Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-09-18, 22:56
Medlem
MoonAngel88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZoltiR
Nae, så är det verkligen inte. Hyffsade kunskaper i engelska räcker i det här fallet.

Ok. bra att veta.
Vill även veta om det är krav på utseendet? (Ja, utseendet. Jag har blivit nekad till jobb pga att jag har piercingar och uttöjning.)
För att isåfall plockar jag bort det innan jag söker.
Citera
2007-09-18, 23:37
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoonAngel88
Ok. bra att veta.
Vill även veta om det är krav på utseendet? (Ja, utseendet. Jag har blivit nekad till jobb pga att jag har piercingar och uttöjning.)
För att isåfall plockar jag bort det innan jag söker.

Det är nog att rekommendera att du gör det innan du söker de flesta jobb.
Och då speciellt jobb där du faktiskt har fysisk kontakt gentemot kund.
Speciellt uttöjningen.
Citera
2007-09-20, 09:04
Medlem
Jag gjorde första testet igår. Ska bli intressant att se om jag klarade det. Det kändes ändå rätt okej, småsur för att jag vet att jag råkade sortera en del saker helt fel på sorteringstestet, men det var bara kanske 2-3.

Sort Red Square As Triangle!!!
Citera
2007-09-20, 09:09
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cavalera_
Börjar bli gammal nu (25) och vill börja plugga så snart som möjligt. Men nu har jag ingen aning om till vad. Fy FAN!!!!!!!

Gammal?
Citera
2007-09-20, 13:28
Medlem
Antar att litteraturen är på engelska så det skadar inte med bra kunspaper i språket. Sedan är instruktionerna i steg 2 på engelska precis som i steg 1 dock får man läsa en hel del mer. Upplevde dock inte språket som något problem utan det är snarare uppgifterna som sätter käppar i hjulet.

Kul att du gått vidare ZoltiR. Destinationsdelen kändes som sagt enkel dock lurade jag mig själv och gick ut alldeles för lugnt. Var i alla fall den känsla jag fick, känns tungt att jag förmodligen kuggat pga den fösta delen.
Citera
2007-09-20, 20:49
Medlem
ZoltiRs avatar
Ja, jag hoppas det gick bra. Kändes ju väldigt svårt efteråt att veta hur det gick, har inte direkt hört någon som berömt sig själv för hur bra det gick

Givetvis är det ju bra att ha engelskakunskaper, men det jag menade var att det behövs inte mer än normala för att klara testerna. Sen tar det inte så lång tid om man undervisasas på engelska att vänja sig in vid det och bli mer bekväm med det hela.
Citera
2007-09-22, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffar
ALLA som klarar av intagningskraven blir kallade till ett datorprov.
På de provet testas du i flera olika subkategorier.

Din förmåga att tänka i 3D, du ska kunna vrida och vända på en bild i huvudet utan problem.
Huvudräkning ska du klara av bra
Dina engelska kunskaper testas
och lite andra saker också
och till sist testas din förmåga att göra fler saker samtidigt... tex hålla koll på 10 flygplan i luften på en och samma gång med olika distanser mellan (både höjd och sidled) samt hastighet och sedan ska du enligt instruktioner hålla dessa separerade där du tillämpar ett par regler.

Tex om Plan A åker 40m/h fortare än Plan B så kommer den att intränga i Plan A's luftrum, då ska du se till att den inte gör det, genom att ge den order att åka högre/lägre eller svänga väst/öst, eller kanske också sänka hastigheten.
Men ibland kan du inte låta den sänka hastigheten eftersom instruktionen säger att planet ska vara framme vid flygplatsen en viss tidpunkt.

Det ÄR ett ansträngande jobb.. men för de lyckligt lottade som är duktiga är jobbet bra. Man stimuleras på många sätt. Och känner du att du har svårt att klara proven, då tycker jag knappast du ska försöka dig på utbildningen. För du kommer att testas på samma sätt under hela utbildningen. Tänk att ha ett halvår kvar och sedan kickas?

Jue längre in i utbildningen du kommer dessto mer och mer testas du på och mer saker du ska hålla reda på. Men när du klarat kursen och sedan ut till arbetslivet så vänjer du dig vid allt.

En liten fotnot Vänsterhänta har MYYYYYYYYYCKET större chans att lyckas. (Pga de områden av hjärnan de använder)
Vad skulle ni säga att av 10 elever är 7st vänsterhänta? Hur stor är risken?
Av dessa 7 vänsterhänta är 4st blonda tjejer. 1 brunett, och 2 killar.
Av de högerhänta är det OFTAST killar.

Så där rök mottot att blondiner är korkade
"Tex om Plan A åker 40m/h fortare än Plan B så kommer den att intränga i Plan A's luftrum, då ska du se till att den inte gör det, "

"Den" va? Vad är det som kommer tränga in i Plan A´s luftrum? En helikopter????
Citera
2007-09-22, 22:56
Medlem
MoonAngel88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurra
"Tex om Plan A åker 40m/h fortare än Plan B så kommer den att intränga i Plan A's luftrum, då ska du se till att den inte gör det, "

"Den" va? Vad är det som kommer tränga in i Plan A´s luftrum? En helikopter????

Superman.
(Stavningpoliser behöver vi nog inte med tanke på att det går att förstå hans mening ändå.)
Citera
2007-09-29, 13:36
Medlem
mr.nivas avatar
Åker ner till Arlanda och gör första testet i slutet av oktober så man hoppas ju på det bästa
Har CPL cert sedan tidigare och testerna för det var ju inte direkt lätta så jag hoppas att det kanske gav en någorlunda förberedning.
Citera
2007-09-29, 20:13
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.niva
Har CPL cert sedan tidigare
Men inte fått något jobb?
Eller varför ska du göra de testerna annars?
Citera
2007-09-29, 20:29
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cavalera_
exakt exakt exakt....
Precis just därför jag så jävla gärna vill bli FL.
Trodde verkligen att jag hade dom egenskaper som behövdes. Känns fan hopplöst nu. Provhelvete... Har iofs. inte fått testresultatet än men det kan omöjligt ha gått bra

Ni får ursäkta. Jag ska sluta lipa och tycka synd om mig själv.
Var bara tvungen...
Seriöst, vem fan vill ha dig som flygledare i en snöstorm?

Kan tänka mig följande scenario...

Chefen: Hörru har du koll på dina 10 plan?

Du: Mmmm, fan jävla skit jag tappade bort ett plan .....Äsch fan vad jag är värdelös jag ger upp......

*Planen kraschar och brinner. Megadöden inträffar tack vare person med dåligt psyke.....

Om du inte klarar en motgång gällande prov hur fan skall det då se ut om du hade lyckats och sedan råkat ut för följande scenario med kaos på dataskärmen?

Ta det som en man och gör något annat.
Citera
2007-09-29, 21:47
Bannlyst
Jag funderar också på att bli flygledare. Vad är det för tester ?

Jag tror iaf. jag kan klara av det för jag är ganska säker på att jag kan klara av det mesta som många andra människor också gjort.
Klarar jag inte av det får det bli ekonomi i Italien eller nåt annat skit.

Hursomhelst, du verkar ha lite dåligt självförtroende och det kanske är det som gick snett ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in