2023-11-07, 19:12
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Tyvärr får ju vi vatniks inte läsa ditt exklusiva Twitter, eftersom det tydligen skulle kunna få din fina liljekonvaljdoftande demokrati att gå sönder, men om du kopierar innehållet i tweeten så lovar jag att läsa och förklara vad du har fått om lilla bakfoten den här gången.
Varför har Ryssland spärrat Twitter och tusentals andra webbsidor om det nu går så bra?

Det är uppenbart att man vill förhindra ryssar att få en annan bild av kriget och ekonomi mm än den som den ryska propagandan tillhandahåller.
Citera
2023-11-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluke12
Ja det har jag.
Jätteduktigt av dig. Här är FSSP:s hemsida:

https://fssp.gov.ru/

Hur klickade du dig vidare därifrån?

Du får svar på ditt inlägg om påståendet på twitter så fort du visat mig vilka data du tittat på.
Citera
2023-11-07, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Varför har Ryssland spärrat Twitter och tusentals andra webbsidor om det nu går så bra?
Varför har Sverige spärrat RT och diverse andra ryska informationskällor om de älskar yttrandefrihet så mycket som de påstår?
Citera
2023-11-07, 19:24
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Varför har Sverige spärrat RT och diverse andra ryska informationskällor om de älskar yttrandefrihet så mycket som de påstår?
Sverige har inte spärrat RT .

Jag kör med Telia och har inga problem med att logga in där.
Citera
2023-11-07, 19:38
Medlem
Citat:
Sverige har inte spärrat RT .

Jag kör med Telia och har inga problem med att logga in där.
Ok, grattis. Funkade inte för mig senast jag var där. Men skit samma, hur var det med de här twitterpåståendena om obetalda bolån? Ingen som vill diskutera sakfrågan? Är det sant bara för att någon jeppe på twitter har påstått det?
Citera
2023-11-07, 19:48
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ok, grattis. Funkade inte för mig senast jag var där. Men skit samma, hur var det med de här twitterpåståendena om obetalda bolån? Ingen som vill diskutera sakfrågan? Är det sant bara för att någon jeppe på twitter har påstått det?
Fråga inte mig, men han Gerascheko brukar ha rätt i det mesta han lägger ut.

Om det inte stämmer lär väl nån ryss eller annan insatt dementera?
Citera
2023-11-07, 20:14
Medlem
Citat:
Fråga inte mig, men han Gerascheko brukar ha rätt i det mesta han lägger ut.

Om det inte stämmer lär väl nån ryss eller annan insatt dementera?
Det går utmärkt att ge mig chansen att dementera genom att helt enkelt kopiera texten från tweeten in i ett inlägg här, alternativt ge en länk till de källdata han refererat till. Att någon tjomme på Flashback påstår att någon "brukar ha rätt i det mesta" som han skriver på Twitter är noll värt.
Citera
2023-11-07, 20:59
Medlem
Under tiden bjuder jag på en jämförelse mellan Ryssland och Sverige angående hushållens skulder. Households Debt to GDP, siffror från 2023:

Sverige 85,6%
Ryssland 21,2%

https://tradingeconomics.com/country...ds-debt-to-gdp

Hur ryssarna skall klara av sina pyttesmå skulder framstår som ett ganska lösbart problem, i förhållande till mysteriet hur de svenska hushållen skall klara av att bära sitt fyra gånger större skuldberg.
Citera
2023-11-07, 21:02
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Det går utmärkt att ge mig chansen att dementera genom att helt enkelt kopiera texten från tweeten in i ett inlägg här, alternativt ge en länk till de källdata han refererat till. Att någon tjomme på Flashback påstår att någon "brukar ha rätt i det mesta" som han skriver på Twitter är noll värt.
Many Russians are now refusing to repay their loans. According to the Federal Bailiffs Service (FSPP), between January and September 2023, the number of citizens defaulting on bank loans increased by 22% to 21.1 million. This means that almost half of the 47 million Russians with loans, according to the Russian Central Bank, have stopped paying their debts.

The total amount of debt that needs to be recovered rose to 2.9 trillion rubles ($31 billion) by the end of September, which is 200 billion rubles ($2 billion) more than a year earlier. For comparison, for the same period of the first nine months of 2022, the increase in debt amounted to only 100 billion rubles ($1 billion).

The leading positions in the number of debtors were taken by regions such as Bashkortostan, Krasnodar Krai, Krasnoyarsk Krai, as well as Moscow and Sverdlovsk region.
Citera
2023-11-07, 22:12
Medlem
Citat:
According to the Federal Bailiffs Service (FSPP)
Var, när och hur har den ryska kronofogdemyndigheten meddelat detta? Jag ser att det finns ryska tidningsartiklar om detta, men ingen av dem ger någon tydlig källa och på pressavdelningen på kronofogdemyndighetens sajt finns det ingen motsvarande nyhet. Av det jag sett kan det lika gärna vara ett rent påhitt. En journalist på en tidning påstår detta, sedan kopierar andra det initiala påståendet utan att kolla om data stämmer, och sprider det vidare tills det blivit en "sanning".

Ge mig data, inte påståenden.
Citera
2023-11-08, 04:49
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Var, när och hur har den ryska kronofogdemyndigheten meddelat detta? Jag ser att det finns ryska tidningsartiklar om detta, men ingen av dem ger någon tydlig källa och på pressavdelningen på kronofogdemyndighetens sajt finns det ingen motsvarande nyhet. Av det jag sett kan det lika gärna vara ett rent påhitt. En journalist på en tidning påstår detta, sedan kopierar andra det initiala påståendet utan att kolla om data stämmer, och sprider det vidare tills det blivit en "sanning".

Ge mig data, inte påståenden.
Du bad mig kopiera in texten från Twitterlänken och det gjorde jag.

Om inte ens ryska tidningar duger åt dig får du nog fixa fram data själv.
Citera
2023-11-08, 06:53
Medlem
Citat:
Du bad mig kopiera in texten från Twitterlänken och det gjorde jag.

Om inte ens ryska tidningar duger åt dig får du nog fixa fram data själv.
Det är okej, tack för texten. Det där med data var riktat till fluke12, som påstår att han varit inne på kronofogdemyndighetens sajt och kollat upp datan. Jag väntar på att han skickar en länk till de data han tittade på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in