Citat:
Ursprungligen postat av Cavalera_
Smurfen och RedX har rätt btw.
Varför hymla liksom?
Jävla FAN.... trodde verkligen jag skulle fixa det.
Jag fattar inte varför det är så intressant att utbilda sig till flygledare/pilot etc. när utbildningen är klar kan man bara jobba inom just de yrken och har ingen som helst kompetens att göra annat då arbetsmarknaden ser dålig ut (om man skulle bli arbetslös). Oavsett om man inte blir arbetslös så måste man veta till 100% att det är vad man vill göra i resten av sitt liv för det kommer inte gå att byta jobb eftersom utbildninge inte är speciellt bred.
Det är bättre att utbilda sig till CivIng/CivEk och har flera möjligheter öppna för framtiden. Även om man har en CivEk i marknadsföring är det inga problem att på ett enkelt sätt plugga vidare och relativt snabbt få en examen i organisation osv osv.
Jag vet inte vad en flygledare tjänar eller varför folk lägger ner två år av sitt liv på att utbilda sig till det, även om jag förstår att flygledare måste finnas. Är du verkligen tillräckligt passionerad för det om du nu kuggade på testet, det är väl det dem vill ha, människor som älskar att just jobba med det. Jag skulle aldrig vilja bli flygledare, möjligtvis är pilot lite häftigt, men notera, enbart häftigt och flyga och det är inte därför man gör det.
Så nej tack till Polis/flygledare/pilot/brandman etc.