Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-08-27, 16:09
Medlem
Androass avatar
Hur hårt är det med synen? Jag har runt -5 på båda ögonen men använder ju givetvis glasögon/linser. Skulle de kunna godta mig om jag i övrigt uppfyller kriterierna?
Citera
2007-08-27, 17:55
Medlem
Cavalera_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Jag tänkte söka, problemet är ju att man inte kan testa sig igen när man misslyckats.

Finns det någon väg att komma runt det? Byta namn? :P

Satsar på att komma in först, det är nog lite säkrare. Någon som vet hur många % som blir antagna?

Är det många stolpskott som söker som inte riktigt har koll på vad de ger sig in på och försvinner direkt, har man störra chans om man kan mycket om yrket, har bra simultanförmåga osv. osv.?

man har ingen som helst fördel av att kunna yrket innan testerna.

det du kan göra är att göra proven i Maastricht (stavning) dom betalar resan och hotell, men det är lite svårare där nere. Dock får man göra om flera ggr. vilket man INTE får om man gör proven i sverige.

jag har hört att ca 70% faller bort i första testet och lika många i test 2. Är dock inte helt hundra på siffran.
Citera
2007-08-27, 17:55
Medlem
Cavalera_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androas
Hur hårt är det med synen? Jag har runt -5 på båda ögonen men använder ju givetvis glasögon/linser. Skulle de kunna godta mig om jag i övrigt uppfyller kriterierna?

kolla på www.trynorth.se för info.
Citera
2007-08-27, 23:08
Medlem
Cavalera_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killmekatzy
Trådstartaren åkte tyvärr ut i andra testomgången. Att klara alla tester, undersökningar och intervju till EPN är som att ta sig genom ett nålsöga.

För övrigt behöver man varken perfekt syn eller flygplansintresse för att bli flygledare

Får jag fråga hur du vet det?
Citera
2007-08-28, 00:47
Medlem
Hur gick det till slut?
Citera
2007-08-28, 20:04
Medlem
En länk som jag inte tror varit uppe förut på tal är www.bliflygledare.nu
Där fanns det en del matnyttigt.
Citera
2007-08-28, 21:18
Medlem
Du kan ju bli VTS-operatör också.
Det är som flygledare för fartyg. Går inte lika fort.....
Citera
2007-08-29, 16:50
Medlem
ZoltiRs avatar
De första proven du gör både i Maastricht och i Sverige är likadant. FEAST heter det, http://en.wikipedia.org/wiki/FEAST_test

Skillnaden är bara att i Maastricht så gör du hela testet på en dag, i Sverige gör du först en del och klarar du den är du välkommen till nästa, strip-testet + en liten pappersövning.

Testet är därför inte svårare att göra i Maastricht. Klarar du FEAST-testet i Sverige kan du även söka in till Maastricht, vice versa fungerar också.

Citat:
Ursprungligen postat av Cavalera_
det du kan göra är att göra proven i Maastricht (stavning) dom betalar resan och hotell, men det är lite svårare där nere. Dock får man göra om flera ggr. vilket man INTE får om man gör proven i sverige.

Citera
2007-08-29, 18:30
Medlem
Skeggabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cavalera_
Får jag fråga hur du vet det?

Du menar alltså att detta stämmer?
Citera
2007-08-31, 15:38
Medlem
haalåå!

gjorde feast testet för 3 dagar sen....

svårt: ja

ser inte mig själv som en idiot, brukar få rätt bra på olika tänkar/iq test...
men när jag kom in i salen där man gjorde testet kunde dom lika väl säga:
Välkommen till helvetet, och sedan slå av mitt näsben,,,haha fyfan va det sjukaste testet jag gjort iaf, de som klarat testen förtjänar all respekt.
Har inte fått resultatet än, men de lutar nog åt "fel" håll.
Citera
2007-08-31, 23:02
Medlem
Cavalera_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bondiga
haalåå!

gjorde feast testet för 3 dagar sen....

svårt: ja

ser inte mig själv som en idiot, brukar få rätt bra på olika tänkar/iq test...
men när jag kom in i salen där man gjorde testet kunde dom lika väl säga:
Välkommen till helvetet, och sedan slå av mitt näsben,,,haha fyfan va det sjukaste testet jag gjort iaf, de som klarat testen förtjänar all respekt.
Har inte fått resultatet än, men de lutar nog åt "fel" håll.

Kunde inte ha sagt det bättre själv
Citera
2007-08-31, 23:04
Medlem
Cavalera_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZoltiR
De första proven du gör både i Maastricht och i Sverige är likadant. FEAST heter det, http://en.wikipedia.org/wiki/FEAST_test

Skillnaden är bara att i Maastricht så gör du hela testet på en dag, i Sverige gör du först en del och klarar du den är du välkommen till nästa, strip-testet + en liten pappersövning.

Testet är därför inte svårare att göra i Maastricht. Klarar du FEAST-testet i Sverige kan du även söka in till Maastricht, vice versa fungerar också.

Men om man gör testerna där nere så blir man utsatt för rätt tuffa intervjuer (på engelska så klart) vilka man slipper i sverige till en början.
Har hört av folk som gjort "där nere" och hemma säger att det är lättare intervjuer här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in