Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-31, 16:52
Medlem
"Dear Applicant,

We would like to invite you for the phase 1 test here in Maastricht on Friday 24 September 2010."

Vilken enorm klump i magen jag fick av det här då. Någon som kan lugna mig lite?
Citera
2010-08-31, 17:17
Medlem
Jag försöker lugna ner mig själv genom att tänka att:
Yrket som flygledare kräver väldigt speciella typer, och antingen har man det eller så har man det inte. Testerna är gjorda för att hitta folk som är "trainable", och det handlar om din personlighet och dina egenskaper. Det är inget annat att göra än att se till att få en ordentlig natts sömn och sedan göra sitt bästa. Går det så går det
Citera
2010-08-31, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Jag försöker lugna ner mig själv genom att tänka att:
Yrket som flygledare kräver väldigt speciella typer, och antingen har man det eller så har man det inte. Testerna är gjorda för att hitta folk som är "trainable", och det handlar om din personlighet och dina egenskaper. Det är inget annat att göra än att se till att få en ordentlig natts sömn och sedan göra sitt bästa. Går det så går det

Fina tankar. Tack.

Någon som varit nere i Holland och gjort tester som vet hur många det är per omgång som gör dem? Lite nyfiken eftersom det måste kosta dem en förmögenhet.
Citera
2010-09-01, 18:31
Medlem
Kan någon som varit på Eurocontrol vara så snäll och tipsa mig om en smidig resväg? Vilken stad ska jag flyga till för att smidigast kunna ta mig till närmaste tågstation? Kanske det finns tågstation i anslutning till Amsterdams flygplats likt Arlanda och Kastrup? Jag har ingen aning....
Citera
2010-09-01, 18:50
Medlem
Jag kan inte göra det personligen, men jag vet några som kan:
http://www.pprune.org/atc-issues-18/
3e stickien från toppen.
Citera
2010-09-01, 23:33
Medlem
Timpsiiis avatar
Kan inte någon som varit vid Eurocontrol nere i Holland och gjort testerna berätta lite om vad ni fick göra?
Citera
2010-09-02, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Kan inte någon som varit vid Eurocontrol nere i Holland och gjort testerna berätta lite om vad ni fick göra?

http://becomeatco.blogspot.com/

Där kan du läsa en hel del. Hur går det med din ansökan?
Citera
2010-09-03, 20:08
Medlem
nexss avatar
När jag flög ner till Maastricht flög jag Köpenhamn - Bryssel sen tåg jag tåget därifrån till Maastricht. Det var riktigt smidigt ändå. I övrigt när det gäller info om testerna o så kan ni kolla min posthistorik i denna tråden så får ni reda på mycket Klarade alla tester där nere utom intervjun, men klarade den i Sverige + sökte som reservofficer vilket jag kom in på. Började faktiskt min utbildning nyss den 30e aug, den basic militära delen. Börjar plugga vid EPN nu i januari
Citera
2010-09-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nexs
När jag flög ner till Maastricht flög jag Köpenhamn - Bryssel sen tåg jag tåget därifrån till Maastricht. Det var riktigt smidigt ändå. I övrigt när det gäller info om testerna o så kan ni kolla min posthistorik i denna tråden så får ni reda på mycket Klarade alla tester där nere utom intervjun, men klarade den i Sverige + sökte som reservofficer vilket jag kom in på. Började faktiskt min utbildning nyss den 30e aug, den basic militära delen. Börjar plugga vid EPN nu i januari

Kul för dig. Hur köpte du tågbiljetter? På plats eller online?
Citera
2010-09-04, 15:03
Medlem
Vidichs avatar
Tjena allihopa. Har lite frågor angående utbildningen till flygledare. Klarade första testfasen innan sommaren och ska skriva fas 2 om ett par dagar. Låt säga att jag klarar det testet också osv. Vad händer sedan? Måste jag söka till LiUs Flygtrafik utbildning eller har jag andra alternativ också? Såg att antagningskraven var ganska höga för att komma in på LiUs utbildning, föra höga för mina betyg, vad händer då? Jag har ju liksom klarat Luftfartsverkets tester, ger det ingenting?

tack på förhand
Citera
2010-09-04, 17:50
Medlem
nexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidich
Tjena allihopa. Har lite frågor angående utbildningen till flygledare. Klarade första testfasen innan sommaren och ska skriva fas 2 om ett par dagar. Låt säga att jag klarar det testet också osv. Vad händer sedan? Måste jag söka till LiUs Flygtrafik utbildning eller har jag andra alternativ också? Såg att antagningskraven var ganska höga för att komma in på LiUs utbildning, föra höga för mina betyg, vad händer då? Jag har ju liksom klarat Luftfartsverkets tester, ger det ingenting?

tack på förhand

Om du klarar alla deras tester får du ett elevbevis du kan använda för att få betydligt högre "betyg" när du söker. +0,5 på hp, +5 på betyg. Det ända du kan göra förutom LiU är reservofficer, kräver dock att du gjort lumpen samt klarar alla försvarsmaktens krav på officer (och vill detta).
Citera
2010-09-04, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nexs
Om du klarar alla deras tester får du ett elevbevis du kan använda för att få betydligt högre "betyg" när du söker. +0,5 på hp, +5 på betyg. Det ända du kan göra förutom LiU är reservofficer, kräver dock att du gjort lumpen samt klarar alla försvarsmaktens krav på officer (och vill detta).

Antar att lumpenkravet ersätts med slutförd GMU-utbildning fr.o.m nästa år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in