2025-04-06, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Den äldsta var Enders, vars slutsats var att "virus". kan påvisas med "cytopatisk effekt", nåt som dock kan uppstå även om "virus" inte finns med.

Näst äldsta var von Bech och von Magnus. Kom fram till i stort sett samma sak.

Övriga studierna tillför egentligen ingenting.

Detta var anledningen till att sakkunnige i rätten blev tvungen att tillstå att ingen av studierna utgjorde nåt egentligt bevis. "alla sex tillsammans" är bara en räddningsplanka. Till förmån för en korrupt industri som inte tål att ifrågasättas.

Det sista stycket är ju bara dina åsikter och inte fakta. Det är ju dessutom fel slutsatser.
Citera
2025-04-06, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Har du någon källa till det? Eller är det som vanligt något du kopierar i andra, tredje, fjärde hand från John Blaid eller någon annan dårpippi? Jaha, jag tänkte väl det!

Det lustiga när jag söker på ditt citat är nämligen att första träffen börjar så här:

PUBLIC HEALTH REPORTSa
VOL. XXVI. MARCH 10, 1911. No. 10.

https://stacks.cdc.gov/view/cdc/67252/cdc_67252_DS1.pdf

Som vanligt alltså. Du har inga källor, bara cirkelresonemang där idiotier citerar varandra. Förståndshandikappad är för snällt, du är korkad, lat och medvetet vilseledande. Tror du någon tänkande människa går på det?

rapporten du länkade är från 1911. citatet jag gav handlar om de stora utbrotten 1918-19.
försök igen?

här ska vara ett citat från rapporten 1920. vore kul om du kunde hitta:

"From the time in which smallpox was practically eradicated In the city of Manila to the year 1918 (about 9 years) in which the epidemic appears certainly In one of its severest forms, hundreds after hundreds of thousands of people were yearly vaccinated with the most unfortunate result that the 1918 epidemic looks prima facie as a flagrant failure of the classic Immunization towards future epidemics".
Citera
2025-04-06, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Mitt förståndshandikapp? Jag är en produktiv medlem av samhället med en gedigen utbildning och har skrivit en rad vetenskapliga artiklar, hur ser ditt liv ut? Vad jobbar du med? Vad har du för utbildning?

man kan vara tämligen belönad av samhället och ändå vara mest av en börda för mänskligheten. jag beklagar om ditt liv känns tråkigt. kanske dags att lära sig nåt nytt?

Citat:
Ursprungligen postat av Memnok

Jättemärkligt att du då inte skriver ut det i klartext då. Det är ingen som har besvarat det men många har kommit med gissningar som de sedan har övergivit.

som sagt, du har lite svårt med förståelsen, men låt mig försöka igen.

du har en väldigt naiv uppfattning om vad sjukdomar är för nåt. det finns inte ett osynligt spöke (eller virus) som heter smittkoppor som flyger runt och dödar miljontals människor varje år.

det finns människor som lever under mer eller mindre hälsosamma förhållanden, och kroppar som hanterar så gott dom kan det de blir utsatta för (i form av gifter, stress etc).
Citera
2025-04-06, 12:08
Medlem
Citat:
Ja det finns det ju till och med domstolsutslag på! 😂😂😂

nej, din stackare. domstolsutslaget säger att ingen av studierna innehåller något bevis.

ingen av studierna har hittat något bekräftat virus.
Citera
2025-04-06, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Ha ha...ja du försöker tona ned det hela så klart. Men de sex stycken studier Bardens presenterade utgjorde tillsammans ett bevis för mässlingvirusets existens. Punkt!

så talar en äkta bimbo.
Citera
2025-04-06, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
rapporten du länkade är från 1911. citatet jag gav handlar om de stora utbrotten 1918-19.
försök igen?

här ska vara ett citat från rapporten 1920. vore kul om du kunde hitta:

"From the time in which smallpox was practically eradicated In the city of Manila to the year 1918 (about 9 years) in which the epidemic appears certainly In one of its severest forms, hundreds after hundreds of thousands of people were yearly vaccinated with the most unfortunate result that the 1918 epidemic looks prima facie as a flagrant failure of the classic Immunization towards future epidemics".

Det är som vanligt lite svårt att veta vad du babblar om. Du anger som vanligt ingen källa och du har inte läst originalet, bara plockat citat tagna ur sitt sammanhang av någon annan dåre.

Återkom gärna när du lärt dig läsa.
Citera
2025-04-06, 14:14
Medlem
Citat:
nej, din stackare. domstolsutslaget säger att ingen av studierna innehåller något bevis.

ingen av studierna har hittat något bekräftat virus.

Lustigt förresten hur förespråkarna för ”tänk själv” och ”gör din egen forskning” ALDRIG kan helt enkelt gå till en riktig källa, utan bara klarar av att upprepa färdiga citat de blivit matade med av andra dårar.
Senast redigerad av Andelslott 2025-04-06 kl. 14:45.
Citera
2025-04-06, 18:32
Medlem
Citat:
Det är som vanligt lite svårt att veta vad du babblar om. Du anger som vanligt ingen källa och du har inte läst originalet, bara plockat citat tagna ur sitt sammanhang av någon annan dåre.

som vanligt kan du inte följa upp på någonting, utan bara snubbla omkull och skylla din handfallenhet på andra.
rapporten du lyckades länka till kom alltså ut 9 år innan den relevanta. för källan varsågod att söka bakåt i inläggen. men vi vet alla att du kommer inte göra någonting (för det kommer bara bli pinsamt för dig), så fortsätt din kollaps.
Citera
2025-04-06, 18:41
Medlem
Citat:

Lustigt förresten hur förespråkarna för ”tänk själv” och ”gör din egen forskning” ALDRIG kan helt enkelt gå till en riktig källa, utan bara klarar av att upprepa färdiga citat de blivit matade med av andra dårar.

jag kan läsa och jag ser vilken tom tunna du är.

det är sorgligt naivt hur någon kan inbilla sig att de sex studierna tillsammans på något sätt skulle kunna bevisa virusets existens när ingen av dom gör det. endast en idiot.

för övrigt var Lankas kriterier naturligtvis desamma ändå från början. men den slarvige och ohederlige Bardens gick rakt in i fällan, och hade mage att dra Lanka inför rätta för att han inte fick prispengana. driven av girighet och arrogans, utan tvekan, för att inte tala om ignorans, statuerar han ett bra exempel för den falska vetenskap han representerar.

här ser vi den lismande Bardens mötandes sin överman:

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgkoUPip0lnw243uJxJ6KC7nXWamWLBcmFqTsicwP-5BGh_itImMPqy4b_VvJte92e0xxe6EUOUaZjgvIYyCQCbVW7Pr q6C jrzeyaitiE2IWx37hMCYVAljdQl_txoDA1EjhvLMzSVcYFG4/s1600/Bardens+buckelt+vor+Lanka.jpg
Citera
2025-04-06, 19:18
Medlem
Citat:
jag kan läsa och jag ser vilken tom tunna du är.

det är sorgligt naivt hur någon kan inbilla sig att de sex studierna tillsammans på något sätt skulle kunna bevisa virusets existens när ingen av dom gör det. endast en idiot.

för övrigt var Lankas kriterier naturligtvis desamma ändå från början. men den slarvige och ohederlige Bardens gick rakt in i fällan, och hade mage att dra Lanka inför rätta för att han inte fick prispengana. driven av girighet och arrogans, utan tvekan, för att inte tala om ignorans, statuerar han ett bra exempel för den falska vetenskap han representerar.

här ser vi den lismande Bardens mötandes sin överman:

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgkoUPip0lnw243uJxJ6KC7nXWamWLBcmFqTsicwP-5BGh_itImMPqy4b_VvJte92e0xxe6EUOUaZjgvIYyCQCbVW7Pr q6C jrzeyaitiE2IWx37hMCYVAljdQl_txoDA1EjhvLMzSVcYFG4/s1600/Bardens+buckelt+vor+Lanka.jpg

Återkom gärna när du kan läsa innantill.
Citera
2025-04-06, 19:19
Medlem
Citat:
som vanligt kan du inte följa upp på någonting, utan bara snubbla omkull och skylla din handfallenhet på andra.
rapporten du lyckades länka till kom alltså ut 9 år innan den relevanta. för källan varsågod att söka bakåt i inläggen. men vi vet alla att du kommer inte göra någonting (för det kommer bara bli pinsamt för dig), så fortsätt din kollaps.

Återkom gärna när du själv har läst och kan hänvisa till källorna.
Citera
2025-04-06, 19:46
Medlem
Citat:
Återkom gärna när du kan läsa innantill.

tomt medvetslöst innantills-läsande är allt du och dina gelikar har att komma med. lika falska som den 'vetenskap' ni försvarar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in