2019-11-05, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Är det inte Stockholms tingsrätt? Det enda jag hittar som startar imorgon kl 9:00 är det mål som Picasso angav.

Ja det är Stockholms tingsrätt.
Citera
2019-11-05, 15:21
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
Så Billy the Kid är i farten igen.

Tur för de inblandade att de har
anlitat en som vet hur man håller
käften. Ingen kanariefågel
där inte.

En kriminellt belastad chilenare som ser utvecklingsstörd ut av bilderna att döma, inte konstigt Lilja står på benen som en kung medan denne fjanten till brottsling antagligen får skaka galler framöver.
Citera
2019-11-05, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Nej mål B7489-18

Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ja det är Stockholms tingsrätt.

Det finns inget målnummer som kommer tas upp som har det nummer som du uppger, och som skall upp i Stockholms Tingsrätt. Något är fel här.

Edit: Finns inte ens ett målnr som börjar på B 74XX-XX. Så gärna rätt uppgifter om du har.
Senast redigerad av Picasso2 2019-11-05 kl. 15:33.
Citera
2019-11-05, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
Så Billy the Kid är i farten igen.

Tur för de inblandade att de har
anlitat en som vet hur man håller
käften. Ingen kanariefågel
där inte.

Kanariefågel eller ej men han verkar trivas bäst i buren.
Citera
2019-11-05, 15:30
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kanariefågel eller ej men han verkar trivas bäst i buren.

Du är bara bäst! Äntligen börjar det röra på sig i det här fallet.
Citera
2019-11-05, 15:32
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nu sitter jag utomlands, jag har en lite annorlunda tid. Jag har INTE ändrat något i artikelns text, utom att feta en mening av texten, som en liten känga till de som på ett mycket, mycket otäckt sätt har jagat och förnedrat en försvarslös sjuk människa.

Normalt är det väl sekretess på misstänkta, tills de blir häktade, väl?

Ingen behöver förnedra denna kvinna. Det sköter hon så bra själv. Om Karin i framtiden döms för anstiftan, kommer du även då dela ut kängor till de som ifrågasätter hennes omdömeslösa agerande?
Citera
2019-11-05, 15:34
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns inget målnummer som kommer tas upp som har det nummer som du uppger, och som skall upp i Stockholms Tingsrätt. Något är fel här.

Edit: Finns inte ens ett målnr som börjar på B 74XX-XX. Så gärna rätt uppgifter om du har.
Här är nog målet mot FO
https://minfil.com/4aS4c966ne
Citera
2019-11-05, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Här är nog målet mot FO
https://minfil.com/4aS4c966ne
Tack! Just den har jag också och har kollat upp målnr så det är ju rätt. Men Efternamn08 påstår att det skall tas upp imorgon i Sthlms tingsrätt, och det finns inget mål som ens BÖRJAR med B 74XX-X. Så antingen har det inte kommit upp än och då har Efternamn08 rejält med insiderinfo - eller så är hen en lögnare. Och det senare tror jag faktiskt inte.

Så kom igen nu Efternamn08, hur vet du att målet skall upp när det inte ens listats än på förhandlingsschemat?

Edit: Eller så är det en häktningsförhandling - och då står det ju faktiskt inte på schemat. Doh (den där sista var till mig själv - bäst att tillägga)
Senast redigerad av Picasso2 2019-11-05 kl. 15:44.
Citera
2019-11-05, 15:46
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Tack! Just den har jag också och har kollat upp målnr så det är ju rätt. Men Efternamn08 påstår att det skall tas upp imorgon i Sthlms tingsrätt, och det finns inget mål som ens BÖRJAR med B 74XX-X. Så antingen har det inte kommit upp än och då har Efternamn08 rejält med insiderinfo - eller så är hen en lögnare. Och det senare tror jag faktiskt inte.

Så kom igen nu Efternamn08, hur vet du att målet skall upp när det inte ens listats än på förhandlingsschemat?

Edit: Eller så är det en häktningsförhandling - och då står det ju faktiskt inte på schemat. Doh (den där sista var till mig själv - bäst att tillägga)

Målnumret du skrev avser ju rån och startar kl 9 imorgon.
Citera
2019-11-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Målnumret du skrev avser ju rån och startar kl 9 imorgon.

Japp, det var fel målnummer. Målnumret som avser Olaf*sen är B 7489-18. Det finns inte på listan. Jag tror nämligen inte det är själva rånmålet (huvudförhandlingen) det här handlar om nu - utan häktningsförhandlingen. Till en huvudförhandling kallas en hel mängd aktörer och det låter sig inte göras med två dagars varsel.
Citera
2019-11-05, 15:53
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Jävla skämt...

I morgon är det den 6 november, så det tog i princip 2 månader från skotten den 6/9 tills NFC hade tid att analysera DNA-proverna från trapphuset, där dom fick träff på Billy Rieloff som har klippkort hos tingsrätt och fängelser. Notera att detta var ett högprio-mål som hade högsta förtur, de hade alltså kunnat få träff på DNA-insamlingen redan runt den 7-9/9 om de tagit tag i proverna direkt. Varför ställer inte journalisterna lite kritiska frågor om detta.

Om ni kollar på alla artiklar om NFC ligger de idag på runt 1 år i svarstid på t.ex mordfall....
Helt huvudlöst att bara ha ett labb som"leverantör", dessutom utlokaliserat till Linköping.
Självklart kan ett labb som skall serva svenskt rättsväsende ligga vart som helst i Sverige och Linköping måste väl anses ligga centralt åtminstone för södra delen av nationen. Men att det enbart finns ett enda NFC är en rättsskandal av stora mått och obegripligt att inte polismyndigheten själva anmäler till.. ja, vem? Regeringen, Kungen?
Citera
2019-11-05, 15:57
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Japp, det var fel målnummer. Målnumret som avser Olaf*sen är B 7489-18. Det finns inte på listan. Jag tror nämligen inte det är själva rånmålet (huvudförhandlingen) det här handlar om nu - utan häktningsförhandlingen. Till en huvudförhandling kallas en hel mängd aktörer och det låter sig inte göras med två dagars varsel.

Låter rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in