Citat:
Ursprungligen postat av
Andelslott
Tychosium är inte en "demonstration", det är en hitte-på-leksak. Jag kan skriva en web-app som "bevisar" att alla planeter rör sig i fyrkantiga banor runt en banan, med exakt samma bevisvärde.
Men OM nu "demonstration är den starkaste formen av vetenskapligt bevis" så skulle det vara jättefint om du "demonstrerade" något av detta:
1. Data från Stefan Lankas "kontrollexperiment" som motsäger de hundratusentals andra tillfällen exakt samma experiment utförts (vilket jag upprepade gånger förklarat för dig hur du hittar).
2. Information om hur positionering, TV, internet och andra satellit-baserade tjänster fungerar utan satelliter. En bild på de där "radiomasterna borton horisonten" vore fint!
3. Ett bevis på att älgar finns som följer Stefan Lankas kriterier, dvs. i form av en vetenskapligt publicerad artikel som bevisar, men inte utgår från, att älgar finns, samt även hur hög en älg är.
Väntar med spänning!
Lol. Ja vad ska man säga? Professor Andelslotts ego skriver ut större checkar än hans förstånd och färdigheter kan hantera?
Du ska få ett vad professorn och det är helt allvarligt. Om du kan åstadkomma en program där planeterna rör sig i fyrkantiga banor samtidigt som de i simuleringen är på de platser de kan observeras vara vad gäller deklanation, rektascension och distans (vilket de är i Tychosium) så lovar jag att göra precis vad du vill. Sälja huset och ge dig pengarna, springa naken på stan eller vad som. Så sluta snacka nu professorn. Upp till bevis!
Det är så patetiskt med människor som oavsett vad inte ändrar åsikt i ljuset av fakta, utan istället ändrar fakta utifrån sina åsikter.
Dock så har de ju nu blivit ett utdöende släkte bokstavligt talat. För om man tog rävgiftet för fem år sedan men fortfarande inte fattar att det var just det utan fortsätter följa allmänna hälsorekommendationer, ja då har man nog inte så långt kvar. I alla fall inte om man är medelålders.