Citat:
Ursprungligen postat av
Asensgammaldags
Åh fyfan jag skrattar så jag gråter. Du tror verkligen att den gröna vågen ska besegra ryssland med greta i fronten. Tack för ett gott skratt. Jaja, så 70-80% av europas energimarknad dikteras av kina då istället som bygger som tillverkar, servar och tillhandahåller tekniken istället för ryssland. Lite sak samma va?
19 europeiska reaktorer är ryskbyggda och beroende ryskt kärnbränsle. Ryska Rosatom har en prognos på att tjäna 100 miljarder dollar under en tioårsperiod och det kanske är snålt räknat då vi har låtit de gröna khmererna avveckla allt som har med kärnkraft att göra i europa och sen när vi fattar att vi inte kan konkurrera industriellt med resten av världen utan kärnkraft så kommer de självklart inte vilja hjälpa oss.
De är ju faktiskt rätt schyssta ändå. Ifall Rosatom hade bestämt sig för att köra samma stil mot väst som vi gör mot ryssland så hade ju stora delar av europa varit strömlöst. Ukraina vädjar såklart om att Rosatom ska vara med på sanktionslistan och tills de är det så är ju resten av sanktionerna bara spel för galleriet.
https://www.voanews.com/a/putin-prof...-/7220368.html
Gröna vågen? Greta??, dikteras av Kina?
jag tror jag lämnar dig åt dina fantasier, du kan väl fantisera ihop med vd?
Europa imponerar 20% av sitt kärnbränsle från mordor, och det minskar år för år du tror det är 100%, jävla idiot.
Vi behöver snart inte er öht, vad är det du inte förstår?
Du framstår som lite udda.