Citat:
Ursprungligen postat av 01RFW
Vad har du själv för erfarenhet av testerna/utbildningen?
Ah, en befogad fråga! =)
Jag gjorde FEAST-testerna under 2008, precis efter att jag tagit studenten. Tyvärr fick jag vänta en längre period för att göra min intervju efter att jag fått beskedet om att jag klarat fas 2-provet. Min intervju gjordes strax efter nyår.
Efter att det gått några månader med min vetskap om att jag kommit in, men utan någon större aning om när jag skulle få börja, fick jag reda på att jag troligtvis inte skulle få en plats på skolan förran hösten 2011, eller våren 2012. Däremot fanns det en möjlighet för mig att åka ned till Maastricht, Holland, för att göra en intervju med EU's flygsäkerhetsorgan, Eurocontrol, för att möjligen påbörja min utbildning där. Så i slutet av april i år åkte jag till Maastricht, intervjuades, fick svaret att jag var välkommen tillbaka för medicinska tester, och efter att jag hade varit nere och gjort dem välkomnades jag till kursstarten 2:a juni 2009.
Så jag går just nu på DFS Deutsche Flugsicherung beläget i Langen (i utkanten av Frankfurt), där jag ska läsa hela Basic-delen av utbildningen. Jag kommer vara här i 4 månader för att sedan göra min rating-kurs på IANS i Luxemburg. Den varar i 5 månader. Sen förflyttas jag till min slutstation i Maastricht där jag gör min slutliga utbildning i 2 år, Pre-OJT och OJT.
Så det är så det ligger till just nu! =)