Citat:
Ursprungligen postat av Vikvar
Tycker om den riktningen på tråden.
Nej det är inte speciellt kul, ville bli sjukvårdare i ett jägarförband men fick för kassa betyg i lumpen, dem är jävligt godtyckliga om du frågar mig. Men då får man omgruppera, så nu håller jag på att bli läkare. Förhoppningsvis kan jag känna en snarlik känsla på en akutvårdsavdelning som i soldatlivet.
Tänk till, gör något snarlikt. Inte flygledare, pilot då? Eller båtar, bilar, tåg?
Kanske bör förtydliga att min maskinexamen inte är densamma som sjöingenjörerna läser, jag kan alltså inte bli marint maskinbefäl endast på de kurser jag läser.
Anledningen till att jag inte valde sjöingenjör är precis samma som för dig när du valde att läsa till läkare (fast omvänt): att behöva vara i närheten av de som fick chansen att göra det jag drömde om och påminnas om varför jag gör det jag gör istället för det jag egentligen ville hade blivit för jobbigt för mig, så därför sadlade jag om totalt.
Men det viktigaste är ju trots allt att försöka göra det bästa av situationen, och även om man inte kan få sitt drömjobb så bör det ju finnas fler saker för de flesta som de tycker är åtminstone rimligt kul. Själv är jag långt ifrån missnöjd med att få chansen att räkna på materialslitage och krafter samt få leka lite med CAD, det är fasen så mycket bättre än att jobba på den lokala videobutiken med att rengöra lösgodisbehållare imho...