2019-07-28, 13:45
Medlem
Tiberius.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Det där sista du skriver har du helt klart en poäng i.

Men oavsett vad så är det människorna i samhället som formar samhället, och fyller man ett land med människor som har islamistiska värderingar så kommer det spegla samhället, vilket är anledningen till att tråden finns och att det som har hänt har hänt.

Och snälla sluta signa dina inlägg med ditt användarnamn. Du ger narcissistiska, alternativt psykotiska Breivikvibbar.

Oavsett vad man än må tycka om falska religioner och dess alltför breda expansion i samhället, så är det ändå viktigt att vi tillåter att denna händelse öppnar upp för en debatt om den indoktrinering och utveckling som i skrivandets stund pågår i Sverige där feminisering, tvivelaktig hbtq-propaganda, vänsterliberal hyperindividualism/egoism och så kallad genuspedagogik sakta men säkert får allt större fotfäste...

Ett hot som exempelvis islam kan inte bekämpas genom sekularism, nationell oenighet, och kritiskt självförakt då detta tenderar att splittra en döende nation som redan nu saknar all känsla av stolthet, mod och moral, och där en demoraliserande individualism och egoism har ersatt den nationella kollektivismen...

Som tidigare nämnt så bör man vara medveten om att det är den moraliska anständigheten som vägleder och påverkar våra tankar, vårt uppförande och våra beslut likväl utgör kärnan i vår karaktär och därmed speglar samhället i stort...

Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Herregud! Vi skriver 2019 inte 1919 eller 1819. Time To Wake Up!

Denna tråd handlar om en ung kvinna i shorts och top som blir avslängd från en BUSS. När fick busschaufförer mandat att bedöma folks klädsel i förhållande till om de är lämpliga som lokalbussresenärer?

Aldrig är svaret, och denna chaufför med självpåtaglig rätt att döma ut någon på grund av kädsel är missanpassad år 2019.

Du verkar lika missanpassad som chauffören i Malmö. Infantilt dravel är vad du kommer med.

Vem du personligen anser vara missanpassad saknar i sammanhanget helt relevans då faktum fortfarande kvarstår - Nämligen att man faktiskt (oavsett vad du än må tycka) döms utifrån sin klädsel...

/ Tiberius
Senast redigerad av Tiberius. 2019-07-28 kl. 13:49.
Citera
2019-07-28, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Du har missat en sak !

Här i Sverige lär vi grabbar oss att respektera kvinnor ÄVEN om de går nakna över stan - förstår du då ??

Du måste lära dej att vi karlar i Sverige ser kvinnor som människor och har därför inga problem med vad de har på sig .

Vi har en rak seriös värdering utav kvinnan och hennes personlighet och skiter faktiskt i vilka kläder hon har eller inte har på sig .

Vi tänder på intelligens och inte på ett par tuttar , ett arsle eller hud .

I det här landet behöver vi mer än en naken kropp att titta på för att vilja ligga -e du med !?

I vårt land är vi så pass vana vid nakna människor så det är inte viktigt för oss .

Det viktiga för oss är hennes intelligens och speciella personlighet . Att man trivs ihop och gillar samma saker .

Om hon sen är halvnaken spelar väl ingen roll om det är varmt ute ?
Vi är ju vana att bada bastu ihop kvinnor och män , utan problem så wtf ...

Vi män är upplärda med att man skall respektera kvinnor med eller utan kläder , för de är människor -inte horor !

Lär dej detta , hur vi tänker här i Sverige eller åk till ett annat land och bosätt dej .

Det är Du som ser ner på kvinnor genom ditt hor-snack .
Det kallas för förtal och det kan du faktiskt bli anmäld för .
Då vet du ...

Det är inte meningen att svenska tjejer skall behöva bli påsatta utav överkåta invandrare bara för att de inte vet hur en naken kvinna ser ut .

Sagt av en brorsa till tre svenska systrar som jag vill skall slippa bli överfallna utav slödder .

Ni måste LÄRA ER att våra svenska tjejer får få klädda i typ bikini i det här landet utan att bli ansedda som horor.

Här i Sverige är kvinnor lika mycket värda - vilka kläder de än har .

På det viset är det , så lär Er förstå det , annars dra härifrån !

Man måste som kille kunna avstå att ligga med en tjej även om hon står framför dej i snygg bh och trosor ,
för hon kan vara någons syster eller någons flickvän och det gör att man måste tänka logiskt och gentlemannamässigt och behandla henne som prinsessa ( se men inte röra )
för hon är en människa -värd att respekteras även om hennes klädsel är lite naket .

Förstått !
Inga djuriska hoppa-på bruden-beteenden får ske !
Det är därför vi svenska killar har en mycket större respekt för kvinnor känns det som ...

Sagt av en bror ...

Bra skrivet, men det är inte riktigt så enkelt tycker jag. Du skriver ifrån ditt perspektiv, som har vuxit upp med 3 tjejer omkring dig, som säkert ganska ofta varit halvnakna i hemmet. Det har nog givit dig en större tolerans att se halvnakna tjejer innan du blir fysiskt attraherad än många andra.

Håller med om att personligheten är en väldigt stor del av attraktionen. Jag skulle nog inte kunna få till det med någon med en personlighet jag inte gillar, även om jag blir fysiskt attraherad.

Men när det gäller fysisk attraktion så är det något som är väldigt styrt av biologin som jag upplever det. Det är någon sorts cyklisk grej, antagligen hormonstyrt. Som även verkar påverkas av vad jag sysselsatt mig med tiden innan. Till exempel kan hårt fysiskt arbete i ett par veckor kan leda till en väldigt stark fysisk reaktion av att se vissa saker på kvinnors kroppar. Så vissa dagar, när jag är på toppen av denna "hormoncykel", och det är en ovanligt stark cykel, kan det räcka att bara se glimten av en urringning, så bara "fjång". Går inte att kontrollera. Och det är ju inte något som jag vill ska hända särskilt ofta. Jag menar om man är ute och går, så går det ju knappt att gå normalt. Det gör ju ont. I toppen av dessa cykler så stannar även detta tillstånd väldigt lång tid. Ibland tills jag kommit hem, där jag får, så att säga, öppna ventilen. Jag lever inte i ett förhållande, så hos mig blir det inte naturligt att "öppna ventilen" med jämna mellanrum. Utan det får jag själv göra. Och om jag då inte tänkt på detta på några veckor, eftersom att jag jobbat hårt eller liknande, kan toleransen för vad som händer när jag ser en halvt avklädd tjej vara väldigt låg. Och "kraften" i vad som händer oväntat hög.

Så i toppen av dessa "hormoncykler" brukar jag vara väldigt tacksam när tjejer klär sig anständigt. Jag kan komma på mig att pusta ut efter att jag t.ex. gått bakom en tjej, och då börjat undra hur hennes linne ser ut framifrån, och sen när jag väl ser henne framifrån, och hon inte har en urringning, så pustar jag ut och tänker "Vad skönt". Därför annars hade hela "maskineriet" satts igång. Vilket i så fall blir en väldig anspänning, som jag gärna slipper. Och jag slipper stålsätta mig mentalt, intala mig att "se rakt fram", dvs inte börja stå och titta, kika, stirra, mot öppningarna i plagget, osv. Så det är fantastiskt skönt när folk klär sig anständigt när jag är i toppen av dessa cykler.

Jag blir nog lite extra flirtig och charmig när jag känner mig såhär. Och riktar då mina försök mot tjejer som klär sig anständigt, såklart. Annars kan jag knappt prata ordentligt, eller bete mig normalt i närheten av personen. Dessutom har jag mycket fördomar mot tjejer som inte klär sig anständigt, vilket hindrar mig. Jag tror att dom är puckade. Medan jag är säker på att det finns mer intelligens hos en kvinna som klär sig anständigt.

Om mina flirtningsförsök inte leder till något, går jag ju bara hem, och "öppnar ventilen" själv. Jag har såklart inget intresse att våldföra mig på tjejer. Men jag kan tänka mig att om man är från en kultur eller religion där det inte är tillåtet att själv "lätta på trycket", kan det leda till väldigt problematiska lägen. Väldigt absurt egentligen, att det finns religioner eller kulturer som förbjuder människor att själv ta hand om problemet. Ifall hormoncykeln bara går längre och längre, och trycket bara stiger och stiger, då är det ju på sätt och vis förståeligt att människor gör helt sjuka grejer för att nå tillfredsställelse. Helt sjuka grejer. Om religionen och kulturen till och med tillåter våldtäkt som en lösning på problemet, är det ju klart att en del begår detta hemska brott. Det kan ju inte vara trevligt för någon av parterna. Även om den drivande parten kanske lurar sig själv att tro det, påverkad av umgänge, kultur, religion.

Angående klädval och att det idag anses OK att i Sverige röra sig i offentliga miljöer iförd endast typ bikini, är nog väldigt präglat av populärkultur, tv, media. Svensken verkar, antagligen präglad av diverse tv-program, film, video, internetsidor och youtubevideor, ha fått lättklätt till att vara något som anses normalt. Innan film, tv, video, fanns hade det varit stark chockerande om en 19-årig tjej hade ställt sig på busshållplatsen i de här kläderna i Sverige. Och poängen jag vill komma till här är att alla de här källorna som präglat oss till att normalisera lättklätt har ju en ekonomisk drivkraft! Tv, filmer, skvallerpress, nätsidor o.s.v. har hela tiden exponerat mer och mer i takt med att det som tidigare varit fräckt och sexigt blivit normaliserat. Så det som många människor i tråden säger är svenskt och helt normalt här, det har ju inte varit normalt särskilt länge. Det är stark influerat av amerikansk kultur. Det är skapat grundat på idéer av giriga filmproducenter, sliskiga tv-producenter, chefredaktörer som glidit iväg moraliskt för att försöka få tidningen att överleva, osv. Svensken är lurad, och tycks försöka kämpa för få förbli lurad.

Ni som anser att det jag skriver om mina hormoner och dess påverkan bara gäller mig, och att jag skulle vara stark avvikande, kan ju prova att typ jobba som skogshuggare i några veckor utan umgänge med kvinnor, och utan att ha tillgång till uppkoppling, och sedan se vad som händer. Den dagliga exponeringen av hud i media och på stan orsakar en avtrubbning. Men när man varit borta från detta ett tag avtar toleransen. Och bara konturen av en kvinna kan sedan sätta fart på hela maskineriet.

Jag har nordiskt ursprung (svenskt om man beaktar att Sverige varit olika stort genom historien) och har släktforskning som går varenda generation bakåt till 1500-talet. Och jag får nog anta att innan dess bodde mina förfäder också här i norden. Om nu mitt ursprung har betydelse för diskussionen.
Senast redigerad av suppose 2019-07-28 kl. 13:49.
Citera
2019-07-28, 13:48
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Vad hände med #inteerkvinna ?

Det går inte äta kakan och ha den kvar. Det är fungerar inte så i vårt universum. Det är fysikens lagar.

Sedan är det själsliga lagar som fungerar lite godtyckligt som säger att det man sår det skördas senare.

Vem försvarar mig - någonsin? Inga kvinnor har någonsin under mitt liv kommit till mitt försvar, inga män heller. Jag har personligen räddat ett par kvinnors liv konstigt nog fördelade det sig att det blev just kvinnors liv, inga män, men jag anser att det är slut med det nu, hade inte försvarat henne heller på bussen, och det är nog så många män känner.

Så är det och det tråkiga i nya Sverige är att allt fler resonerar som du (även jag gör det). Sammanhållningen håller på att försvinna med ”nyliberalismen” och att försvara sina ”egna” är rasism. Nä, alla får klara sig bäst de kan i nya Sverige och så lär det fortsätta ända in i inbördeskriget.
Citera
2019-07-28, 13:50
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Det här är sannolikt jobbigt för vänstersympatiserande och feminister som röstar vänster. Man värnar om både mångkultur och kvinnors rättigheter. Situationer som Amandas, och värre, blir allt vanligare, och då blir det en konflikt- hur ska man nu tänka / reagera? Det är därför vi hör så lite från dessa i sådana här lägen.

De hade väl fullt upp med annat?
Kanske var de på feministisk konstutställning?
https://vimeo.com/345313337
Citera
2019-07-28, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
De har ju tom burkaförbud på stränderna, men anklagas för rasism. Och det är väl bara nått år sedan det blev upplopp, om det var på en grekisk eller italiensk ö, eller på Cypern kommer jag inte ihåg. Båtflyktingar hade kastat sten på solande kvinnor som var topless på stranden, och lokalbefolkningen gick man ur huse för att lyncha dem men stoppades tyvärr av polisen.
Tror inte uttrycket ”ta seden dit man kommer” finns i deras värld.
Citera
2019-07-28, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I flera länder i Europa är det numera förbjudet att gå i strandkläder (det inkluderar en bikinibehå och shorts) utanför stränderna. Men det är det inte här, och därmed skall inte chaufförer, svenskar eller invandrare, få ha nån åsikt om detta när det körs buss. Många restauranger i Sverige tillåter det inte, men det är upp till krögaren.

Så varför ska restauranger få ha sådana regler men inte bussar? Chauffören är ansvarig för fordonet han framför och därmed den som ska besluta vem som går på och av. Precis som en kapten på ett fartyg eller piloten i ett flygplan.
Citera
2019-07-28, 13:52
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det har inte med kvinnor och män att göra för OSS. Det har med att göra att vi alla måste stå upp för varandra. Män ska naturligtvis försvara vår frihet precis som vi ska försvara mäns frihet. Vår frihet. Att få klä oss som vi vill.
Det har inget med feminism att göra. Feminism i sin grund är väldigt olik det män kallar för feminism idag. En felaktig och väldigt olycklig koppling har skett mellan rabiata antirasister, vänsterpartister och feminism. Det är inte bra.
Förstår att du känner så men så blir det inte (lägger inte in min subjektiva åsikt här, utan detta är rent objektivt, ungefär som när man observerar ett schackbräde och förstår hur de två spelarna kommer spela).

Problemet är djupare än så. Om vi går djupare på problematiken är det för att kvinnor i Sverige är lata/bekväma. Kvinnor som just nu befinner sig i förhållanden gör helt enkelt för lite för andra män specifikt. Män ses generellt ner på även av vanliga kvinnor, så som grannarna, de du möter på busen, och ja generellt; trots att det är män som byggt upp allt som kvinnorna har runt om sig - allt, och att männen är betydligt smartare, långsiktigare, även andra variabler som trevligare, kärleksfullare. Relationsmässigt klarar lesbiska kvinnor sällan hålla ihop mer än 1 år. Det är milsvida skillnader mellan lesbiska par och heterosexuella par i skilsmässa. Inte ens kvinnor står ut med kvinnor. Ja det är absurt och detta känner svenska männen i Sverige på ett djupare plan och därför kommer svenska män överge svenska kvinnor helt och hållet i framtiden.

Svenska rasen och med den - välfärden kommer kollapsa helt och hållet. Det kommer inte finnas något kvar alls av svensk välfärd och svenskarna, inte ens enklaver.
Senast redigerad av KognitivDissonans 2019-07-28 kl. 13:55.
Citera
2019-07-28, 13:53
Medlem
Herostratoss avatar
Fanns oberoende vittne till det inträffade?
Citera
2019-07-28, 13:53
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Amanda tar avstånd från Hanif Bali och andra som försöker göra invandringspolitik baserat på denna händelse:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...-for-lattkladd

Samtidigt säger hon inte om det var en shariapolis, vilket troligen var fallet; annars hade hon poängterat att det var en svenne. Kan få jobbiga konsekvenser för henne om hon går in på etnicitet.
Citera
2019-07-28, 13:55
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Så du tycker att alla har rätt att gå runt nakna då?
Nej. Jag pratar om bilden du efterfrågade, ser hon naken ut? Vill du diskutera porr finns det mer lämpliga trådar för sådant.
Citera
2019-07-28, 13:57
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Förstår att du känner så men så blir det inte (lägger inte in min subjektiva åsikt här, utan detta är rent objektivt, ungefär som när man observerar ett schackbräde och förstår hur de två spelarna kommer spela).

Problemet är djupare än så. Om vi går djupare på problematiken är det för att kvinnor i Sverige är lata/bekväma. Kvinnor som just nu befinner sig i förhållanden gör helt enkelt för lite för andra män specifikt. Män ses generellt ner på även av vanliga kvinnor, så som grannarna, de du möter på busen, och ja generellt; trots att det är män som byggt upp allt som kvinnorna har runt om sig - allt, och att männen är betydligt smartare, långsiktigare, även andra variabler som trevligare, kärleksfullare. Ja det är absurt och detta känner svenska männen i Sverige på ett djupare plan och därför kommer svenska män överge svenska kvinnor helt och hållet i framtiden.

Svenska rasen och med den - välfärden kommer kollapsa helt och hållet. Det kommer inte finnas något kvar alls av svensk välfärd och svenskarna, inte ens enklaver.

Jag uppskattar din "objektiva" åsikt att alla kvinnor är som instagrammande lycksökande fjortisar.
Citera
2019-07-28, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Så varför ska restauranger få ha sådana regler men inte bussar? Chauffören är ansvarig för fordonet han framför och därmed den som ska besluta vem som går på och av. Precis som en kapten på ett fartyg eller piloten i ett flygplan.

Krögaren ÄGER sin restaurang och beslutar om s k klädkod. Det gör inte chauffören. Chauffören är anställd av ett bolag. Det är bolaget som beslutar om klädkod, och Skånetrafiken (bolaget) har fullt tydligt sagt att det inte finns någon klädkod. Däremot får man enligt lag inte gå naken, då det kan betraktas som ofredande eller förargelseväckande beteende.

F ö kan varken pilot på flyget eller kapten på ett fartyg bestämma någon klädkod, det gör flygbolaget resp rederiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in