2025-04-05, 18:49
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
”In the Philippines, prior to US takeover in 1905, case mortality from smallpox was about 10%. In 1905, following the commencement of systematic vaccination enforced by the US Government, an epidemic occurred where the case mortality ranged from 25% to 50% in different parts of the islands. In 1918-1919 with over 95% of the population vaccinated, the worst epidemic in the Philippine's history occurred resulting in a case mortality of 65%. The highest percentage occurred in the capital Manila, the most thoroughly vaccinated place. The lowest percentage occurred in Mindanao, the least vaccinated place owing to religious prejudices.”

man utrotar alltså ingen sjukdom med vaccin, utan man förvärrar den. man gör folk sjuka.

vacciner existerar, som de giftinjektioner de är.

om du har svårt att förstå det jag skrev tidigare om att sjukdomssymptom är en återspegling av rådande levnadsförhållanden, så vet jag inte hur jag ska förklara det enklare. det borde alltså inte finnas samma sjukdomsmönster idag som för 200 år sedan eftersom vi lever under helt andra omständigheter idag.
Det var ett väldigt långt sätt att skriva: ”ja absolut, jag är förståndshandikappad”

Du pratar om case mortality, alltså hur många som dör när de väl har blivit infekterade (av vad om det nu inte finns virus?). Anledningen till att man vaccinerar är att färre personer skall insjukna överhuvudtaget.

Noterar förresten att du fortfarande inte svarar på frågan så jag ställer den igen:
Om nu varken virus eller vaccin existerar, var är de miljontals döda i liknande sjukdomsförlopp som borde finnas om din teori stämmer?
Citera
2025-04-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det var ett väldigt långt sätt att skriva: ”ja absolut, jag är förståndshandikappad”

Du pratar om case mortality, alltså hur många som dör när de väl har blivit infekterade (av vad om det nu inte finns virus?). Anledningen till att man vaccinerar är att färre personer skall insjukna överhuvudtaget.

Noterar förresten att du fortfarande inte svarar på frågan så jag ställer den igen:
Om nu varken virus eller vaccin existerar, var är de miljontals döda i liknande sjukdomsförlopp som borde finnas om din teori stämmer?

jag noterar ditt förståndshandikapp. om du tar det lugnt kanske det går lättare.

det största utbrottet kom alltså efter att 95% var vaccinerade. så även de högsta dödstalen.

värst drabbat var det mest vaccinerade området, och minst drabbat var det minst vaccinerade.

kom igen nu. snurra försiktigt på tankehjulen.

vaccin existerar som sagt, och det är allt annat än bra för hälsan.

frågan du så desperat klamrar dig fast vid har jag och andra besvarat så många gånger nu att det vore slöseri med tid att göra det igen. om du slappnar av lite och går tillbaka och läser och betänker så kanske poletten trillar ner.
Citera
2025-04-05, 19:28
Medlem
Citat:
”In the Philippines, prior to US takeover in 1905, case mortality from smallpox was about 10%. In 1905, following the commencement of systematic vaccination enforced by the US Government, an epidemic occurred where the case mortality ranged from 25% to 50% in different parts of the islands. In 1918-1919 with over 95% of the population vaccinated, the worst epidemic in the Philippine's history occurred resulting in a case mortality of 65%. The highest percentage occurred in the capital Manila, the most thoroughly vaccinated place. The lowest percentage occurred in Mindanao, the least vaccinated place owing to religious prejudices.”

man utrotar alltså ingen sjukdom med vaccin, utan man förvärrar den. man gör folk sjuka.

vacciner existerar, som de giftinjektioner de är.

om du har svårt att förstå det jag skrev tidigare om att sjukdomssymptom är en återspegling av rådande levnadsförhållanden, så vet jag inte hur jag ska förklara det enklare. det borde alltså inte finnas samma sjukdomsmönster idag som för 200 år sedan eftersom vi lever under helt andra omständigheter idag.

Har du någon källa till det? Eller är det som vanligt något du kopierar i andra, tredje, fjärde hand från John Blaid eller någon annan dårpippi? Jaha, jag tänkte väl det!

Det lustiga när jag söker på ditt citat är nämligen att första träffen börjar så här:

PUBLIC HEALTH REPORTSa
VOL. XXVI. MARCH 10, 1911. No. 10.

Citat:
At probably no time in the world's history has the efficiency of
vaccination as a preventive for smallpox been so conclusively and
effectively demonstrated as in the Philippine Islands since American
occupation.
https://stacks.cdc.gov/view/cdc/67252/cdc_67252_DS1.pdf

Som vanligt alltså. Du har inga källor, bara cirkelresonemang där idiotier citerar varandra. Förståndshandikappad är för snällt, du är korkad, lat och medvetet vilseledande. Tror du någon tänkande människa går på det?
Citera
2025-04-05, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Jag är nog tyvärr tveksam. Det min egen och andras forskning snarare visar är att AI ofta är så angelägen om att ”vara till lags” att den börjar anpassa svaren till vad användaren vill höra. Därav att patrixx mfl kan lura ChatGPT etc till att bekräfta deras egna dårskaper. Tyvärr är detta svårt att rätta till eftersom det ligger i naturen hos många AI-modeller att göra så.

Sant! Jag har själv använt AI i jobbet och korrekt promptning är A och O. Därför behöver man en gedigen grund att stå på innan man får ut riktigt stora värden av det.

Jag tänkte lite för smalt när jag skrev. När det handlar om att koda delar man sin egen kod i samband med att man får förslag från någon copilot man använder. Men kod är ett smalt spår av allt som finns därute 🙂
Citera
2025-04-05, 19:37
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
jag noterar ditt förståndshandikapp. om du tar det lugnt kanske det går lättare.

det största utbrottet kom alltså efter att 95% var vaccinerade. så även de högsta dödstalen.

värst drabbat var det mest vaccinerade området, och minst drabbat var det minst vaccinerade.

kom igen nu. snurra försiktigt på tankehjulen.

vaccin existerar som sagt, och det är allt annat än bra för hälsan.
Mitt förståndshandikapp? Jag är en produktiv medlem av samhället med en gedigen utbildning och har skrivit en rad vetenskapliga artiklar, hur ser ditt liv ut? Vad jobbar du med? Vad har du för utbildning?

Citat:

frågan du så desperat klamrar dig fast vid har jag och andra besvarat så många gånger nu att det vore slöseri med tid att göra det igen. om du slappnar av lite och går tillbaka och läser och betänker så kanske poletten trillar ner.
Jättemärkligt att du då inte skriver ut det i klartext då. Det är ingen som har besvarat det men många har kommit med gissningar som de sedan har övergivit.
Citera
2025-04-05, 19:38
Medlem
Citat:
man kan sätta ihop hur många studier som helst, men om ingen av studierna innehåller någon riktig vetenskap så blir det inte mycket till resultat ändå.

men innehåll är inte riktigt din grej, det har vi förstått vid det här laget.

Ha ha...ja du försöker tona ned det hela så klart. Men de sex stycken studier Bardens presenterade utgjorde tillsammans ett bevis för mässlingvirusets existens. Punkt!
Citera
2025-04-05, 19:41
Medlem
Citat:

Observera också att justformybaby inte själv söker information från källor eller har några egna argument. Alla citat som hen levererar kommer från bindgalna anti-vaccinsidor som väljer ut de mest vanvettiga och minst trovärdiga källorna. Om man tittar på de erkända historieskrivningarna så ser man direkt att alla siffror han drar upp är bluff.
Senast redigerad av Andelslott 2025-04-05 kl. 19:43.
Citera
2025-04-05, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Ha ha...ja du försöker tona ned det hela så klart. Men de sex stycken studier Bardens presenterade utgjorde tillsammans ett bevis för mässlingvirusets existens. Punkt!

Ja det finns det ju till och med domstolsutslag på! 😂😂😂
Citera
2025-04-05, 19:46
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Observera också att justformybaby inte själv söker information från källor eller har några egna argument. Alla citat som hen levererar kommer från bindgalna anti-vaccinsidor som väljer ut de mest vanvettiga och minst trovärdiga källorna. Om man tittar på de erkända historieskrivningarna så ser man direkt att alla siffror han drar upp är bluff.
Ja, du har nog rätt. Det är helt meningslöst att ”diskutera” med de här människorna, jag kanske skall sluta med det.
Citera
2025-04-05, 19:58
Medlem
Citat:
Ja, du har nog rätt. Det är helt meningslöst att ”diskutera” med de här människorna, jag kanske skall sluta med det.

Det är svårt, jag vet! Men du ”diskuterar” ju inte i egentlig mening med dessa människor, du bemöter bara färdigpackade uttalanden från en citatmaskin. Cui Bono argumenterar aldrig på riktigt, de bara upprepar de mantra som de lärt sig via sina videor. Det är kanske mest tydligt med justformybaby, som inte har någon grundläggande utbildning eller förmåga att läsa och förstå komplicerade texter, men ändå radar upp långa citat som om han hade läst dom själv. Det har han inte, han bara kopierar (lite som en AI faktiskt) så hela processen blir väldigt ensidig eftersom han bokstavligen inte vet vad han säger. Men nya glåpord kan man förstås alltid hitta på, det är i alla fall lite roligt!
Citera
2025-04-05, 20:07
Medlem
Citat:

Jag kan tillägga att det finns ett nytt avsnitt 134RCB som upprepar allt det gamla under en stor del av avsnittets 2.5h. De är t.om. upprörda över hur vi och resten av världen kan ha missat allt det uppenbara med,virus, rymdresor, satelliter etc. som en handfull poddare med tveksam utbildningsbakgrund för länge sedan förstått 😅

Det tycks m.a.o. vara menigslöst att föra rationella resonemang med dem och deras närmaste anhängare (eller vilka är egentligen dessa användare? &#128521.
Citera
2025-04-06, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger

Den äldsta var Enders, vars slutsats var att "virus". kan påvisas med "cytopatisk effekt", nåt som dock kan uppstå även om "virus" inte finns med.

Näst äldsta var von Bech och von Magnus. Kom fram till i stort sett samma sak.

Övriga studierna tillför egentligen ingenting.

Detta var anledningen till att sakkunnige i rätten blev tvungen att tillstå att ingen av studierna utgjorde nåt egentligt bevis. "alla sex tillsammans" är bara en räddningsplanka. Till förmån för en korrupt industri som inte tål att ifrågasättas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in