Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-07-15, 15:28
Medlem
Nu fick jag svar från Eurocontrol om att komma ner för fas 1 den 3:e Augusti. Någon annan som ska ner samma dag?
Citera
2010-07-16, 15:04
Medlem
larsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaampan
Nu fick jag svar från Eurocontrol om att komma ner för fas 1 den 3:e Augusti. Någon annan som ska ner samma dag?

Haha! Jag har också fått klartecken för 3:e Augusti. Vi kanske ska snacka ihop oss om resor? Kanske åka tillsammans? Jag lutar mot att åka till bryssel från arlanda och sedan ta expresståget dit men jag måste först åka från luleå/skellefteå till arlanda så jag måste få tiderna att stämma ihop.

Om du är intresserad så kan du skicka ett pm så kan vi snacka ihop oss.

Om inte så undrar jag ifall någon annan som gjort testerna kan dela med sig om hur de gick tillväga med tanke på resor / vad man ska tänka på.

MVH
Citera
2010-07-22, 22:39
Medlem
Timpsiiis avatar
Verkar som om det tar väldigt länge att bli färdigutbildad flygledare?

Först skicka in betygen och vänta på granskning, sedan göra 4 tester som kan ta lång tid emellan?

Sedan efter det 3-4 år på Linköpings universitet, för att sedan åka tillbaka till sturup och bli färdigutbildad.

Har länge velat bli flygledare men nu när jag ser detta, samt att jag är tvungen att plugga upp sv b och matte c till VG. Därmed kan det ta ca 5-6 år innan man är färdigutbildad så nu är jag inte alls säker på det, även om jag verkligen vill göra det jättemycket! :S
Citera
2010-07-22, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Verkar som om det tar väldigt länge att bli färdigutbildad flygledare?

Först skicka in betygen och vänta på granskning, sedan göra 4 tester som kan ta lång tid emellan?

Sedan efter det 3-4 år på Linköpings universitet, för att sedan åka tillbaka till sturup och bli färdigutbildad.

Har länge velat bli flygledare men nu när jag ser detta, samt att jag är tvungen att plugga upp sv b och matte c till VG. Därmed kan det ta ca 5-6 år innan man är färdigutbildad så nu är jag inte alls säker på det, även om jag verkligen vill göra det jättemycket! :S

3 terminer är det väl på LiU?
Dock kan du ju söka via t.ex. Eurocontrol så får du en kortare utbildning. Danmark kan du också söka om du vill.
Citera
2010-07-22, 23:41
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
3 terminer är det väl på LiU?
Dock kan du ju söka via t.ex. Eurocontrol så får du en kortare utbildning. Danmark kan du också söka om du vill.

Ok! Fast då måste man ju ändå ha gått på universitet för att få söka till Eurocontrol.
Citera
2010-07-22, 23:56
Medlem
Varför tror du att man måste det? Såvitt jag vet stämmer det inte nämligen (även om jag inte orkar dra upp deras sida nu och kolla)
Citera
2010-07-23, 13:05
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Varför tror du att man måste det? Såvitt jag vet stämmer det inte nämligen (även om jag inte orkar dra upp deras sida nu och kolla)

Aha vänta nu, jag kanske läste det lite för fort. Jag trodde att man var tvungen att ha gått ut något universitet, men såhär står det i alla fall på ett av antagningskraven:

"have successfully completed secondary education at an advanced level (university entrance level)"

I så fall betyder det väl att man "bara" ska ha behörigheten att kunna gå på ett universitet?
Senast redigerad av Timpsiii 2010-07-23 kl. 13:07.
Citera
2010-07-23, 13:06
Medlem
Timpsiiis avatar
ursäkta.... dubbelpost -.-
Citera
2010-07-23, 15:24
Medlem
Citat:
Aha vänta nu, jag kanske läste det lite för fort. Jag trodde att man var tvungen att ha gått ut något universitet, men såhär står det i alla fall på ett av antagningskraven:

"have successfully completed secondary education at an advanced level (university entrance level)"

I så fall betyder det väl att man "bara" ska ha behörigheten att kunna gå på ett universitet?

Precis, du ska med andra ord ha ett slutbetyg från gymnasiet
Citera
2010-07-24, 15:23
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Precis, du ska med andra ord ha ett slutbetyg från gymnasiet

Okej men man behöver ingen direkt förkunskap eller? Utan man utbildas hos eurocontrol? Inga speciella betygskrav lr så, engelska är väl det enda direkta man MÅSTE kunna från början?

Eller har man överhuvudtaget ingen chans att komma in om man är helt ny, jämfört med någon som kanske har jobbat i 2-3 år?
Senast redigerad av Timpsiii 2010-07-24 kl. 15:32.
Citera
2010-07-25, 15:28
Medlem
Citat:
Okej men man behöver ingen direkt förkunskap eller? Utan man utbildas hos eurocontrol? Inga speciella betygskrav lr så, engelska är väl det enda direkta man MÅSTE kunna från början?

Eller har man överhuvudtaget ingen chans att komma in om man är helt ny, jämfört med någon som kanske har jobbat i 2-3 år?

Enda kravet är Engelskan och Ma C alt. Ma D.
Citera
2010-07-25, 15:33
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaampan
Enda kravet är Engelskan och Ma C alt. Ma D.

Till eurocontrol? :S

Det står det ingenting om, men jag vet att det krävs för utbildning i sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in