Citat:
Ursprungligen postat av
flowerpott
Hej.
Har nu försökt göra mycket men det känns som att jag missar något, eventuellt. Jag söker därför input av er på flashback. Det är så att jag har skulder på 649.000 kronor (blanco). Äger ingen bil eller fastighet. Jag och min sambo med 2 barn bor i hyresrätt där min del av hyran ligger på 3500:-/månad.
Jag ansökte om skuldsanering hos kfm där jag fick tyvärr ett avslag då dem ansåg att jag har tillräckligt lång tid kvar att betala av lånen och bli skuldfri. Jag har även försökt få ihop ett lite större lån för att sänka månadskostnaden för att sedan beta av dem dyraste lånen, dock får jag ej något mer lån för att jag har en misskött kredit. Anledningen till den misskötta krediten är för att jag sökte skuldsaneringen hos KFM där den först blev prel. beviljad och då ville dem att jag skulle sluta betala mina räkningar för att jag skulle betala kfm 10.000:-/månad. Sedan blev det som jag skrev tidigare et avslag på saneringen och då började jag betala mina räkningar igen.
Min lön ligger på runt 26-28000:-/månad (skift-arbetare). Har även skattejämkning för att få allt att gå runt varje månad. Jag har även ringt till dem kreditföretagen jag har (13), för att få dem att pausa mina lån då jag kan snabbare betala av 1 lån i taget, utan resultat.
Kan även berätta lite om varför i hela fridens det kunde gå så här illa. Men jag tror det är helt oviktigt hur mitt liv har varit och fokusera istället på nuet.
Därför frågar jag nu er på fb om ni har några ytterligare idéer som jag kan göra?
Nej, jag tänker inte söka till lyxfällan då dem inte kan göra annat än att förödmjuka mig offentligt i tv.
Tack så länge!
Även tillägga att jag inte har någon som kan gå i borgen för mig.
Skumt att du inte fick igenom med tanke på att du har barn, är det nya skulder?
Jag gissar att spel och dobbel som har satt dig i denna skit?