2019-07-27, 21:45
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Detta går inte under ofredande eller stötande klädsel. Har man problem med det här bör man söka hjälp snarast.

https://postimg.cc/sMSYkKbf

Tack för bilden! Så här i sommartid så går ju nästan varje tjej omkring i liknande klädsel, så hon var inte knepigt klädd. Men man kan nog åka dit för ofredande eller förargelseväckande beteende om man går väldigt lättklädd. Enda brottet jag kan komma på, för detta är ändå en brottstråd, ingen modetråd. Men hon var normalt klädd enligt min mening. Om tråden inte far med osanning var chauffören från Syrien. Antagligen har de en annan syn på saker där.

Är någon av de inblandade anklagade för något brott förresten?
Citera
2019-07-27, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Man ska inte vara klädd som i sovrummet eller stranden när man träffar andra mäniskor som inte förväntar sig att möta en halvnaken person.
Det handlar om respekt mot andra...inte sin egen bekvämlighet.

Det är inget skäl att inte låta tjejen åka med sin buss med sin betalda biljett! Sådana kläkoder existerar inte på bussbolaget ifråga!
Citera
2019-07-27, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Det handlar om att införa regler för vad som är rätt och fel, på så sätt undviker vi onödig konfrontation och missförstånd. Hur svårt kan det vara att förstå?

Det är fel att ensamt klandra busschauffören i det här fallet. Det är bussbolaget som ska klandras för att inte ha haft en ordentlig upplärning av riktlinjer/policy, och bristande regler för vad som gäller vid bussfärd. Det kan också vara på tiden att sätta tydliga skyltar som förklarar vad som är passande utstyrsel och uppträdande vid bussresa.
Jag förstår vad du menar.
Men om han inte fått instruktioner om att slänga av lättklädda människor så kan han ju inte säga till någon att de har en sån policy.
Om han nu gjort det, vilket den lättklädda kvinnan säger att han gjorde.
Men jag håller med dig om att bussbolagen bör gå igenom hur chaufförer ska agera/inte agera vid vissa extrema utstyrslar liksom väldigt lättklätt.
Citera
2019-07-27, 21:49
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknown250
Min klädstil har ingenting med tråden att göra men ja inge fel på Adidas o keps bror. Hade vi bott i normalt land hade inte detta blivit nyhet helt sjukt feminist landet nr 1

Det håller jag fullständigt med om. I ett normalt land går inte kvinnor omkring invirade i svarta tygsjok typ lakan som nån parodi på spöket laban. Män går inte heller omkring i nattkläder eller som en stjärngosse hämtad från ett luciatåg
Citera
2019-07-27, 21:50
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tack för bilden! Så här i sommartid så går ju nästan varje tjej omkring i liknande klädsel, så hon var inte knepigt klädd. Men man kan nog åka dit för ofredande eller förargelseväckande beteende om man går väldigt lättklädd. Enda brottet jag kan komma på, för detta är ändå en brottstråd, ingen modetråd. Men hon var normalt klädd enligt min mening. Om tråden inte far med osanning var chauffören från Syrien. Antagligen har de en annan syn på saker där.

Är någon av de inblandade anklagade för något brott förresten?

Tror inte att det är eller kommer att bli någon polisanmälan. Hon nöjer sig med en rejäl ursäkt sen återstår att se hur detta kommer att följas av andra förare som kommer från icke skidåkande nationer.
Nu har vi fått svar att det finns ingen policy mot sådan här klädsel så det gör det lättare för andra att åka i motsvarande utstyrsel.
Citera
2019-07-27, 21:58
Medlem
Hehe...
Vänta bara 4-5 år så ska ni få se....
Hela malmö och stora delar av göteborg och samma för stockholm kommer vara förstörda.
Hon har inte sagt om det var en muslim eller inte, påpekar hon😭😭😭😴.
Citera
2019-07-27, 21:58
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Jag tycker att vi from nu säger att vi vägrar åka med bussar som har hucklekärringar med niqab på sig - detta kan man motivera utifrån rädsla för terrorister och inte religiösa skäl. Men, det är klart - PK-vänstern får ju detta till rasism det med... Skulle jag åka med ett kommunalt transportmedel och någon skrek Aluha Akhbar, något som var populärt i Storbritannien för några år sedan, så skulle denne idiot få stryk och sedan åka med huvudet före av färdmedlet i fråga!

Vi står ut med mycket och kräver alldeles för sällan vår rätt - blattarna däremot kräver sin rätt och skiter i sina skyldigheter. Därmed kommer vi aldrig närma oss varandra!

Tjejen i detta ärende var absolut ICKE för tunt påklädd! Det råder för faan tropisk värme i landet...
Citera
2019-07-27, 21:59
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag vet att liknande saker har hänt förut. Män måste sluta bestämma över kvinnor och berätta för dem hur de ska klä sig. Jag orkar inte skita i sådana här saker längre.

Män? Eller..?

https://www.expressen.se/kvallsposte...for-lattkladd/
Citera
2019-07-27, 22:03
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Var nog en kombination av kulturkrock och ett par andra faktorer här. Amanda ser rätt välväxt ut om mjölkkannorna. Detta tillsammans med en klädsel bestående av kortshorts och vad som tycks vara en mönstrad BH, är nog vad som fått chauffören att glömma vilka regler som gäller.

Var ett misstag av Amanda att faktiskt lägga ut en bild med vad hon hade på sig. Allt chaffisen behöver göra nu är att hävda att han inte alls agerade kulturellt utan istället kände oro över kvinnans säkerhet. Sen lite försäkran om att han visst är medveten om Svenska värderingar och vips är hans avstängning över
Citera
2019-07-27, 22:04
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Tror inte att det är eller kommer att bli någon polisanmälan. Hon nöjer sig med en rejäl ursäkt sen återstår att se hur detta kommer att följas av andra förare som kommer från icke skidåkande nationer.
Nu har vi fått svar att det finns ingen policy mot sådan här klädsel så det gör det lättare för andra att åka i motsvarande utstyrsel.

det var ingen speciell uppseendeväckande klädsel för en sommarklädd tjej. I sydeuropa
är det här ju standardklädsel för kvinnor och tjejer under sommaren. svenska kvinnor går för mycket med fula byxor och klär ner sig ofta. Det som kan störa är estetiken. Om tjejen är för fet eller för gammal för att ha sådana kläder. En äldre kvinna kan inte ha samma kläder som en ung tjej tex det ser för djävligt ut. Gubbar som har för liten t-tröja så magen sticker ut är också för djävligt äckligt. Sedan har vi förstås dessa muslimska kvinnor som har en hel djävla presenning inlandad om sig och det ser ju så fruktansvärt hjärndött ut så det finns inga gränser.
Citera
2019-07-27, 22:10
Medlem
Snapcounts avatar
Åker trans-personer buss i malmö förresten..?

(eller personer med en kipa)
Citera
2019-07-27, 22:11
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Muslimska män borde ju egentligen bära Niqab för att inte störa allmänheten med sin bristfälliga uppsyn. Att se en musse i t-shirt bredvid sin heltäckta fru är ju för fan förargelseväckande beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in