2026-08-27, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Ja vi kommer nog inte längre. Hela den här virus finns inte-"debatten" bygger ju på det helt bisarra och felaktiga påståendet att inga nya metoder för att upptäcka virus utvecklats sedan 1954. Det är jättelätt att söka och läsa på och hitta massor med olika metoder som man idag använder för att identifiera virus. Därför är hela tramset om "kontrollexperiment" också nonsens. Det kanske var relevant när Lanka studerade virologi på 80-talet, men han har uppenbarligen inte hängt med sin tid, och utnyttjar att hans följare vet ännu mindre för att tuta i dom "vetenskapliga" påståenden som är rena gojan.

Vad gäller resten av Cui Bonos nonsens, så visade jag ju med min enkla simulator att Tychos planetpositioner är helt fel, och den kan alltså inte ens förutsäga en solförmörkelse. Och det där med att raketer inte kan flyga... Lite jobbigt när en stor del av världens kommunikations-infrastruktur bygger på satelliter!

Jag tror inte ett ögonblick på att skäggbäbisarna själva någonsin kommer att begripa någonting, men vi kan väl försöka hålla oss förnuftiga i alla fall.

Ja, inte fan är jag någon virolog men att söka fakta är inte svårt i dagens läge. Vi har ansträngt oss och lagt fram tydliga fakta om olika områden men de spelar dumma och vill inte acceptera det. Som du säger är det samma gamla återkommande argument de kommit överens om att alltid använda.

Tänker på det här med satelliter och även raketuppskjutningar. Det är vardagsmat numera och mer kommer framöver. Det ska inte gå att förneka helt enkelt.

Jag hörde Simon i en podd för ett halvår sedan och han fick frågan om bemannade raketuppskjutningar var fejk och hur det ens var möjligt i så fall. Han svarade att de skkjuter upp raketen och när den kommmit utom synhåll eller tillräckligt för att åskådarna ska tro att det är på riktigt skjuter besättningen ut sig och hämtas upp ur havet. Hur i helvete kan man ens komma på något så korkat? Om det vore så hade det avslöjats för länge sedan av privatpersoner. Han hade inte undersökt saken närmare.
Citera
Igår, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Ja, inte fan är jag någon virolog men att söka fakta är inte svårt i dagens läge. Vi har ansträngt oss och lagt fram tydliga fakta om olika områden men de spelar dumma och vill inte acceptera det. Som du säger är det samma gamla återkommande argument de kommit överens om att alltid använda.

Tänker på det här med satelliter och även raketuppskjutningar. Det är vardagsmat numera och mer kommer framöver. Det ska inte gå att förneka helt enkelt.

Jag hörde Simon i en podd för ett halvår sedan och han fick frågan om bemannade raketuppskjutningar var fejk och hur det ens var möjligt i så fall. Han svarade att de skkjuter upp raketen och när den kommmit utom synhåll eller tillräckligt för att åskådarna ska tro att det är på riktigt skjuter besättningen ut sig och hämtas upp ur havet. Hur i helvete kan man ens komma på något så korkat? Om det vore så hade det avslöjats för länge sedan av privatpersoner. Han hade inte undersökt saken närmare.

” Hur i helvete kan man ens komma på något så korkat” är en bra sammanfattning av den här tråden! 😆
Citera
Igår, 14:01
Medlem
Citat:

Citat:
” Hur i helvete kan man ens komma på något så korkat” är en bra sammanfattning av den här tråden! 😆

Inte vackert, men en sanning är en sanning oavsett hur den uttrycks 😅
Citera
Igår, 16:52
Medlem
Citat:

Helt klart skulle det inte vara nästan dagliga raketuppskjutningar från dussintals av länder ifall det hela var fejk. Ifall det var fejk och stagade uppskjutningar så skulle de hålla sig till någon om året då det inte skulle finnas pengar i det.
Citera
Igår, 18:21
Medlem
Citat:

Om du inte redan sett/hört Simon i denna podcast kan det vara intressant att ta del av. Han är fullständigt galen och beter sig illa. Lyssnar knappt, är aggressiv och avbryter konstant. Han framstår även som okunnig.

https://youtu.be/x0Zs-tKJTGM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in