2019-11-10, 22:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ja ok då är jag me.
Jag diskuterade främst utifrån tidigare attacker mot HOL och jämförde med annan kvinnlig misst. anstiftares framfart som en brandgata, men du fick mig osökt att fundera kring senaste soffsurfandet där nån var arg på henne.
Konstig kommentar.
Tar man in KL i sitt hem får man nog räkna med risk att dras med i sörjan ända bort till husrannsakan.
Eller skulle det hemlighållas?
Senast redigerad av develi 2019-11-10 kl. 22:05.
Citera
2019-11-10, 22:06
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag diskuterade främst utifrån tidigare attacker mot HOL och jämförde med annan kvinnlig anstiftares framfart som en brandgata, men du fick mig osökt att fundera kring senaste soffsurfandet där nån var arg på henne.
Konstig kommentar.
Tar man in KL i sitt hem får man nog räkna med risk att dras med i sörjan ända bort till husrannsakan.
Eller skulle det hemlighållas?

Du menar där dom gjorde husrannsakan när hon var anhållen för senaste anstiftan? Ja men hon sa ju också att hon inte ville berätta vart hon bodde just för att hon inte ville utsätta soffägaren för en husrannsakan.
Citera
2019-11-10, 22:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Du menar där dom gjorde husrannsakan när hon var anhållen för senaste anstiftan? Ja men hon sa ju också att hon inte ville berätta vart hon bodde just för att hon inte ville utsätta soffägaren för en husrannsakan.
Ja. Och det borde vederbörande ha tänkt på innan med tanke på KLs historik.

Vill han inte gå med på husrannsakan? Själv skulle jag inte tycka det vore nåt större problem om jag tillåtit en som misstänks ha försökt iscensätta mord campa hemma.
Det blir säkert omständligt och rörigt men med tanke på varför så vill man väl att rättvisa ska skipas. Inget att bli arg för, denna kan skylla sig själv.
Vem var det?
Citera
2019-11-10, 22:11
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Det fetade. Jag tycker det låter väldigt underligt att polisen godtar en sådan förklaring när det gäller ett grovt våldsbrott
Citera
2019-11-10, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det fetade. Jag tycker det låter väldigt underligt att polisen godtar en sådan förklaring när det gäller ett grovt våldsbrott

Hon har en folkbokföringsadress det räcker så och det betyder att dom får godta det hon säger.
Citera
2019-11-10, 22:17
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:

Vill han inte gå med på husrannsakan? Själv skulle jag inte tycka det vore nåt större problem om jag tillåtit en som misstänks ha försökt iscensätta mord campa hemma.
Det blir säkert omständligt och rörigt men med tanke på varför så vill man väl att rättvisa ska skipas. Inget att bli arg för, denna kan skylla sig själv.
Vem var det?

Tror det kan kännas rätt kränkande om polisen gör nerslag hemma fast man inget har att dölja, därför förmodar jag att KL inte ville utsätta innehavaren för detta och till en början inte sa vem/var hon övernattat. Och om jag inte minns fel så blev vederbörande sur. Vem det var har jag ingen aning om.
Citera
2019-11-10, 22:18
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974

Fast dom får ju vara nöjda med det man berättar,dock sa hon väl till slut adressen så dom kunde undersöka.
Citera
2019-11-10, 22:19
Avslutad
Citat:

Vem var det?
När hon var anhållen så var ju det en uppgift hon inte själv röjde utan hon sade i intervjun att dagen efter sa polisen att dom hade listat ut det själva. Detta med listat ut tror jag man får gå lite bakvägen. Polisen visste att hon kom till brottsplatsen i Taxi. Det är en smal sak för polisen att ta reda på vilken taxibil hon anlänt i sedan är det bara att kontakta taxibolaget och få upphämtningsadressen av KL. Sedan att vi inte får veta namnet på den adressen är nog väl bevarat hos polisen.
Citera
2019-11-10, 22:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Tror det kan kännas rätt kränkande om polisen gör nerslag hemma fast man inget har att dölja, därför förmodar jag att KL inte ville utsätta innehavaren för detta och till en början inte sa vem/var hon övernattat. Och om jag inte minns fel så blev vederbörande sur. Vem det var har jag ingen aning om.
Inte det minsta om man har rent mjöl i påsen. Det var ju knappast han som granskades utan snarare KLs tillhörigheter som genomsöktes som frihetsberövad.

Kanske kändes pinsamt snarare att det offentliggjordes ett samröre?
Citera
2019-11-10, 22:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
När hon var anhållen så var ju det en uppgift hon inte själv röjde utan hon sade i intervjun att dagen efter sa polisen att dom hade listat ut det själva. Detta med listat ut tror jag man får gå lite bakvägen. Polisen visste att hon kom till brottsplatsen i Taxi. Det är en smal sak för polisen att ta reda på vilken taxibil hon anlänt i sedan är det bara att kontakta taxibolaget och få upphämtningsadressen av KL. Sedan att vi inte får veta namnet på den adressen är nog väl bevarat hos polisen.
Ja, detta ville hon tydligen förmedla vitt och brett till hela Sverige.

Att hon inte ville uppge senaste säng, att denna bidde arg.
Citera
2019-11-10, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Eftersom de blev infitrerade så kanske det tog ett tag innan total tilllit infann sig igen?

K.L. har ju mumlat om tung organiserad brottslighet rätt länge.

Kom med förslag själv då.

Visst, gärna. Läs lite bakåt i tråden så kan du hitta en hel del intressant information om en dam vid namn Karin Lilja. I princip allt som framkommit tyder på att hon är anstiftaren.
Citera
2019-11-10, 22:29
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Inte det minsta om man har rent mjöl i påsen. Det var ju knappast han som granskades utan snarare KLs tillhörigheter som genomsöktes som frihetsberövad.

Kanske kändes pinsamt snarare att det offentliggjordes ett samröre?

Jag håller med dej,själv så skulle jag hellre gå med på husrannsakan än att riskera att bli misstänkt för att ha något med saken att göra,och ja jag kan förstå att det kan bli lite pinsamt med en massa poliser i ens hem men hellre pinsamt än att leva som misstänkt,så tänker jag i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in