2021-01-27, 02:52
Medlem
[quote=minay|74461363]
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Åtal mot bilal är ännu ej väckt.
Åtal mot ahmed där även naief är misstänkt är heller
inte väckt. Känner mig som ett barn på julafton inför dessa fuppar. 🤣

Haha samma här😂 blir smaskigt att läsa
Citera
2021-01-27, 08:48
Medlem
Karmapoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaiaa5
R.i.p karolin, men jag förstår inte varför hon valde att stå still och skrika åt gärningsmannen att 'sluta'(?) Istället för att springa vart som helst med sitt barn precis som hennes make gjorde, då hade nog alla överlevt. Man undrar nästan om mördaren var förälskad i henne? Hon verkade iallafall lita på att han inte skulle skada henne

Citat:
Ursprungligen postat av minay
Helt ärligt talat hade man som kvinna MED BEBIS i famnen inte förväntat sig att bli mördad inte ens skjuten för den delen. Brukar finnas spelregler för gammla skolan. Gör va fuck du vill men rör EJ kvinnor, barn elr äldre.

Nej jag tror inte att han var försälskad i henne. Jag tror att hon kände igen sin baneman.

Det har ryktats, inte bara här i tden, att hon ropade” Billy”. Bilal?

Jag tror inte att hon ens i sin egen vildaste fantasi kunde föreställa sig att nån skulle skjuta mot henne. Inget liknande har mig veterligen hänt innan i Sverige, att man på plats spontant avrättat ett tilltänkt mordoffers äkta hälft, tillika kvinna med ett spädbarn på armen.

Men hela den manliga delen av familjen El-Moghrabi verkar ha någon personlighetsstörning.
Någon som vet om systern är dömd för något?

Klart hon måste ha vetat vem dessa var: Dani och Flemur (mördad i Londom) var ju mycket nära vänner till Naief, och sedan ärkefienden Mekky och säkert också de ökända bröderna Mohgrabi.

Hon måste ha vetat om att Naif fortfarande hade fiender pga av sitt förflutna. Han verkade ju dessutom enligt ögonvittnen ha tvärstannat direkt han såg bilen och vänt sig om och sprungit, alltså förstått att detta var en skarp situation.

Hon var dessutom född och uppväxt i Malmö, rört sig i stans krogvärld. Hon och Naiwf träffades ute. Hennes föräldrar äger en av Malmös mest könda tobaksaffärer som ligger mitt i centrum, Silwer Tobak vid Triangeln, där hon dessutom jobbat /hjälpt till när hon var yngre, innnan hon pluggade till läkare.
Denna postare har trovärdiga uppgifter. https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1294756&threadid=307 0129
Citera
2021-01-27, 09:04
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karmapolis
Nej jag tror inte att han var försälskad i henne. Jag tror att hon kände igen sin baneman.

Jag tror inte att hon ens i sin egen vildaste fantasi kunde föreställa sig att nån skulle skjuta mot henne. Inget liknande har mig veterligen hänt innan i Sverige, att man på plats spontant avrättat ett tilltänkt mordoffers äkta hälft, tillika kvinna med ett spädbarn på armen.

Men hela den manliga delen av familjen El-Moghrabi verkar ha någon personlighetsstörning.

Klart hon måste ha vetat vem dessa var: Dani och Flemur (mördad i Londom) var ju mycket nära vänner till Naief, och sedan ärkefienden Mekky och säkert också de ökända bröderna Mohgrabi.

Hon måste ha vetat om att Naif fortfarande hade fiender pga av sitt förflutna. Han verkade ju dessutom enligt ögonvittnen ha tvärstannat direkt han såg bilen och vänt sig om och sprungit, alltså förstått att detta var en skarp situation.

Hon var dessutom född och uppväxt i Malmö, rört sig i stans krogvärld. Hon och Naiwf träffades ute. Hennes föräldrar äger en av Malmös mest könda tobaksaffärer som ligger mitt i centrum, Silwer Tobak vid Triangeln, där hon dessutom jobbat /hjälpt till när hon var yngre, innnan hon pluggade till läkare.
Denna postare har trovärdiga uppgifter. https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1294756&threadid=307 0129

Håller med dig i allt du skriver. Skytten, med största sannolikhet Bilal, var inte maskerad. Han fattar att Karolin vet vem han är, att hon känner igen honom, och skjuter henne för att hon inte ska kunna vittna i en eventuellt rättegång. Kanske skjuter han henne också för att han vet att han misslyckats med att skjuta Naief, och gör det i ren frustration eller för att straffa Naief för att han sprang. Kanske tror han att hans uppdragsgivare accepterar uppdraget som utfört genom att skjuta Karolin istället. Man ska komma ihåg att priset på Naiefs huvud med största sannolikhet har satts för att Mekky rent fysiskt inte kommer åt Dani. Han mördare därför Danis vänner/kompanjoner istället. Skytten kan ha trott att det drabbar Dani ungefär lika mycket att skjuta Karolin som Naief. Men, bara spekulationer från min sida. Man ska också komma ihåg att de allra flesta som är inblandade i sådant här missbrukar narkotika och i Bilals fall kan det också ska ologiska tankesätt osv.
Citera
2021-01-27, 09:17
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
Ja de finns. Samma sommar som karolin sköts. ”Gripna i Limhamn med vapen” eller något. Minns inte helt

De greps i Limhamn på väg till systern. Hon bor nära höghuset i en ful nybyggd kåk.
Citera
2021-01-27, 09:56
Medlem
superurban08s avatar
Citat:

Det finns inga rimliga förklaringar till varför hon mördas mer än att ”torpeden” misslyckades med att döda Na*f och fick panik och tänkte”fuc*k” måste komma med resultat till beställaren annars knäpper dem mig (detta är en ren spekulation) men antingen är ”torpeden” rädd för mordbeställaren eller så är han bara så jävla vidrig att han saknar en själ och borde elimineras omgående! Bort med fanskapet. Att det alltid finns risk för kriminella att förlora familje medlemmar borde ej vara stor sannolikhet Men efter som den nya vidriga generationen existerar så bör man nog fundera 10 gånger om innan man väljer att vara med i gamet! Sedan kan man ju tänka sig varför polisen ständigt är förtegna om morden och ej lyckas ”lösa” dem. Skitsnack läs mordet på Docentgatan mordet på Jaco*b atta. Finns DNA på en Oma*r Yom*k och en Ad*m Mir*a som ständigt figurerar i mord utredningar men ändå grips dem ej och det är för att polisen vill se hämnd aktioner = självsanering!!! Luta er tbx vi lär ha en massa att skriva kan jag tänka mig.
Citera
2021-01-27, 10:29
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
vad fan gör en doktor med en ligist?
Kanske han hade bra bil-många kvinnor tänder på sånt.
Citera
2021-01-27, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martina0000
Finns bara förlorare här!

Men du är ju också här
Citera
2021-01-27, 12:09
Medlem
Karmapoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Håller med dig i allt du skriver. Skytten, med största sannolikhet Bilal, var inte maskerad. Han fattar att Karolin vet vem han är, att hon känner igen honom, och skjuter henne för att hon inte ska kunna vittna i en eventuellt rättegång. Kanske skjuter han henne också för att han vet att han misslyckats med att skjuta Naief, och gör det i ren frustration eller för att straffa Naief för att han sprang. Kanske tror han att hans uppdragsgivare accepterar uppdraget som utfört genom att skjuta Karolin istället. Man ska komma ihåg att priset på Naiefs huvud med största sannolikhet har satts för att Mekky rent fysiskt inte kommer åt Dani. Han mördar därför Danis vänner/kompanjoner istället. Skytten kan ha trott att det drabbar Dani ungefär lika mycket att skjuta Karolin som Naief. Men, bara spekulationer från min sida. Man ska också komma ihåg att de allra flesta som är inblandade i sådant här missbrukar narkotika och i Bilals fall kan det också ska ologiska tankesätt osv.

Instämmer med allt!
Precis- inte att förglömma: enligt ögonvittnen var skytten INTE MASKERAD.
Och att det troligen satt ett pris på Naiefs huvud, liksom det gjorde på Flemur.

Att båda bröderna Moghrabi knarkar är nog ingen nyhet, och att det nog hör till ovanligheterna att kriminella inte är påverkade av kokain/amfetamin inför ett sånt här stressigt uppdrag.

Onekligen även intressant är att polisen i Limhamnsfallet (TRÅD) i förhör visar bilder på Karolins mördare (där han är på väg att hoppa in i flyktbilen) för en av de inblandade (F) och undrar om han tycker att det är likt Bilal, och det tycker denne, till viss del.
(Du har ochså skrivit om det i ett tidigare inlägg) HÄR

Vem som är skytt...Bilal eller Ahmad...
Här är en bild på den senare: https://petterssonorg.files.wordpress.com/2017/04/ahmad_el_moghrabi.png

Artikel om båda kackerlackbröderna (som faktiskt båda anhölls för mordet på 16-åriga Ahmed Obaid) https://petterssonsblogg.se/2017/04/03/tva-arabiska-broder-anhallna-for-mordet-pa-ahmed-obaid/
Citera
2021-01-27, 12:44
Medlem
Citat:

Instämmer med allt!
Precis- inte att förglömma: enligt ögonvittnen var skytten INTE MASKERAD.
Och att det troligen satt ett pris på Naiefs huvud, liksom det gjorde på Flemur.

Att båda bröderna Moghrabi knarkar är nog ingen nyhet, och att det nog hör till ovanligheterna att kriminella inte är påverkade av kokain/amfetamin inför ett sånt här stressigt uppdrag.

Onekligen även intressant är att polisen i Limhamnsfallet (TRÅD) i förhör visar bilder på Karolins mördare (där han är på väg att hoppa in i flyktbilen) för en av de inblandade (F) och undrar om han tycker att det är likt Bilal, och det tycker denne, till viss del.
(Du har ochså skrivit om det i ett tidigare inlägg) HÄR

Vem som är skytt...Bilal eller Ahmad...
Här är en bild på den senare: https://petterssonorg.files.wordpress.com/2017/04/ahmad_el_moghrabi.png

Artikel om båda kackerlackbröderna (som faktiskt båda anhölls för mordet på 16-åriga Ahmed Obaid) https://petterssonsblogg.se/2017/04/03/tva-arabiska-broder-anhallna-for-mordet-pa-ahmed-obaid/

Jag tror faktiskt du har fel, det är långt ifrån norm att Malmö gangsters pundar på det viset. Jag upplever att Cannabisen är fullständigt normaliserat och att man gärna röker ur eget förråd så att säga. Men tyngre än så upplever jag att det inte blir som standard.

Vförundersökningen från Limhamn stärker den bilden. Alla herrarna åtalades för ringa narkotikabrott vill jag minnas.
Citera
2021-01-27, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08
Det finns inga rimliga förklaringar till varför hon mördas mer än att ”torpeden” misslyckades med att döda Na*f och fick panik och tänkte”fuc*k” måste komma med resultat till beställaren annars knäpper dem mig (detta är en ren spekulation) men antingen är ”torpeden” rädd för mordbeställaren eller så är han bara så jävla vidrig att han saknar en själ och borde elimineras omgående! Bort med fanskapet. Att det alltid finns risk för kriminella att förlora familje medlemmar borde ej vara stor sannolikhet Men efter som den nya vidriga generationen existerar så bör man nog fundera 10 gånger om innan man väljer att vara med i gamet! Sedan kan man ju tänka sig varför polisen ständigt är förtegna om morden och ej lyckas ”lösa” dem. Skitsnack läs mordet på Docentgatan mordet på Jaco*b atta. Finns DNA på en Oma*r Yom*k och en Ad*m Mir*a som ständigt figurerar i mord utredningar men ändå grips dem ej och det är för att polisen vill se hämnd aktioner = självsanering!!! Luta er tbx vi lär ha en massa att skriva kan jag tänka mig.
Han kan ha varit trammad
Citera
2021-01-27, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plotka
Jag tror faktiskt du har fel, det är långt ifrån norm att Malmö gangsters pundar på det viset. Jag upplever att Cannabisen är fullständigt normaliserat och att man gärna röker ur eget förråd så att säga. Men tyngre än så upplever jag att det inte blir som standard.

Vförundersökningen från Limhamn stärker den bilden. Alla herrarna åtalades för ringa narkotikabrott vill jag minnas.
Riktigt skitsnack!
Citera
2021-01-27, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Kanske han hade bra bil-många kvinnor tänder på sånt.

Lägg av genast. En ung kvinna som precis hade välkomnat sin dotter till världen blev brutalt ihjäl skjuten på öppen gata i Malmö.
Jag förstår inte varför man skiftar fokuset från den brutala gärningen till sånt här skit.

Karolin var en välutbildad och godhjärtad kvinna, man väljer inte den man blir kär i det blir man bara. Är det någon i denna tråd som känner denna Naief som därav kan dra slutsatser om hur han levde under tiden han var med henne? Med största sannolikhet nej. Människor här måste förstå att livet går vidare, jag är inte alls samma person som jag var när jag var 18-20 år gammal som jag är idag. Man förändras, och utvecklas det är en del av livet! Bara för han var kriminell när han var yngre betyder det fan inte att han fortfarande är det och att hans fru är det? Sedan att ens förflutna kommer i kapp en det är bara tragiskt och hemskt! De hade lagt de gamla bakom sig och öppnat upp ett nytt kapitel för deras liv tillsammans. För er som säger att man inte förändras, ni lever under en Sten. Hur hade de känts för er att bli dömda för saker som ni gjort under kanske en tuff period i livet, när man var ung och dum utan konsekvenstänk?
Skifta inte fokuset EN UNG KVINNA BLEV BRUTALT AVRÄTTAD PÅ ÖPPEN GATA I MALMÖ! I SVERIGE! Detta våld är inte okej någonstans, dessa odjur som ligger bakom detta hör hemma bakom lås.

Fokusera istället på gärnings mannen, personerna som medvetet sköt ihjäl en ung kvinna på öppen gata med hennes dotter i famnen. Förhelvete människor, är jag ensam i det här? Inget våld på mina gator. Dessa personer förtjänar inte att se solljus igen, in med dom där dom hör hemma.

Vila i frid finaste Karolin🕊.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in