2019-08-27, 19:25
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valtyr
Hon är tillsammans med en kriminell för hans rykte och för pengar. Sålde sig som en hora, med andra ord.

Hur fan kan man bry sig om en död hora? Världen har blivit en lite bättre plats.

Hon arbetade som läkare enligt Rapport.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
De jag inte får ihop vad har Drottninghögs grabbarna nere i Malmö och göra ? Om dom ens har de förutom att bilen av dom ena grabbarna kan kopplas till en av dom.

Pågående brottsutredning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valtyr
Hon är tillsammans med en kriminell för hans rykte och för pengar. Sålde sig som en hora, med andra ord.

Hur fan kan man bry sig om en död hora? Världen har blivit en lite bättre plats.
Hur vet du att hon var tillsammans för hans rykte?
Hora kan ju hon inte varit, hon var med 1 man.

Man bryr sig om sättet det sker på. Oskyldig människa mitt på dan. Bebis i famn.

Förstår du?
Misstänker att du är en horunge?
Citera
2019-08-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
En hypotes som framlagts i tråden är att kvinnan skjutits för att mannen gömt undan pengar från ett tidigare rån. Det är ett bestickande resonemang men efter att funderat lite tror jag inte på det. Skälet är följande. Hade jag varit en av de som ville ha ut min andel kanske jag skulle ha skjutit kvinnan i benet som ett sätt att säga att det kan bli värre. Vänligen betala. Men om man dödar henne bygger du upp ett hat som gör att mannen kan tänkas hämnas genom att skvallra till polisen eller gå till väpnad aktion. Visst, barnet finns kvar och måste skyddas men att döda modern är ett självmål. Jag tror att oerfarna hitmen, drogade på Gud vet vad, gick för långt i sitt rus. Att döda kvinnan är kontraproduktivt. Att skada henne och visa våldskapacitet ger däremot en viss hävstång mot mannen.

Tror knappt man går till polis och skvallrar när man har rånbyte på X antal miljoner som ligger och bränner.
Citera
2019-08-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Antaget att pappan var målet. Måste vara ett känslomässigt inferno idag. Skuldkänslor för flykten kontra smidande av hämndplaner som får Scarface att blekna.

För övrigt. Finns det info om barnens tillstånd?
Barnen? Det var bara ett. Ett skrubbsår på huvudet. Mamman tappade barnet rätt ner i marken när hon blev skjuten.
Citera
2019-08-27, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Lite så är det måltavlan var mannen INTE kvinnan sedan om det handlade om pengar eller att han inkräktade på fel territorium gällande droghandel är en annan femma, Detta skapar mer hämndbegär hos tilltänkta objektet och hans personer runt om för de skyldigas skull hoppas jag polisen hinner ta dem före de andra gör det!

det enda polisen hoppas på att ta är en fika och kunna titta på svt. malmöpolisen bryr sig inte, de tycker bara det är jobbigt att åka ut och alla dessa extra åtgärder de måste ta till. de som ställs upp på plats efter ett mord är sådana som mest sitter på kontoret om dagarna. de tror att folk har något att säga till dem när de inte klarar av att lösa brotten innan de sker böand folk på öppen gata.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Jag håller med dig. Jättekonstigt. Hon borde ju skämmas ihjäl när hon visar upp honom för sin omgivning. Hon verkar ha haft bristande omdöme på många sätt.
Hon kanske inte visste om att han var/varit kriminell? Han kan väl ha ljugit och sagt att han var Prinsen av Långtbortistan och att pengarna kom från hans rika familj. Inte många som lyckats med en sån 60 miljoners kupp skulle väl skryta högt om det.
Citera
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Sprinten i videoklippet känns helt malplacerad. Var det före eller efter mordet? Vänder han för att han hör ett skott? Vad annars skulle få honom att vända så abrubt?
Han som filmat påbörjade filmningen efter att ha hört skott, så ta det från där.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infoman163
Jag lägger en slant på att detta har med att hon vittna. Det har inget med hennes man/pojkvän att göra. Jag menar om man ska tänka som en kriminell som tydligen enligt vissa här sitter på 50-80 millar så visar man sig inte öppet i MALMÖ. Och sedan att knäppa hans brud och förvänta sig pengar? no logic...
Om snubben sitter på dom pengarna så sätter han bara pris på hela deras gäng och dom försvinner ganska fort. Det går inte och koppla ihop att hans förflutna ska vara orsaken till hennes död.
Ville dom komma åt hans pengar så kidnappar dom honom istället för och göra en stor scene.

Hon har vittnat i sin roll som läkare i en skottskada. Inte en chans. Lägg ner den teorin.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Infoman163
Jag lägger en slant på att detta har med att hon vittna. Det har inget med hennes man/pojkvän att göra. Jag menar om man ska tänka som en kriminell som tydligen enligt vissa här sitter på 50-80 millar så visar man sig inte öppet i MALMÖ. Och sedan att knäppa hans brud och förvänta sig pengar? no logic...
Om snubben sitter på dom pengarna så sätter han bara pris på hela deras gäng och dom försvinner ganska fort. Det går inte och koppla ihop att hans förflutna ska vara orsaken till hennes död.
Ville dom komma åt hans pengar så kidnappar dom honom istället för och göra en stor scene.

Så du menar att en läkare som redogör för en kropps skottskador ska oroa sig för att gärningsmannen ska hämnas?

På läkaren?
Citera
2019-08-27, 19:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Varför är en kvinnlig iransk läkare ihop med en kriminell palestinier som inte haft ett hederligt jobb i hela sitt liv utan försörjt sig på bidrag och kriminalitet? Hade det varit en person som ägnade sig åt ekonomiskt brottslighet så ok då finns det lite logik men bland det lägsta av det lägsta nämligen ett värdelöst as som profiterar på andra människor olycka. Hur kan man som läkare leva med sig själv? Fy för fan.

Well.., psykopater kan vara charmerande.

Smicker, gåvor, och känslan att vara "speciell" är berusande. Tänk dig att det fortfarande finns kvinnfolk som blir blöta i trosan av att korrespondera med Peter Madsen..
Citera
2019-08-27, 19:28
Medlem
Läkarbruden hade väl fått nog nu och ville lämna honom. Ingen vettig tjej vill ha en kriminell pundar/rånare som partner, hon var kanske naiv först när de träffades men i takt med utbildningens fortskridande fick hon nya värderingar. Rånarkillen betalade någon för att bli av med henne och behålla barnet då hans chanser att få barnet är lika med noll om mamman finns men ökar till iaf 20% om mamman inte finns(i hans korkade skalle ). Det är min teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in