2019-08-27, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Dessa som gjorde avrättningen är inga proffs precis utan underhuggare som har problem veta vad dem ska göra efter gärningen och vart flyktfordonet står, Ett proffs agerar iskallt inväntar rätt läge på offret och klipper till han jagar inte utan ser till vara på rätt plats vid exakt rätt tillfälle för nypa objektet!

Här ser man dem jagar och det skjuts hejvilt innan dem avrättar kvinnan som jag misstänker INTE var den som skulle knäppas, Allt sker mer spontant dvs vi fick inte objektet vi skulle då tar vi kvinnan istället för att kunna säga vi fick den ena men inte den andra i tron att det kommer blidka uppdragsgivaren i hirarkin slänger in en back up teori detta var skyttens 1:a dåd och ritualbringande för komma in i sällskapet och inte hang a round!
Tror inte riktigt det finns en karriär som yrkesmördare i Sverige. Det är nog för dåligt betalt och begränsat med arbete. Det är säkert få som betalar vad ett proffs skulle kosta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Varför är en kvinnlig iransk läkare ihop med en kriminell palestinier som inte haft ett hederligt jobb i hela sitt liv utan försörjt sig på bidrag och kriminalitet? Hade det varit en person som ägnade sig åt ekonomiskt brottslighet så ok då finns det lite logik men bland det lägsta av det lägsta nämligen ett värdelöst as som profiterar på andra människor olycka. Hur kan man som läkare leva med sig själv? Fy för fan.

Nu får vi verkligen hoppas att äcklet blir fråntaget vårdnaden om barnet så att ungstackarn får växa upp i en stabil hederlig och skötsam svensk familj och växer upp till en välfungerande och hygglig människa trots sitt tunga arv.

Fär mig verkar hon vara en halv iransk och halv svensk (eller polsk). Han verkar vara möjligtvis egyptier.
Citera
Medlem
Migsvetsarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questionmarker
Absolut men denna mannen var med på rånet i Bröndby, om vi leker med tanken att det är därför pappan jagas så har dessa två männen det gemensamt. Eventuellt? Men Absolut kan Rossi ha mördats pga det du säger också. Försöker hålla alla dörrar öppna

Det rånet skall ha utförts av totalt 14 personer. Det var 6 som bar vapen, resten hade olika ”hjälpuppdrag” vid själva rånet. Min teori är att pengarna inte fördelats på ett rättvist sätt. Därav sammandrabbningen.
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
De jag inte får ihop vad har Drottninghögs grabbarna nere i Malmö och göra ? Om dom ens har de förutom att bilen av dom ena grabbarna kan kopplas till en av dom.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Kanske hennes fars kioskrörelse var på fallrepet och ganstern kom lägligt till för att stoppa in cash och få ut tvättade pengar mot en liten avgift?

Nej.
Citera
2019-08-27, 19:18
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Fast om de ville skrämma mannen skulle de ju ha tvingat honom att titta på i stället för att jaga bort honom. Om det ursprungliga målet var kvinnan fanns det ju också en risk att hon skulle fly medan de jagade mannen. De kunde inte gärna veta på förhand att hon skulle springa efter.

Om vittnet på balkongen har rätt lutar jag snarare åt att de var ute efter mannen men sköt kvinnan när han kom undan.

Ingen har påstått att de jagat iväg pappan. Pappan stack. De sprang säkerligen efter för att de ville åsamka extremt lidande genom att få honom att se.

/ C
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Efter.

Efter att hon blev klar med sin utbildning.

Så kan ni som fortfarande spekulerar i om N finansierade hennes utbildning med rånpengar försöka hitta på något annat idiotiskt att spekulera om.

Nej, tror inte att NA finansierade hennes utbildning.
Hennes bror skrev 18 feb 2015 Stor Grattis min kära syster Karolin.
Äntligen efter 6 år, är du färdig examinerad läkare.
Då börjat hon studera i PL 2009.
Dom träffades 2017? .... det stämmer inte med tider...
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Jag håller med dig. Jättekonstigt. Hon borde ju skämmas ihjäl när hon visar upp honom för sin omgivning. Hon verkar ha haft bristande omdöme på många sätt.

Eller hur verkligen. Tänk att ta med honom på parmiddag med andra läkarkollegor osv....
Vad svarar hon på frågan av kollegorna vid fikabordet "vad jobbar din man med då?....
Citera
2019-08-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valtyr
Hon är tillsammans med en kriminell för hans rykte och för pengar. Sålde sig som en hora, med andra ord.

Hur fan kan man bry sig om en död hora? Världen har blivit en lite bättre plats.

Ärligt talat. Kvinnan hade hederligt jobb och bidrog till svenska samhället. Du är bara vidrig.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Fär mig verkar hon vara en halv iransk och halv svensk (eller polsk). Han verkar vara möjligtvis egyptier.

Ok men det ändrar inte mycket i sak för min frågeställning. Mysteriet kvarstår...
Citera
Medlem
30Lugers avatar
En hypotes som framlagts i tråden är att kvinnan skjutits för att mannen gömt undan pengar från ett tidigare rån. Det är ett bestickande resonemang men efter att funderat lite tror jag inte på det. Skälet är följande. Hade jag varit en av de som ville ha ut min andel kanske jag skulle ha skjutit kvinnan i benet som ett sätt att säga att det kan bli värre. Vänligen betala. Men om man dödar henne bygger du upp ett hat som gör att mannen kan tänkas hämnas genom att skvallra till polisen eller gå till väpnad aktion. Visst, barnet finns kvar och måste skyddas men att döda modern är ett självmål. Jag tror att oerfarna hitmen, drogade på Gud vet vad, gick för långt i sitt rus. Att döda kvinnan är kontraproduktivt. Att skada henne och visa våldskapacitet ger däremot en viss hävstång mot mannen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
En kioskrörelse måste vara intressant för pengatvätt. Den kriminelle svärsonen kan t ex fakturera kiosken påhittade varor där pengarna betalas in på konto. Samtidigt så får kassan i kiosken samma belopp i cash.

bättre med ett internetkafe eller pizzeria. då kan man dessutom fuska med skatt, jobba svart och dra bidrag och tvätta svarta pengar (ta upp lån). i malmö brukar knarkförsäljare köpa in sig i "restauranger" för att kunna tvätta sina knarkpengar. det är därför man aldrig ska handla av muslimer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in