Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-10-15, 17:47
Medlem
Nej klart inte alla blir ws men det är det hållet det går åt och ja jag räknade ihop twr e/w gnd w/n/e
Citera
2009-10-15, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slabby
Nej klart inte alla blir ws men det är det hållet det går åt och ja jag räknade ihop twr e/w gnd w/n/e

Och så glömde du en position (totalt 7+ws).

Och jag förstår inte vad du menar med "men det är det hållet det går åt"?

Vill du inte svara på hur långt du har kommit i utbildningen?
Citera
2009-10-15, 21:25
Medlem
Ernie Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m99
Och så glömde du en position (totalt 7+ws).

Och jag förstår inte vad du menar med "men det är det hållet det går åt"?

Vill du inte svara på hur långt du har kommit i utbildningen?

Att starta beef i en tråd om flygledaryrket måste ju ändå vara någon sorts rekord? Känns helt onödigt, alla kan väl få bidra med det de vet/tror/har hört...?
Citera
2009-10-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie Ball
Att starta beef i en tråd om flygledaryrket måste ju ändå vara någon sorts rekord? Känns helt onödigt, alla kan väl få bidra med det de vet/tror/har hört...?

Givetvis. Inte min mening att tjafsa. Undrade bara över vad som låg bakom påståendena och vilken kunskapsnivå personen hade. Mest för att få reda på hur insatt personen egentligen är och hur mkt man kan lita på informationen.

Men som vanligt ska man ta allt man läser på internet med en nypa salt..
Citera
2009-10-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaampan
Aha, okej! Men då kör jag på direkt!

Utbildningen kommer att förändra sig framöver.

"Flygledarutbildningen kommer fr o m hösten 2010 att akademiseras och föras in i Linköping Universitets program, LiU blir därmed huvudrekryteringsväg. Utbildningen innehåller bl a:
-Flygtrafik och logistik
-Flygledarutbildning; initial training samt unit training.
Detta ger en Kandidatexamen i logistik, 180 hp och efter godkänd flygledarutbildning; flygledarcertifikat."

http://bliflygledare.nu/nyheter/
Citera
2009-10-15, 23:15
Medlem
Citat:
Utbildningen kommer att förändra sig framöver.

"Flygledarutbildningen kommer fr o m hösten 2010 att akademiseras och föras in i Linköping Universitets program, LiU blir därmed huvudrekryteringsväg. Utbildningen innehåller bl a:
-Flygtrafik och logistik
-Flygledarutbildning; initial training samt unit training.
Detta ger en Kandidatexamen i logistik, 180 hp och efter godkänd flygledarutbildning; flygledarcertifikat."

http://bliflygledare.nu/nyheter/

Eftersom jag går sista året på gymnasiet så vet jag inte så mycket om universitet. Alltså kan någon vara snäll att översätta lite enkelt?

Ska man gå en kurs innan testerna eller vad gäller?
Citera
2009-10-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie Ball

Tack lite det jag kände med. men m99 anser sig väll veta mer än jag så jag behövs inte här längre då.
Citera
2009-10-16, 06:09
Medlem
Citat:
Eftersom jag går sista året på gymnasiet så vet jag inte så mycket om universitet. Alltså kan någon vara snäll att översätta lite enkelt?

Ska man gå en kurs innan testerna eller vad gäller?

Blir en högskoleutbildning av det hela där det förutom dagens utbildning även kommer att ingå ett par terminer av andra teoretiska ämnen.

Så här är det tänkt:
http://www.lith.liu.se/il/protokoll/bilagor/2009/09-4/pilk09.4.8.pdf
Citera
2009-10-16, 09:43
Medlem
De har alltså bara slängt på en kurs, inte ändrat något annat
Citera
2009-10-16, 16:21
Medlem
Ernie Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slabby
Tack lite det jag kände med. men m99 anser sig väll veta mer än jag så jag behövs inte här längre då.

Äh skärp dig, martyrer behöver vi inte heller.
Citera
2009-10-16, 17:15
Medlem
Citat:
De har alltså bara slängt på en kurs, inte ändrat något annat

Ja så kan man kanske uttrycka sig....

Handlar dock om 3 terminer på högskolan i Linköping kompletterat med ytterligare 14 hp distansstudier + ett examensarbete utöver den vanliga flygledarutbildningen.
Citera
2009-10-16, 19:14
Medlem
Citat:
Blir en högskoleutbildning av det hela där det förutom dagens utbildning även kommer att ingå ett par terminer av andra teoretiska ämnen.

Så här är det tänkt:
http://www.lith.liu.se/il/protokoll/bilagor/2009/09-4/pilk09.4.8.pdf

Mailade med en kvinna från EPN och skillnaden i utbildningslängd blir alltså i framtiden 3,5-4 år mot dagens 2-2,5 år.
Vilket jag som kommer vara 28 innan jag ens är behörig för o söka tycker känns skitsurt!

Min fråga till er kunniga är: hur söker man in på naviair eller norska motsvarigheten? Går det överhuvudtaget eller är EPN gemensamt? Nån som kan länka till någon sida? Har hittat till Naviairs men det står inte nåt om hur man söker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in