Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-10-16, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wezzzz
Mailade med en kvinna från EPN och skillnaden i utbildningslängd blir alltså i framtiden 3,5-4 år mot dagens 2-2,5 år.
Vilket jag som kommer vara 28 innan jag ens är behörig för o söka tycker känns skitsurt!

Min fråga till er kunniga är: hur söker man in på naviair eller norska motsvarigheten? Går det överhuvudtaget eller är EPN gemensamt? Nån som kan länka till någon sida? Har hittat till Naviairs men det står inte nåt om hur man söker.

Här söker du till dansken:http://www.flyveleder.com/
Norsken hittar du här:http://www.avinor.no/avinor/karriere/10_Flygelederutdanning

Norrmännen ska för övrigt köra sin utbildningen i USA (North Dakota) framöver
Citera
2009-10-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m99
Här söker du till dansken:http://www.flyveleder.com/
Norsken hittar du här:http://www.avinor.no/avinor/karriere/10_Flygelederutdanning

Norrmännen ska för övrigt köra sin utbildningen i USA (North Dakota) framöver

Tack som fan!
Vet du utbildningslängden för respektive land?
Kan självklart kolla det men tänkte om du visste.
Citera
2009-10-16, 22:16
Medlem
Någon som har koll på kostnaden för att plugga i usa eller andra länder utanför EU?
Senast redigerad av Slaampan 2009-10-16 kl. 22:20.
Citera
2009-10-17, 20:55
Medlem
Det är dyrt, och det är i min mening helt idiotiskt att betala för en flygledarutbildning. Risken är att du betala en halv miljon för att upptäcka att du inte har kapacitet nog. Det är illa nog som det med att man får ta lån för en utbildning där du blir kickad om du inte presterar, och som if so inte lämnar en med något användbart.

Testa eurocontrol eller nåt istället så får du tom betalt för att gå
Citera
2009-10-18, 04:35
Medlem
nexss avatar
Inte långt kvar tills man åker till holland o gör sina tester nu!
Citera
2009-10-18, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merlinburen
Det är dyrt, och det är i min mening helt idiotiskt att betala för en flygledarutbildning. Risken är att du betala en halv miljon för att upptäcka att du inte har kapacitet nog. Det är illa nog som det med att man får ta lån för en utbildning där du blir kickad om du inte presterar, och som if so inte lämnar en med något användbart.

Testa eurocontrol eller nåt istället så får du tom betalt för att gå

Låter nästan för bra det där med eurocontrol!
Citera
2009-10-22, 16:19
Medlem
Fick idag ett samtal efter lång väntan om att komma på intervju.

Har hunnit starta en annan utbildning i väntan då jag fick en mer negativ bedömning än att jag skulle på intervju i år.

Jag ska ner i slutet på året och har då börjat fundera lite. Jag har tidigare läst (men kan tyvärr inte hitta det) att man kan välja att skjuta upp sin kursstart (Om det nu blir aktuellt, kanske hinner klart med min nuvarande utbildning om tidigare rykten stämmer med kursstarter 2011-2012). Stämmer det att man kan skjuta upp den?
Citera
2009-10-23, 02:20
Medlem
nexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nexs
Inte långt kvar tills man åker till holland o gör sina tester nu!

Tillbaka från testerna, klarade phase 1, väntar på resultat från phase 2! Bara att hoppas alltså!
Citera
2009-10-26, 13:37
Medlem
nexss avatar
Citat:
Tillbaka från testerna, klarade phase 1, väntar på resultat från phase 2! Bara att hoppas alltså!

Bär åter till Eurocontrol för situational tests + eventuell intervju den 11 november
Citera
2009-10-26, 14:57
Medlem
Citat:
Bär åter till Eurocontrol för situational tests + eventuell intervju den 11 november

med andra ord, du klarade phase 2?
Citera
2009-10-26, 18:08
Medlem
nexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaampan
med andra ord, du klarade phase 2?

Japp, dock har jag mixtrat ihop uttrycken lite, det jag gjorde var phase 1, men det var del 2 på phase 1 jag väntade på. Det jag skall åka till nu är phase 2 + 3 (bara 3 om man går vidare såklart). Hoppas starkt på detta!
Citera
2009-10-27, 01:15
Medlem
Citat:
Japp, dock har jag mixtrat ihop uttrycken lite, det jag gjorde var phase 1, men det var del 2 på phase 1 jag väntade på. Det jag skall åka till nu är phase 2 + 3 (bara 3 om man går vidare såklart). Hoppas starkt på detta!

Aha, men tänkte på det med intervjun, ifall den är en extra chans att komma in eller en del man måste ta sig igenom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in