hellre pinsamt än att leva som misstänkt,så tänker jag i alla fall
Ja, och jag undrar fortfarande varför hon pladdrande om detta offentligt.
Likt annat konstigt hon vill förmedla via de två största media.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Visst, gärna. Läs lite bakåt i tråden så kan du hitta en hel del intressant information om en dam vid namn Karin Lilja. I princip allt som framkommit tyder på att hon är anstiftaren.

Nä, det är mest sladder och inga bevis gällande anstiftan. Däremot så ser vi en häktad på sannolika skäl vilket är ren konkret fakta. Karin är säkert föremål för åklagarens granskning, men det gäller att binda ihop säcken också vilket kan bli svårt. Henrik Olsson Lilja påstår att K är anstiftare vilket domstolen inte ansåg att det låg något i av värde.
Citera
2019-11-10, 22:42
Medlem
Citat:
Vet vi när Billy muckade från senaste fängelsevistelsen? Hur länge har han varit ute i frihet innan skjutningen mot HOL.

Senast som han frikändes var 3 juni 2019 och hade då suttit häktad sedan april för förberedelse till rån.
Citera
2019-11-10, 22:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jag skriver att en kvinna lätt kan manipulera och om KL var djupare engagerad med poliser vet jag inte.
Tyvärr brukar bilden framträda först retroaktivt. När det har eskalerat. Hur jävla dåligt skött olika anmälningar eller ärenden varit.
Har du glömt att Karin Cecilia Lilja ringde sin vän Kjell som då jobbade som internutredare hos polisen för att få hjälp när hon blev LOBad och blev avförd från HOLs lägenhet 1 augusti 2013?
Karin blev dömd för våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd efter den händelsen.
Den gången hon bet HOLs vän men blev frikänd från misshandel.
Numera jobbar Kjell på SU...

Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det är SU som sköter utredningen om skotten.

Låt Kjelle och hans kollegor sköta detta ifred nu.
Ja låt Kjell Fahlgren få hjälpa Karin Lilja ur knipan igen... hon brukar ju be honom om hjälp... och gjorde det i mail 2 juni 2016.
Man kan ju bli mörkrädd för mindre än när SU ska utreda någon som ber dom om hjälp

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kan SU sköta utredningen när åklagaren inte kommer från Särskilda åklagarkammaren?
(Att SU är inblandade på nåt sätt förstår man med tanke på hennes historik vad gäller polisärenden iofs.)

Aktuell åklagare är väl kammaråklagare L*ucas ”Klippan” E*riksson vid Citys åklagarkammare i Stockholm?
(Han som rattade ett uppmärksammat ärende med en kvinna som blev omhändertagen i tunnelbanan tidigare i år.)

Frågan är alltså om SU och ”Kjell-Brel” tar utredningsansvar i ärenden som ligger hos City åklagarkammare?

Kan KL ens vara anställd längre som domare eller dyl?
Ni kan ju alltid maila Kjell Fahlgren och fråga varför inte det blev en förundersökning om torpeden 2015... kjell.fahlgren@polisen.se
Citera
2019-11-10, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Senast som han frikändes var 3 juni 2019 och hade då suttit häktad sedan april för förberedelse till rån.
Tack, möjligen en källa?
Citera
2019-11-10, 22:49
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ja, och jag undrar fortfarande varför hon pladdrande om detta offentligt.
Likt annat konstigt hon vill förmedla via de två största media.

Ja,och är något som har skavt i mej sen intervjun så är det hennes uttalande om häktesdomaren när hon blev släppt,KL säger till media att vilken tur att det var hon som var domare på häktesförhandlingen det är precis som KL vill att folk ska tro att hon blev släppt pga någon sorts väntjänst och det verkar inte som hon begriper att hennes käft kan ställa till det för en massa människor som rör sej runt henne
Citera
2019-11-10, 22:49
Medlem
Citat:
Hon har en folkbokföringsadress det räcker så och det betyder att dom får godta det hon säger.

Både hon, HOL och polisen vet att det var några år sedan hon hade sin dygnsvila där.
De godtog inte. De tog reda på var hon bodde för tillfället. Nu bor hon på nåt annat ställe. Undrar hur många ställen hon campat på sedan skilsmässan.
Citera
2019-11-10, 22:50
Medlem
Citat:
Tack, möjligen en källa?

Gripen
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/tre-man-gripna-misstankta-for-forberedelse-till-ran

Åtal
https://www.vlt.se/logga-in/fagerstatrio-atalas-for-ranplaner-hade-storsandare-och-buntband-i-bilen

Frikännandet
https://sv-se.facebook.com/Fagersta/posts/1447773792040526
https://www.fagersta-posten.se/logga-in/kanda-brottslingar-friades-fran-ranplaner-nu-vill-de-ha-skadestand
Senast redigerad av Erzebet 2019-11-10 kl. 22:53.
Citera
2019-11-10, 22:52
Medlem
Citat:
Nä, det är mest sladder och inga bevis gällande anstiftan. Däremot så ser vi en häktad på sannolika skäl vilket är ren konkret fakta. Karin är säkert föremål för åklagarens granskning, men det gäller att binda ihop säcken också vilket kan bli svårt. Henrik Olsson Lilja påstår att K är anstiftare vilket domstolen inte ansåg att det låg något i av värde.

Även om KL nu var bekant med domaren så känner HOL KL bra mycket bättre än domaren som avgjorde häktningen. HOL har nog bra skäl att peka ut KL som anstiftaren.
Citera
2019-11-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Även om KL nu var bekant med domaren så känner HOL KL bra mycket bättre än domaren som avgjorde häktningen. HOL har nog bra skäl att peka ut KL som anstiftaren.

Domarna är mer korrekt ordval. Hovrätten hann inte få överklagan så kom svaret. Åklagarens häktningsframställan höll inte. Domaren i Tingsrätten och Hovrätten alltså Svea Hovrätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in