Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-28, 12:58
  #1993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetravelisfake
Det var ju precis detta synsättet jag syftade på med mitt inlägg igår kväll med det statliga indoktrineringssystemet (skolan)

Du och RCB har uppenbarligen inget att komma med. Referenser, ekvationer m.m. tack!
Citera
2023-10-28, 17:14
  #1994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetravelisfake
Det var ju precis detta synsättet jag syftade på med mitt inlägg igår kväll med det statliga indoktrineringssystemet (skolan)

Det slutar alltid på samma sätt när jag ställer er mot väggen och ber om referenser och en matematisk beskrivning av "er" mekanism för raketers framdrift.

Alltid lika skönt att gå segrande ur striden, även om jag gärna hade satt tänderna i något "bevis" 😁
Citera
2023-10-28, 19:51
  #1995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Det slutar alltid på samma sätt när jag ställer er mot väggen och ber om referenser och en matematisk beskrivning av "er" mekanism för raketers framdrift.

Alltid lika skönt att gå segrande ur striden, även om jag gärna hade satt tänderna i något "bevis" 😁

Jag har ju tidigare i den här tråden utvecklat ett enkelt experiment för att bevisa om raketer kan flyga i vacuum. Först får man anta att det råder ett förhållande mellan lufttryck och den kraft en raket utvecklar, linjärt eller något annat. Sedan skaffar man en kammare där man kan kontrollera trycket. Man placerar en raket tillsammans med en kraftmätare i kammaren och fyrar av. Man kan börja med 100% lufttryck, sedan 75%, 50% osv. Något absolut vacuum kanske man inte uppnår, men om RCBs påståenden stämmer så bör den uppmätta kraften från raketen minska när lufttrycket går mot 0. Hur kraften förändras gör att det går att härleda hur mycket lufttrycket påverkar en rakets förmåga att flyga. Om det verkligen går att visa att kraften går mot noll då lufttrycket går mot noll så har man Nobelpriset i en liten ask och hela den klassiska fysiken måste göras om.

Det är för mig obegripligt att inte RCB ännu utfört detta experiment. De kanske inte vill gå på fest på Stadshuset?
Citera
2023-10-28, 22:28
  #1996
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Jag har ju tidigare i den här tråden utvecklat ett enkelt experiment för att bevisa om raketer kan flyga i vacuum. Först får man anta att det råder ett förhållande mellan lufttryck och den kraft en raket utvecklar, linjärt eller något annat. Sedan skaffar man en kammare där man kan kontrollera trycket. Man placerar en raket tillsammans med en kraftmätare i kammaren och fyrar av. Man kan börja med 100% lufttryck, sedan 75%, 50% osv. Något absolut vacuum kanske man inte uppnår, men om RCBs påståenden stämmer så bör den uppmätta kraften från raketen minska när lufttrycket går mot 0. Hur kraften förändras gör att det går att härleda hur mycket lufttrycket påverkar en rakets förmåga att flyga. Om det verkligen går att visa att kraften går mot noll då lufttrycket går mot noll så har man Nobelpriset i en liten ask och hela den klassiska fysiken måste göras om.

Det är för mig obegripligt att inte RCB ännu utfört detta experiment. De kanske inte vill gå på fest på Stadshuset?

Exakt det där tankeexperimentet har jag skrivit om för länge sedan, dock inte lika utförligt. Det är ju så seriösa personer går tillväga om de vill bekräfta en teori. RCB borde göra allt för att testa sina idéer.

De vill gå på fest men vet på förhand att experimentet skulle bli deras fall. Bättre att hålla fast vid ett omöjligt experiment.
__________________
Senast redigerad av knowledgehunger 2023-10-28 kl. 23:13.
Citera
2023-10-29, 01:50
  #1997
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Exakt det där tankeexperimentet har jag skrivit om för länge sedan, dock inte lika utförligt. Det är ju så seriösa personer går tillväga om de vill bekräfta en teori. RCB borde göra allt för att testa sina idéer.

De vill gå på fest men vet på förhand att experimentet skulle bli deras fall. Bättre att hålla fast vid ett omöjligt experiment.

Exakt samma som med Stefan Lankas famösa ”kontrollexperiment” som vi fortfarande inte får se data från… antagligen för att det inte skiljer sig från de 277.000 tidigare experimenten i litteraturen, som jag hittade med en enkel sökning.
Citera
2023-10-29, 02:24
  #1998
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Exakt samma som med Stefan Lankas famösa ”kontrollexperiment” som vi fortfarande inte får se data från… antagligen för att det inte skiljer sig från de 277.000 tidigare experimenten i litteraturen, som jag hittade med en enkel sökning.

De få som har dessa åsikter om virologi tycks hänga upp mycket av sin tro på just Lanka. Undrar vad som skulle hända om han går ut och erkänner att han är en bluff
Citera
2023-10-29, 10:31
  #1999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
De få som har dessa åsikter om virologi tycks hänga upp mycket av sin tro på just Lanka. Undrar vad som skulle hända om han går ut och erkänner att han är en bluff

Ingenting. Det är ju uppenbart att ingen i Cui Bono orkat LÄSA Stefan Lankas artiklar (eller någon annan av den litteratur de hänvisar till). De har bara bestämt sig för utgångspunkten att allting är en bluff, och sedan hoppat på allt de kan hitta som bekräftar den bilden. Lanka själv verkar ju redan ha tröttat ut de flesta av sina trogna med bristen på framsteg (det finns väl en gräns för hur länge till och med de mest lättlurade kan tro på att alla resultat kommer att redovisas i ”NÄSTA SJU TIMMAR LÅNGA VIDEO!”) Så skulle han gå ut i morgon och deklarera sanningen att nej, den där rättegången bevisade inte att virus inte finns och data från ”kontrollexperimentet” finns inte heller, så skulle bara RCB fortsätta som om inget hade hänt.
Citera
2023-10-29, 14:36
  #2000
Medlem
Ärade husclowner, frimurare och övriga desinformatörer.
Jag är oerhört tacksam för era patetiska och tillsynes outtröttliga försök, för dessa har sannerligen lett till att jag nu är mer övertygad än någonsin om att RCB har rätt.

Förresten RCB, det börjar bli smått olidligt, när kommer nästa avsnitt???
Citera
2023-10-29, 15:50
  #2001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Ja det är otroligt pinsamt. Mänskliga versioner på mopsar som står och skäller bakom staketet. Men när man kommer in och försöker hälsa så springer dom och gömmer sig.

Hej patrixx, eftersom Lankas kontrollexperiment nu slutgiltigt har lämnat walkover, och virus därmed bevisligen finns (åtminstone enligt runt 277.000 lätt åtkomliga artiklar där "kontrollexperimentet" utförts) så kan vi väl gå vidare till nästa fråga.

Jag har ju inte sett lika många hundra YouTube-timmar som ni i Cui Bono, men jag tyckte ändå jag (ovan och tidigare i tråden) fick till ett ganska bra "kontrollexperiment" om man vill bevisa att raketer inte kan flyga i vacuum. Kan du vara snäll och förklara var/om jag tänkte fel?

Jag har ju tidigare i den här tråden utvecklat ett enkelt experiment för att bevisa om raketer kan flyga i vacuum. Först får man anta att det råder ett förhållande mellan lufttryck och den kraft en raket utvecklar, linjärt eller något annat. Sedan skaffar man en kammare där man kan kontrollera trycket. Man placerar en raket tillsammans med en kraftmätare i kammaren och fyrar av. Man kan börja med 100% lufttryck, sedan 75%, 50% osv. Något absolut vacuum kanske man inte uppnår, men om RCBs påståenden stämmer så bör den uppmätta kraften från raketen minska när lufttrycket går mot 0. Hur kraften förändras gör att det går att härleda hur mycket lufttrycket påverkar en rakets förmåga att flyga. Om det verkligen går att visa att kraften går mot noll då lufttrycket går mot noll så har man Nobelpriset i en liten ask och hela den klassiska fysiken måste göras om.

Tack på förhand!
Citera
2023-10-29, 16:24
  #2002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetravelisfake
Ärade husclowner, frimurare och övriga desinformatörer.
Jag är oerhört tacksam för era patetiska och tillsynes outtröttliga försök, för dessa har sannerligen lett till att jag nu är mer övertygad än någonsin om att RCB har rätt.

Förresten RCB, det börjar bli smått olidligt, när kommer nästa avsnitt???

Ok, bra, men kan du svara på något av det vi nämner ovan? Finns referenser på och en matematisk formulering för hur en raket framdrivs så som du och RCB hävdar?
Citera
2023-10-29, 16:48
  #2003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Ok, bra, men kan du svara på något av det vi nämner ovan? Finns referenser på och en matematisk formulering för hur en raket framdrivs så som du och RCB hävdar?

”Nej, men här är en 473 timmar lång Youtube-video som slutgiltigt bevisar att rymden är en judisk komplott”.
Citera
2023-10-29, 17:41
  #2004
Medlem
Det finns en modell där man i en förgiftad cellkultur observerar att celler dör.
Längre än så har man inte kommit och vad cellkulturen har med mänsklig, levande vävnad att göra är det ingen som egentligen vet.
Men precis som med jultomten så krävs det att man tror på virologin.
Först då går allt ihop.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback