2025-08-17, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minssc
Precis. Blev mycket enklare när jag lärde mig uteslutningsmetoden på kuben. Ibland får jag fram svaret direkt genom att utesluta 3/4. Sådana frågor gillar man haha.
Precis. Svårt att veta vad som är bra när det inte finns någon maxpoäng på den.

Jag tror att Thomas testet gick bra. Men såvrt att veta då man inte får något direkt resultat. Däremot när jag klickar på feedback så står det "Du kommer att förvärva nya färdigheter exceptionellt snabbt och bekvämt anpassa dig till dynamiska miljöer som kräver frekvent problemlösning och ständig inlärning.". Jag tolkar det som att det gick okej, om detta inte är någon generell text som typ dom flesta får.

Skönt det kändes bra! Jag fick detta som typ sammanfattnings text ” Du kommer att lära dig ny information relativt snabbt och i allmänhet kunna anpassa dig till förändrade krav och situationer, och behöver mer tid för helt nya uppgifter och utmaningar.”

Är orolig för tycker det låter inte jättebra..
Citera
2025-08-17, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygggggaren
Skönt det kändes bra! Jag fick detta som typ sammanfattnings text ” Du kommer att lära dig ny information relativt snabbt och i allmänhet kunna anpassa dig till förändrade krav och situationer, och behöver mer tid för helt nya uppgifter och utmaningar.”

Är orolig för tycker det låter inte jättebra..

Tror inte att du ska vara orolig alls. Det låter inte dåligt precis. Och jag tror att dom bara vill sålla bort som som totalt inte kopplar dessa tester snabbt. Resterande tror jag får skriva på plats. Så jag tror inte att du bör oroa dig alls =)

Men återkom gärna i tråden när du får svar =)
Citera
2025-08-17, 18:03
Medlem
Själv tyckte jag orddelen va svår, mycket ovanliga ord som jag aldrig sett förut men några är lätta också

Citat:
Hej! Ja jag har gjort testet för ett tag sen och jag skulle säga att orddelen är relativt lätt. Den är på svenska och det var kanske 1-2 alternativ där jag inte kunde synonym till något av orden. Men det är på svenska så det tycker jag personligen är mycket enklare än om det varit på engelska! Tycker övningarna är lika varandra så det kommer nog gå super. Dessutom så finns det en gräns och alla som är över den gränsen får göra feast 1 så det låter som du redan har rätt förutsättningar. Får man fråga vart du övat på feast 1 och fått 90% rätt? Låter bra!! Kul att ha någon i samma situation i för hösten
Citera
2025-08-17, 22:41
Medlem
Citat:
Tror inte att du ska vara orolig alls. Det låter inte dåligt precis. Och jag tror att dom bara vill sålla bort som som totalt inte kopplar dessa tester snabbt. Resterande tror jag får skriva på plats. Så jag tror inte att du bör oroa dig alls =)

Men återkom gärna i tråden när du får svar =)

Citat:
Ursprungligen postat av martin9999
Själv tyckte jag orddelen va svår, mycket ovanliga ord som jag aldrig sett förut men några är lätta också

Absolut skriver när jag får svar, gärna ni också! Ja kanske olika ord för alla och jag råkade få lättare kanske..? Kände du annars testet gick bra?
Citera
2025-08-18, 17:21
Medlem
Citat:
Absolut skriver när jag får svar, gärna ni också! Ja kanske olika ord för alla och jag råkade få lättare kanske..? Kände du annars testet gick bra?

Fick precis besked. Det gick fint. Har nu valt min dag för Feast 1 testet. Hur gick det för dig?
Citera
2025-08-19, 07:26
Medlem
Citat:
Fick precis besked. Det gick fint. Har nu valt min dag för Feast 1 testet. Hur gick det för dig?

Så spännande att riktiga processen är igång, vad kul!! Jag tror de säkert går från senast gjorda till tidigare gjorda och skickar besked för har inte fått något mail alls än.. Fanns det många datum / tider att välja mellan eller lite mer begränsat? Valde du tidigt i perioden eller senare?
Citera
2025-08-19, 10:59
Medlem
Citat:
Så spännande att riktiga processen är igång, vad kul!! Jag tror de säkert går från senast gjorda till tidigare gjorda och skickar besked för har inte fått något mail alls än.. Fanns det många datum / tider att välja mellan eller lite mer begränsat? Valde du tidigt i perioden eller senare?

Så kan det vara. Det är rätt många mail som ska skickas ut.
Det fanns rätt gott om tider. 2 pass om dagen uppdelade på 3 timmar. 09-12 eller 13-16. Testet tar ca 2.5 timme, men dom skriver att vissa skriver det på kortare tid och andra längre.
Jag valde en tid längre fram i perioden så att jag kan förbereda mig lite mer. Kan inte skada tänker jag.
Citera
2025-08-19, 13:19
Medlem
Citat:
Så kan det vara. Det är rätt många mail som ska skickas ut.
Det fanns rätt gott om tider. 2 pass om dagen uppdelade på 3 timmar. 09-12 eller 13-16. Testet tar ca 2.5 timme, men dom skriver att vissa skriver det på kortare tid och andra längre.
Jag valde en tid längre fram i perioden så att jag kan förbereda mig lite mer. Kan inte skada tänker jag.

Låter klokt! Jag kommer nog också välja längre fram tänker jag. Vill bara få mitt mail nuuu haha. När jag loggar in på LFV vid lediga tjänster kunde man tydligen se ”referensnummer” och mitt är 721 så det är säkert många som kommer göra FEAST 1 så får kanske vänta någon dag tyvärr hoppas ikväll eller imorgon. Ska du göra i Malmö/Stockholm?
Citera
2025-08-20, 16:25
Medlem
Citat:
Låter klokt! Jag kommer nog också välja längre fram tänker jag. Vill bara få mitt mail nuuu haha. När jag loggar in på LFV vid lediga tjänster kunde man tydligen se ”referensnummer” och mitt är 721 så det är säkert många som kommer göra FEAST 1 så får kanske vänta någon dag tyvärr hoppas ikväll eller imorgon. Ska du göra i Malmö/Stockholm?

Verkar vara väldigt många som söker in. Men tycker att du borde fått ett mail nu ialf. Har du kollat skräpposten?
Jag kör i Malmö. Vart föredrar du att köra någonstans?
Citera
2025-08-20, 19:43
Medlem
Citat:
Verkar vara väldigt många som söker in. Men tycker att du borde fått ett mail nu ialf. Har du kollat skräpposten?
Jag kör i Malmö. Vart föredrar du att köra någonstans?

Jag skrev till rekryteringsteamet idag bara och frågade kring det och fick detta till svar - ”Hej
Vi har fått många ansökningar och vi håller på att gå igenom urvalet för att se vilka som går vidare i processen. Du kommer att få ett svar inom kort.
Vänliga hälsningar
LFVs Rekryteringsteam”

Så får verkligen hoppas jag får svar imorgon.. Kommer också välja Malmö om jag får göra.
Citera
2025-08-26, 10:56
Medlem
Var med i förra urvalet men föll dessvärre på intervjun.Fick mail från LFV idag med info rekryteringsprocessen och när vi som söker på gamla resultat kan förvänta oss besked. Men om jag inte läst fel är det mer än dubbelt så många platser för detta urval
Citera
2025-09-05, 20:58
Medlem
Nästa vecka är det dags för mig att göra Feast I.
Har gått igenom övningstesterna från eurocontrol och undrar nu hur likt/olikt det faktiska testet är jämfört med dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in