Citat:
Ursprungligen postat av TRKL
Jag med troligen

. Tack för tipset om synsam för övrigt, de gjorde undersökningen för endast 350 kr!
Är det någon som vet hur Eurocontrol i
Nederländerna ser på cannabis?
Förtydligande: Funderar på att åka några dagar tidigare då jag aldrig har varit i Nederländerna innan och då slippa betala flyget hem, då är det bra att veta om besök till coffeeshopkulturen är ett stort no-no eller ej.
Vad är det som refundas, flyg+hotell? Måste man boka själv eller fixar Eurocontrol det? Åker man hem samma kväll som testerna?
Cannabis är ett no-no. Eurocontrol ser hårt på droger, så har du brukat eller brukar du droger skall du nog tänka om ditt yrkesval en gång till.
Eurocontrol kontaktar dig med mer utförlig information och en inbjudan till att komma på intervju när dagen för intervjun närmar sig. Du får uppge hur många nätter du måste stanna i hotellet som ligger vid flygplatsen, och de återbetalar flygbiljett, tåg och buss till hotellet i Maastricht så länge du har ett kvitto på dina utgifter.
För övrigt önskar jag er ett lycka till på intervjun i oktober! Var er själva och var beredda på frågor om ert tidigare arbetsliv, skolgång och familj. Du kommer att bli ombedd att lösa några enklare matematiska problem där du skall tänka högt och förklarar hur du löser problemen. Det är väldigt enkelt men det kan vara trevligt att titta närmare på hur man räknar på hastigheter och distanser.
Jag antar att ni även har ett intresse för flygbranschen, så var inte förvånade om ni blir frågade på vad för typ av flygplan ni flög med.
Själv har jag just blivit klar med min Basic-kurs efter att ha genomfört en lyckad praktisk examination här i Tyskland! Nu har jag lite övergångskurser i Maastricht, och flyttar sen till Luxemburg för att göra min rating på IANS!
Trevlig helg!