Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-09-21, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wezzzz
Fan!
Jag har bestämt mig för att plugga upp betygen för att bli behörig till att läsa till FL. När jag kollar på Eurocontrols sida står det "If you are under 25....."
Jag kommer vara 29 när jag är klar med alla behörigheter! Är jag körd?

I Sverige finns det ingen övre gräns för att bli flygledare står på bliflygadres hemsida, däremot utomlands har dom övre gräns på 25 tror jag.
Citera
2009-09-21, 07:04
Medlem
Finns en hel del studenter på skolan i Sverige som är över 30, så det är inga problem!
Citera
2009-09-21, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nexs
Japp, precis den.

Trevligt. Jag antar att Synsam har mer möjligheter till sådana tester än vad min lite mindre optiker har. Trist för mig! ^^
Citera
2009-09-21, 17:25
Medlem
raimon100s avatar
Om jag åker ner till Europcontrol och kuggar där och inte blir antagen, är jag körd i Sverige då? Har hört att man endast får göra testerna i Sverige EN gång men i våra ganländer får man göra om dem hur många gånger som heslt, stämmer detta?
Citera
2009-09-23, 19:17
Medlem
axaxaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raimon100
Om jag åker ner till Europcontrol och kuggar där och inte blir antagen, är jag körd i Sverige då? Har hört att man endast får göra testerna i Sverige EN gång men i våra ganländer får man göra om dem hur många gånger som heslt, stämmer detta?

I Sverige är synsättet att om du inte klarar testet första gången så har du helt enkelt rätt egenskaper. Så mig veterligen så kan du inte göra det i Sverige då, nej.

--

Ni som klarade intervjun, hur lång tid tog det innan ni fick besked? Har väntat ett antal veckor nu och börjar bli en smula otålig
Citera
2009-09-23, 19:54
Medlem
sassafrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axaxax
Ni som klarade intervjun, hur lång tid tog det innan ni fick besked? Har väntat ett antal veckor nu och börjar bli en smula otålig

mindre än en vecka i mitt fall. sitter för närvarande fast i kandidatbanksträsket
Citera
2009-09-23, 20:49
Medlem
Snabb sammanfattning:
Om man failar i Europa så är man körd inom europa?
Chansen att man kommer in är 6/100?

Och två frågor, vad kostar utbildningen på diverse ställen?
Har någon erfarenhet av utb. i australien? (dyrt?)
Citera
2009-09-23, 20:55
Medlem
Betala inte för en flygledarutbildning. Det finns en risk att du inte klarar utbildningen eller att ta rating på blivande arbetsplats och då sitter du med en utbildning som inte är värt shit.

Att ta csn och gå på skolan i sverige suger i samma avseende, men man riskerar iaf ett par hundratusen mindre
Citera
2009-09-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merlinburen
Betala inte för en flygledarutbildning. Det finns en risk att du inte klarar utbildningen eller att ta rating på blivande arbetsplats och då sitter du med en utbildning som inte är värt shit.

Att ta csn och gå på skolan i sverige suger i samma avseende, men man riskerar iaf ett par hundratusen mindre

Så jag ska helt enkelt bara testa mig i sverige och sen ge upp fall jag failar?
Citera
2009-09-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaampan
Så jag ska helt enkelt bara testa mig i sverige och sen ge upp fall jag failar?

Ja, eller eurocontrol

Om man inte klarar sig så är du inte bra nog. Flygledaryrket är inget yrke som man kan vara hyffsad på, du måste vara bra på det.
Senast redigerad av Slabby 2009-09-23 kl. 21:35.
Citera
2009-09-24, 12:54
Medlem
nexss avatar
Bär av till Eurocontrol i Holland för tester den 21 Oct!
Citera
2009-09-24, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nexs
Bär av till Eurocontrol i Holland för tester den 21 Oct!

Jag med troligen . Tack för tipset om synsam för övrigt, de gjorde undersökningen för endast 350 kr!

Är det någon som vet hur Eurocontrol i Nederländerna ser på cannabis?
Förtydligande: Funderar på att åka några dagar tidigare då jag aldrig har varit i Nederländerna innan och då slippa betala flyget hem, då är det bra att veta om besök till coffeeshopkulturen är ett stort no-no eller ej.

Vad är det som refundas, flyg+hotell? Måste man boka själv eller fixar Eurocontrol det? Åker man hem samma kväll som testerna?
Senast redigerad av TRKL 2009-09-24 kl. 13:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in