Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-06-13, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyril
Nej, det måste man inte. Jag talar bara svenska och engelska, och liiite spanska. Inte det minsta holländska. Så länge man klarar engelskan är det lugnt, även om det är meriterande att kunna flera språk. Fler krav än engelska finns det dock inte, som tur är.

Okej!
Citera
2009-06-14, 06:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 01RFW
Varför det?
Jag har själv gjort och klarat testerna.
Jag får den uppfattningen. Tråden var 'död', sen helt plöstligt trillar det in folk som knappt kan stava men som har klarat testerna. Sedan nämns inga konkreta exempel på vad som kommer på testerna utan det är mer "yeeah jag klarade testerna shiiit" haha, låter inte som potentiella flygledare precis.
Citera
2009-06-15, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purplesprite
Jag får den uppfattningen. Tråden var 'död', sen helt plöstligt trillar det in folk som knappt kan stava men som har klarat testerna. Sedan nämns inga konkreta exempel på vad som kommer på testerna utan det är mer "yeeah jag klarade testerna shiiit" haha, låter inte som potentiella flygledare precis.

Tja, min reaktion när jag fick reda på att jag fick börja på Eurocontrol var snarlik den du beskriver.. säkert ännu mer barnslig.. Däremot betyder inte det något, utan snarare att jag har en härlig sida och positiv/glad sida vid sidan av min yrkessida.. Men sen är det ju bara att välja vad man vill tro..
Citera
2009-06-15, 17:44
Medlem
Rotmosrullens avatar
Ska skicka in ansökan på onsdag (måste fixa synundersökning först), någon som vet hur länge det dröjer innan man får göra själva testet?
Citera
2009-06-16, 23:32
Bannlyst
Citat:
Tja, min reaktion när jag fick reda på att jag fick börja på Eurocontrol var snarlik den du beskriver.. säkert ännu mer barnslig.. Däremot betyder inte det något, utan snarare att jag har en härlig sida och positiv/glad sida vid sidan av min yrkessida.. Men sen är det ju bara att välja vad man vill tro..
Du är en av få som jag faktiskt tror på.
Citera
2009-06-16, 23:41
Medlem
Worezs avatar
Hur mycket synfel får man ha?
Citera
2009-06-16, 23:57
Medlem
Ernie Balls avatar
"Synskärpa på vardera ögat med eller utan korrektion minst 0,7. Synskärpa mätt med båda ögonen skall vara minst 1.0."

Från http://www.bliflygledare.nu
Citera
2009-06-17, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purplesprite

Vad har du själv för erfarenhet av testerna/utbildningen?
Citera
2009-06-19, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 01RFW
Vad har du själv för erfarenhet av testerna/utbildningen?

Ah, en befogad fråga! =)

Jag gjorde FEAST-testerna under 2008, precis efter att jag tagit studenten. Tyvärr fick jag vänta en längre period för att göra min intervju efter att jag fått beskedet om att jag klarat fas 2-provet. Min intervju gjordes strax efter nyår.

Efter att det gått några månader med min vetskap om att jag kommit in, men utan någon större aning om när jag skulle få börja, fick jag reda på att jag troligtvis inte skulle få en plats på skolan förran hösten 2011, eller våren 2012. Däremot fanns det en möjlighet för mig att åka ned till Maastricht, Holland, för att göra en intervju med EU's flygsäkerhetsorgan, Eurocontrol, för att möjligen påbörja min utbildning där. Så i slutet av april i år åkte jag till Maastricht, intervjuades, fick svaret att jag var välkommen tillbaka för medicinska tester, och efter att jag hade varit nere och gjort dem välkomnades jag till kursstarten 2:a juni 2009.

Så jag går just nu på DFS Deutsche Flugsicherung beläget i Langen (i utkanten av Frankfurt), där jag ska läsa hela Basic-delen av utbildningen. Jag kommer vara här i 4 månader för att sedan göra min rating-kurs på IANS i Luxemburg. Den varar i 5 månader. Sen förflyttas jag till min slutstation i Maastricht där jag gör min slutliga utbildning i 2 år, Pre-OJT och OJT.

Så det är så det ligger till just nu! =)
Citera
2009-06-20, 12:37
Medlem
raimon100s avatar
Citat:
Ah, en befogad fråga! =)

Jag gjorde FEAST-testerna under 2008, precis efter att jag tagit studenten. Tyvärr fick jag vänta en längre period för att göra min intervju efter att jag fått beskedet om att jag klarat fas 2-provet. Min intervju gjordes strax efter nyår.

Efter att det gått några månader med min vetskap om att jag kommit in, men utan någon större aning om när jag skulle få börja, fick jag reda på att jag troligtvis inte skulle få en plats på skolan förran hösten 2011, eller våren 2012. Däremot fanns det en möjlighet för mig att åka ned till Maastricht, Holland, för att göra en intervju med EU's flygsäkerhetsorgan, Eurocontrol, för att möjligen påbörja min utbildning där. Så i slutet av april i år åkte jag till Maastricht, intervjuades, fick svaret att jag var välkommen tillbaka för medicinska tester, och efter att jag hade varit nere och gjort dem välkomnades jag till kursstarten 2:a juni 2009.

Så jag går just nu på DFS Deutsche Flugsicherung beläget i Langen (i utkanten av Frankfurt), där jag ska läsa hela Basic-delen av utbildningen. Jag kommer vara här i 4 månader för att sedan göra min rating-kurs på IANS i Luxemburg. Den varar i 5 månader. Sen förflyttas jag till min slutstation i Maastricht där jag gör min slutliga utbildning i 2 år, Pre-OJT och OJT.

Hur lång är utbildningen?
Fick uppfattningen att den endast är 2 år, enligt www.bliflygledare.nu, men det du berättar låter som något helt annat.
Citera
2009-06-20, 13:21
Medlem
Utbildningens längd i sverige är väl runt 2 år om man räknar faktiskt tid, tror jag.

Exkluderar lov osv
Citera
2009-06-20, 18:45
Medlem
raimon100s avatar
Citat:

Så det går snabbare att bli det i Sverige än utomlands?

Här står ju att det är närmare tre än två år...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in