Citat:
Ursprungligen postat av
justformybaby
de 'miljontals' studier du fantiserar om är alla baserade på Enders studie från 1954, och bekräftar således endast virus enligt hypotesen döende cellkultur = virus. men som du kanske förstått vid det här laget så är detta inte vetenskapligt hållbart.
det enda som behövs för att falsifiera hela virologin är därför att utföra kontrollstudier som visar att även cellkulturer utan påstått virus sönderfaller på samma sätt (som de med påstått virus) om de utsätts för samma behandling. sådana kontrollstudier har redan gjorts och fortsätter att göras, och vi som hänger med lite har sedan länge förstått att virologin är dödsdömd.
Då så. Om det är vad du ser och är övertygad om är nästa steg att ta det vidare med rätt personer, alltså forskare, yrkesaktiva virologer m.fl.
Det är inte så att du fått lite storhetsvansinne och tycker dig se och förstå sådant ingen av alla smarta forskare sett och förstått? 🙂
Det är ganska orimligt att tänka sig att miljontals studier är copy paste som du påstår.
Jag antar att du saknar egen erfarenhet av hur det går till på en institution och i forskargrupper inom olika områden. Du har helt enkelt fel. Allt från examensarbetare, doktorander, doktorer, docenter och övriga forskare som vrider och vänder på teorier och utför experiment. Sedan försöker man skriva ihop ett papper som håller och det kommer att granskas hårt innan det förhoppningsvis publiceras.
Det är ingen löpande band-princip som du tycks tro. Man ifrågasätter hela tiden och det är inga dumskallar vi har att göra med här.
Nej, jag kan med säkerhet säga att du inte förstår hur vetenskapligt arbete går till, på riktigt. Det RCB och Simon sysslar med är amatörforskning, utan krav på att allt måste hänga ihop och allt man inte förstår kan man stryka.
Som sagt, det är inte mig du ska debattera med eller övertyga. Kontakta auktoriteter och ställ frågor. Visa ett seriöst intresse och ställ frågor om du inte är nöjd. Precis det som Fabian Fjlling föreslog i 44RCB.
Kan inte fatta att det är så mycket snack och liten verkstad bland sanningssökare. Se det som en arbetsuppgift på jobbet, ett projekt. Kontakta rätt personer och beta av punkt för punkt istället för att skicka upp en post här då och då som ändå bara är monolog.
Lycka till!