2019-08-27, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Fär mig verkar hon vara en halv iransk och halv svensk (eller polsk). Han verkar vara möjligtvis egyptier.

Då får du försöka verka om.
Citera
2019-08-27, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Ärligt talat. Kvinnan hade hederligt jobb och bidrog till svenska samhället. Du är bara vidrig.

du menar att man skriver sig på två olika håll för att mjlka skattebetalarna på extra bidrag är att bidra, jo vänta ja det är att bidra.... med kriminalitet.
Citera
2019-08-27, 19:22
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Ingen har påstått att de jagat iväg pappan. Pappan stack. De sprang säkerligen efter för att de ville åsamka extremt lidande genom att få honom att se.

/ C

Egentligen är det otroligt fegt att fly och lämna sin fru och bebis i sticket. En riktigt feg och själviskt handling, ungefär som att sälja knark. Men logisk eftersom är man sociopat så tänker man endast på sig själv.
Citera
2019-08-27, 19:22
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Så är det dem är stressade & uppjagade av att objektet flydde kvar blev kvinnan och barnet resten vet vi hur det gick, Hade dem knäppt han hade nog kvinnan inte blitt skjutet är min teori iaf för han var objektet!

Ja fast nu är teorin att han objektet satt på pengarna och borde dela med sig till de andra som var med vid Bröndbyrånet. Och inte borde vara offret eftersom en död har svårare att dela med sig. Oklart om den teorin håller. Orimlig är den dock inte.
Citera
2019-08-27, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
En kioskrörelse måste vara intressant för pengatvätt. Den kriminelle svärsonen kan t ex fakturera kiosken påhittade varor där pengarna betalas in på konto. Samtidigt så får kassan i kiosken samma belopp i cash.

Det där har du funderat ut bra...!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Fär mig verkar hon vara en halv iransk och halv svensk (eller polsk). Han verkar vara möjligtvis egyptier.

muslimer har börjat ändra till svenska namn för att de tror att de får någon fördel av det. ta en titt på var hon varit skriven innan.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
En hypotes som framlagts i tråden är att kvinnan skjutits för att mannen gömt undan pengar från ett tidigare rån. Det är ett bestickande resonemang men efter att funderat lite tror jag inte på det. Skälet är följande. Hade jag varit en av de som ville ha ut min andel kanske jag skulle ha skjutit kvinnan i benet som ett sätt att säga att det kan bli värre. Vänligen betala. Men om man dödar henne bygger du upp ett hat som gör att mannen kan tänkas hämnas genom att skvallra till polisen eller gå till väpnad aktion. Visst, barnet finns kvar och måste skyddas men att döda modern är ett självmål. Jag tror att oerfarna hitmen, drogade på Gud vet vad, gick för långt i sitt rus. Att döda kvinnan är kontraproduktivt. Att skada henne och visa våldskapacitet ger däremot en viss hävstång mot mannen.
Lite så är det måltavlan var mannen INTE kvinnan sedan om det handlade om pengar eller att han inkräktade på fel territorium gällande droghandel är en annan femma, Detta skapar mer hämndbegär hos tilltänkta objektet och hans personer runt om för de skyldigas skull hoppas jag polisen hinner ta dem före de andra gör det!
Citera
2019-08-27, 19:24
Medlem
persona.von.gratas avatar
Antaget att pappan var målet. Måste vara ett känslomässigt inferno idag. Skuldkänslor för flykten kontra smidande av hämndplaner som får Scarface att blekna.

För övrigt. Finns det info om barnens tillstånd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legenden
Kanske är så att bil 2 var en likadan, och att han i paniken sprang mot den? Om han nu inte jagade killen dvs.
Det ser verkligen ut som om han är på väg in i bilen...

Aja hade jag varit tvungen att sätta pengar på vad som hänt, så tror jag killen såg gm i tid och när han löper ställer sig bo som inser att nån jagar honom ivägen/skriker etc och blir avrättad.

Helt olika bilar. Den ena vit större kombobil som ser nyare ut. den andra en silvrig kombimerca på 20 år.

Inte många jag känner som brukar använda uttrycket "aja"...känner bara en enda...
Citera
Medlem
Om det som påpekats är sant att GM varit påverkad, så kan det ju fått det hela att gå överstyr. Istället för ett skott i benet så blev det tömt magasin istället Druggies är lite knepiga.
Citera
2019-08-27, 19:25
Medlem
Jag lägger en slant på att detta har med att hon vittna. Det har inget med hennes man/pojkvän att göra. Jag menar om man ska tänka som en kriminell som tydligen enligt vissa här sitter på 50-80 millar så visar man sig inte öppet i MALMÖ. Och sedan att knäppa hans brud och förvänta sig pengar? no logic...
Om snubben sitter på dom pengarna så sätter han bara pris på hela deras gäng och dom försvinner ganska fort. Det går inte och koppla ihop att hans förflutna ska vara orsaken till hennes död.
Ville dom komma åt hans pengar så kidnappar dom honom istället för och göra en stor scene.
Citera
2019-08-27, 19:25
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Ingen har påstått att de jagat iväg pappan. Pappan stack. De sprang säkerligen efter för att de ville åsamka extremt lidande genom att få honom att se.

Låter inte som ett särskilt troligt scenario, om inte mördarna var så påtända att de inte visste vad de gjorde.

Jag tror att de låg på lur för att mörda eller hota mannen. Sedan dök han upp med kvinnan och barnet, och då gick det snett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in