2019-12-23, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Ja smart koppling. Haha. Nu är alla Sveriges kampsportare misstänkta. Jösses.

Ja, som du förhoppningsvis förstår, så är detta alltså ett försök till att hitta en koppling mellan två personer som är misstänkta i fallet.

Det är inte synonymt med att alla som sysslar med kampsport är misstänkta. Den slutsatsen får du själv stå för.
Citera
2019-12-23, 11:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Ja, som du förhoppningsvis förstår, så är detta alltså ett försök till att hitta en koppling mellan två personer som är misstänkta i fallet.

Det är inte synonymt med att alla som sysslar med kampsport är misstänkta. Den slutsatsen får du själv stå för.

Men kan det inte finnas någon gammal koppling mellan HOL och MGM:s. I någon rättsal någonstans i landet?

Eller att MGM:s (eller någon annan som har hyrt dem, dock INTE KL) har anlitat HOL i något personligt ärende.....

HOl är väl expert när det gäller att tvätta pengar, det är sådana klienter han har haft de sista åren i alla fall.

HOL fick väl gå på dagen efter ca 15 års anställning och partnerskap på Althins, och det pga oegentligheter med pengar.

Jag tror att det har försvunnit pengar, "osynliga svarta" pengar, från någon som är bra sur nu. Men min spekulation.
Citera
2019-12-23, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men kan det inte finnas någon gammal koppling mellan HOL och MGM:s. I någon rättsal någonstans i landet?

Eller att MGM:s (eller någon annan som har hyrt dem, dock INTE KL) har anlitat HOL i något personligt ärende.....

HOl är väl expert när det gäller att tvätta pengar, det är sådana klienter han har haft de sista åren i alla fall.

HOL fick väl gå på dagen efter ca 15 års anställning och partnerskap på Althins, och det pga oegentligheter med pengar.

Jag tror att det har försvunnit pengar, "osynliga svarta" pengar, från någon som är bra sur nu. Men min spekulation.

Det kan det absolut finnas - jag försökte bara se om det kunde finnas koppling mellan KL och MR.

Jag är inte ett fan av ”HOL är bad guy” teorin men jag är alldeles för oinsatt för att utesluta det. Kan fortsätta googlandet och se om jag kan hitta någon koppling här också

Lär åtminstone finnas 6 led bort (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separation)
Citera
2019-12-23, 12:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Det vore nog bättre att du.även skrev att det likaväl kan vara skvaller, spekulationer, förtal än att framställa det som fakta - eftersom det finns andra uppgifter i tråden om när han slutade som delägare och öppnade egen advokatbyrå:
För du själv har väl noll koll och ingen insyn?

FlashZack skriver:
Citat:
Däremot bör du avhålla dig från att sprida falska rykten om HOL:s s.k. ”affärer” (något stöd för dessa påståenden finns öht inte), liksom anledningen till att han lämnade Althin och startade egen firma. Du kan i stället fråga dig hur det kom sig att halva skaran medarbetare lämnade Althin i samma veva som HOL, varav tre följde med HOL till den nya byrån.

Den som själv befinner sig i Stockholms juristsväng vet att HOL har ett mycket gott rykte både som människa och advokat. Tro inte på allt du läser på FB.
Citera
2019-12-23, 12:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har hittat en (mycket) eventuell koppling mellan KL och MR som tyvärr bygger på att KL och FO har en koppling (där enda källan är Efternamn08).

M*kael Rönnkv*st rånade Loomis värdedepå i Umeå. R*kard Andersson (född -71) var en av de rånare som dömdes tillsammans med Mikael.

RA är en kampsportare som startat upp Hilti BJJ. Fredr*k Olafsen (född -77) är också en aktiv kampsportare i ungefär samma ålder (är dock nästan 7år emellan).

Kar*n L*lja har kanske en koppling till FO om man tror på Efternamn08.

OM det är så att FO både känner KL och RA så är kopplingen mellan KL och MR inte så många led bort (KL —> FO —> RA —> MR).

Men är denna koppling aktuell så borde FO sitta på en hel del förhör vid det här laget....
Ja, det vore av värde att veta om det finns kopplingar till de nuvarande misstänkta, dvs häktade BR och KL, dock på fri fot.
Vad jag inte får ihop gällande den som anhölls samtidigt med BR, dvs sekretess D enligt dagboksblad, är mediauppgifterna:
"Försatt på fri fot" enligt dagens juridik och följande ordval via AB vid senaste gripandet av den som togs in på förhör (och som sen släpptes men är fortsatt misstänkt dvs den ökände rånaren).
Alltså om FO.
Citat:
Tidigare i höst greps en 54-årig ökänd kriminell man misstänkt för att ha avlossat skotten. Enligt uppgifter till Aftonbladet knyts han till brottsplatsen genom ett dna-fynd. Han sitter sedan den 6 november häktad för mordförsök.

Vid polistillslaget anhölls även en misstänkt medhjälpare som senare släpptes fri.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/50QnP6/annu-en-misstankt-efter-mordforsoket-pa-stjarnadvokaten
Senast redigerad av develi 2019-12-23 kl. 12:46.
Citera
2019-12-23, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det vore av värde att veta om det finns kopplingar till de nuvarande misstänkta, dvs häktade BR och KL, dock på fri fot.
Vad jag inte får ihop gällande den som anhölls samtidigt med BR, dvs sekretess D enligt dagboksblad, är mediauppgifterna:
"Försatt på fri fot" enligt dagens juridik och följande ordval via AB vid senaste gripandet av den som togs in på förhör (och som sen släpptes men är fortsatt misstänkt dvs den ökände rånaren).
Alltså om FO.
Jag förstod inte helt vad du inte får ihop?
Citera
2019-12-23, 13:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Det kan det absolut finnas - jag försökte bara se om det kunde finnas koppling mellan KL och MR.

Jag är inte ett fan av ”HOL är bad guy” teorin men jag är alldeles för oinsatt för att utesluta det. Kan fortsätta googlandet och se om jag kan hitta någon koppling här också

Lär åtminstone finnas 6 led bort (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separation)

Det var ingen kritik mot dig.

För mig känns det ändå som att en domare vs en försvarsadvokat.......där är det försvarsadvokaten som faktiskt dagligen har kontakt med kriminella. En domare kommer inte på samma sätt, i så intim kontakt, med kriminella.
Å andra sidan var de ju gifta, kanska festade runt med kriminella, att KL drogs in på det sättet. Men bara mina egna funderingar....
Vad svårt det är att försöka googla fram vem som advokater har försvarat, bakåt.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det vore nog bättre att du.även skrev att det likaväl kan vara skvaller, spekulationer, förtal än att framställa det som fakta - eftersom det finns andra uppgifter i tråden om när han slutade som delägare och öppnade egen advokatbyrå:

FlashZack skriver:

Nu får du ta att både LÄSA rätt (HELA INLÄGGET) och CITERA RÄTT. Klipp inte bort det i citatet som du inte gillar!! För att få andra att framstå i dålig dager.....

Jag skrev att det var MIN SPEKULATION!!!!

Och vad FlashZack skriver, så har hen HELT RÄTT, man ska inte tro på allt man läser på FB.
Nu får du sluta att tulla på julspriten, du börjar bli inkonsekvent, och rörig!
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2019-12-23 kl. 13:51.
Citera
2019-12-23, 16:40
Medlem
[quote=develi|69692009]Det vore nog bättre att du.även skrev att det likaväl kan vara skvaller, spekulationer, förtal än att framställa det som fakta - eftersom det finns andra uppgifter i tråden om när han slutade som delägare och öppnade egen advokatbyrå:

Isåfall HOL's lyckliga stjärna! "M-Antoinette har ingen koll, ingen insyn" säger du.
Men utan tvekan NÅGON har! Varför varnas, hotas och jagas han?
Kan inte släppa vetskapen om exempelvis hur en psykopat gör alla andra skogstokiga runt sig - faktiskt typiskt!
God Jul alla!
Citera
2019-12-23, 21:02
Medlem
Citat:
Jag har hittat en (mycket) eventuell koppling mellan KL och MR som tyvärr bygger på att KL och FO har en koppling (där enda källan är Efternamn08).

M*kael Rönnkv*st rånade Loomis värdedepå i Umeå. R*kard Andersson (född -71) var en av de rånare som dömdes tillsammans med Mikael.

RA är en kampsportare som startat upp Hilti BJJ. Fredr*k Olafsen (född -77) är också en aktiv kampsportare i ungefär samma ålder (är dock nästan 7år emellan).

Kar*n L*lja har kanske en koppling till FO om man tror på Efternamn08.

OM det är så att FO både känner KL och RA så är kopplingen mellan KL och MR inte så många led bort (KL —> FO —> RA —> MR).

Men är denna koppling aktuell så borde FO sitta på en hel del förhör vid det här laget....

Jag (och många andra) har sett KL och FO ihop på krogen. Så Efternamn är inte enda källan. Hade Efternamn varit det hade man knappast sökt FO som man gjorde.
Citera
2019-12-23, 21:32
Medlem
Citat:

Jo jag fattade. Men att hitta en koppling på den nivån känns tunn. Väldigt tunn. Men det är bättre med försök i den riktningen, än ältande om KL.
Citera
2019-12-23, 23:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag förstod inte helt vad du inte får ihop?
Jo, så här menar jag - staplar upp det så blir det tydligare.

Enligt dagboksblad (8/11) som gäller för mordförsök HOL:

- Misstänkt KL (på fri fot, fortsatt misstänkt enligt media och ÅK)
- Misstänkt BR (häktad på sannolika skäl)
- Misstänkt "Anonym D" greps samtidigt som BR (försatt på fri fot/"som senare släpptes fri", ingen uppgift om fortsatt misstanke i media)

Samt nu nyligen:
- Misstänkt 53-åring, ökänd rånare (gripen, förhörd, försatt på fri fot men fortsatt misstänkt)

FO är väl inte på fri fot om han dels var anhållen i sin utevaro,. greps och det nu är rättegång i Gävle eller vart det nu var?
Senast redigerad av develi 2019-12-23 kl. 23:22.
Citera
2019-12-23, 23:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu får du ta att både LÄSA rätt (HELA INLÄGGET) och CITERA RÄTT. Klipp inte bort det i citatet som du inte gillar!! För att få andra att framstå i dålig dager.....

Jag skrev att det var MIN SPEKULATION!!!!

Och vad FlashZack skriver, så har hen HELT RÄTT, man ska inte tro på allt man läser på FB.
Nu får du sluta att tulla på julspriten, du börjar bli inkonsekvent, och rörig!
Nu har jag klippt bort. Förut la jag läsbar spolier - för att highlighta exakt det påstående jag bemötte.
Det är obekräftade uppgifter du tagit från tråden.
Att du spekulerar för övrigt betvivlas inte.

Men jag förstår av (över)reaktionen att poängen gick fram.

Ps spekulanten.
Jag är nykter och dricker aldrg sprit på jul, smuttar på sin höjd på en likör eller hemgjord glögg. Ds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in